ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بن سلمان
امنیت

سازمان ملل خواستار رسیدگی فوری به پرونده نقش داشتن بن سلمان در هک گوشی بزوس شد

روز گذشته بازرسان سازمان ملل متحد خواستار بررسی همه جانبه و فوری نقش محمد بن سلمان (شاهزاده عربستانی) در هک گوشی موبایل جف بزوس شدند که پیشتر خبر مربوط به آن در نشریات معتبر دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

روز گذشته بازرسان سازمان ملل متحد خواستار بررسی همه جانبه و فوری نقش محمد بن سلمان (شاهزاده عربستانی) در هک گوشی موبایل جف بزوس شدند که پیشتر خبر مربوط به آن در نشریات معتبر دنیا منتشر گردید.

این گزارش که صبح دیروز منتشر شد، حکایت از آن دارد که در اردیبهشت ماه سال ۲۰۱۸ یعنی حدودا یک ماه بعد از آنکه بن سلمان و بزوس شماره تلفن های خود را از طریق واتس اپ برای یکدیگر ارسال کردند، شاهزاده عربستان یک فایل ویدیویی حاوی کدهای مخرب را برای بزوس ارسال کرد تا از طریق آن اطلاعات حساس درون گوشی وی را سرقت نماید.

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارش خود خاطرنشان کرده اند که جف بزوس احتمالا به خاطر مالکیت نشریه واشنگتن پست هدف این حمله هکی قرار گرفته است. این نشریه مقالات انتقادی زیادی را در رابطه با نظام حاکم بر عربستان سعودی منتشر می کرد و اغلب این محتوا هم به قلم جمال خاشقجی نوشته می شد؛ همان روزنامه نگاری که در کنسولگری عربستان سعودی واقع در استانبول به طرز فجیعی کشته شد. بعد از این اتفاق گفته شد که احتمالا بن سلمان در قتل خاشقجی نقش داشته هرچند که او همواره این اتهامات را رد کرده است.

Agnes Callamard و David Kaye از کارشناسان سازمان ملل متحد ضمن آنکه خواستار بررسی فوری نقش بن سلمان در این اتفاقات شدند در گزارش خود آورده اند:

اطلاعاتی که ما دریافت کرده ایم از نقش داشتن احتمالی شاهزاده عربستان در هک گوشی آقای بزوس حکایت دارند که با هدف نظارت بر گزارشات واشنگتن پست در مورد عربستان، اگر نگوییم ساکت کردن این نشریه، انجام گرفته است.

Callamard و Kaye در گزارش خود خواستار اقدام فوری توسط آمریکا و دیگر مقامات مربوطه در این پرونده شدند تا نقش مستمر، چندین ساله، مستقیم و شخصی بن سلمان در تلاش های دولت عربستان برای هدف قرار دادن مخالفان آن آشکار گردد.

حکومت عربستان در توییتی اتهامات مطرح شده در گزارش سازمان ملل را «بی پایه» خواند و خواستار رسیدگی دقیق به این اتهامات شد.

سازمان ملل متحد در گزارش خود به کمپینی چندین ساله اشاره کرده که توسط دولت عربستان و با هدف مقابله با انتقاداتی به راه افتاده بود که از سوی منتقدان حاکمان عربستان سعودی مطرح می شد. در همین رابطه بزوس از جمله اهداف همیشگی حملات آنلاینی بود که ارتش سایبری شاهزاده عربستان به راه انداخته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی