ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه درگ سال
خودرو

رویارویی 12 اتومبیل قدرتمند در مسابقه درگ نشریه موتورترند [تماشا کنید]

چند سالی است که نشریه آمریکایی موتورترند با گردآوری برخی از جدیدترین و قدرتمندترین خودروهای راننده محور موجود رویدادی را با عنوان 'بی نظیرترین مسابقه درگ جهان' ترتیب می دهد. در قسمت نهم این رویداد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

چند سالی است که نشریه آمریکایی موتورترند با گردآوری برخی از جدیدترین و قدرتمندترین خودروهای راننده محور موجود رویدادی را با عنوان 'بی نظیرترین مسابقه درگ جهان' ترتیب می دهد. در قسمت نهم این رویداد دست اندرکاران این نشریه به سراغ 12 اتومبیل پیشرفته رفته و عملکرد آنها را در باند 15 هزار فوتی (معادل 4572 متر) پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ ارزیابی کرده اند.

مسابقه درگ

در بین مدل های حاضر در قسمت نهم از بی نظیرترین مسابقه درگ جهان انواع اتومبیل های اسپرت، سوپر اسپرت، سدان، کوپه و حتی شاسی بلند به چشم می خورند. این مدل ها عبارتند از:

مکلارن سنا، پورشه 911 کاررا S، استون مارتین DBS Superleggera، ب ام و 850i xDrive، بنتلی کانتیننتال GT، ب ام و M2، مرسدس AMG GT 63، جگوار XE SV Project 8، لامبورگینی اوروس، تویوتا سوپرا، داج چلنجر Hellcat Redeye و فورد ماستنگ شلبی GT350.

مسابقه درگ

همانطور که مشاهده می کنید همگی این خودروها به موتورهای بسیار قدرتمندی مجهز هستند، طوری که مجموع قدرت آنها به 6946 اسب بخار می رسد؛ میانگین قدرت مدل ها نیز برابر با 579 اسب بخار است. طبق اطلاعات درج شده در کاتالوگ هفت خودرو از 12 مدل موجود برای دستیابی به سرعت 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت به زمانی کمتر از 3.5 ثانیه نیاز دارند.

مثل اپیزودهای قبلی، قسمت نهم از بی نظیرترین مسابقه درگ جهان نیز از جذابیت بالایی برخوردار است. از این رو دعوت می کنیم در صورت علاقه در اولین فرصت تماشای ویدیوی زیر را در برنامه های خود بگنجانید.

اما اگر به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی مربوطه را مشاهده کنید، باید به اطلاعتان برسانیم که علی رغم شروع حرکت بسیار خوب پورشه 911 کاررا S و مرسدس AMG GT، در نهایت این مکلارن سنا است که به لطف قدرت بیشتر پیشرانه و ایرودینامیک بهتر از تمامی رقبا پیش افتاده و زودتر از خط پایانِ مسافت یک چهارم مایل عبور می کند. جالب آنکه فاصله مکلارن سنا با رقبا آنقدر زیاد می شود که در مسافت یک چهارم مایل رکورد آن بیش از یک ثانیه از نزدیک ترین رقیب یعنی پورشه 911 کاررا S بهتر است!

رکوردهای بدست آمده در مسافت یک چهارم مایل

در مسابقه یک دوم مایل، سنا برتری خود را بیش از پیش به رخ کشیده و اختلافی دو ثانیه ای با دارنده رتبه دوم پیدا می کند. در این مسابقه استون مارتین DBS Superleggera عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و حائز جایگاه دوم می شود.

مسابقه درگ

نتایج بدست آمده در مسافت یک دوم مایل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omidf1
    omidf1 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

    این موتور ترندم شده نون دونی برای مک لارن اصلا درگ اشتباهی بود چرا 2 تا ماشین در اون حد برای سنا نیاوردن لامبورگینی SVJ یا پیستا رو میاوردن اون موقع اختلافارو میدیدن بعد جلبه این نسخه از 720S هم قویتره اینو آوردن که با چه ماشینایی بندازن حتی پورشه رو نکردن GT2Rs رو بیارن به درد نمیخوره این درگ

  • عباس
    عباس | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

    آخه این چه مسابقه ای هست رفتن بهترین ماشین Maclaren رو آوردن بعد با شاسی بلند لامبورگینی مسابقه بده اگه Maclaren خوبه بیاد با بوگاتی شیرون یا لامبورگینی اونتادور مسابقه بده ؟؟

  • oilkolor
    oilkolor | ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

    لامبو با یه اس یو وی ببین چه میکنه ! یه اونتادور باید میبود سیفون میکشید رو همه اینا !

مطالب پیشنهادی