ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محصولات سخت افزاری گوگل
تکنولوژی

درآمد بخش سخت افزاری گوگل میلیارد دلاری شد

تا چند سال قبل کمتر کارشناسی می توانست آینده گوگل در حوزه سخت افزار را پیش بینی کند، حالا اما در گزارش مالی آلفابت به عنوان صنعتی میلیارد دلاری از آن نام برده شده است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تا چند سال قبل کمتر کارشناسی می توانست آینده گوگل در حوزه سخت افزار را پیش بینی کند، حالا اما در گزارش مالی آلفابت به عنوان صنعتی میلیارد دلاری از آن نام برده شده است.

گزارش درآمدهای آلفابت در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ حاکی از این است که عرضه محصولات سخت افزاری گوگل دستکم ۲ میلیارد دلار عاید کمپانی کرده است. گوگل واحد سخت افزار را در کنار سرویس هایی مثل یوتیوب پریمیوم و موزیک پریمیوم در بخشی تحت عنوان «محصولات دیگر» دسته بندی می کند که در سال گذشته جمعا ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشته اند.

سهم دقیق سخت افزار از کل این درآمد اعلام نشده اما حتی در صورت اشاره به آن هم مشخص نبود کدام محصول بیشتر با استقبال کاربران مواجه شده است. با این حال احتمال می رود سهم گوشی ها یا لپ تاپ های پیکسل بیش از روترها، دوربین ها، اسپیکرها و زنگ های هوشمند نست یا دانگل های کروم کست باشد.

درآمد بخش سخت افزاری گوگل میلیارد دلاری شد

هرچند گوگل هرگز میزان فروش یا درآمد گوشی های پیکسل را علنی نکرده اما بر کسی پوشیده نیست که این موبایل ها با مشکلات متعدد مواجه بوده اند و فروش پیکسل ۴ هم چندان امیدوار کننده نبوده است. با این حال از پیکسل 3A به عنوان محصولی موفق نام برده شده که در نخستین سه ماهه خود دو برابر برخی مدل های دیگر فروش داشته است. از طرف دیگر روترهای وای فای گوگل همیشه بازار پر رونقی داشته اند و در برهه ای به پر فروش ترین مدل تبدیل شده بودند.

یکی دیگر از نکات جالب پیرامون کسب و کار گوگل خبری بود که ساندار پیچای در مورد درآمد توسعه دهندگان اندروید منتشر کرد. به گفته مدیرعامل آلفابت این شرکت از زمان راه اندازی گوگل پلی در سال ۲۰۰۸ تا کنون ۸۰ میلیارد دلار به توسعه دهندگان اندروید پرداخت کرده است. این رقم هنگفت تقریبا دو سوم ۱۲۰ میلیارد دلاری است که به جیب دولوپرهای اپ استور رفته بود.

 

تماشا کنید: هک تمام دستیارهای صوتی با لیزر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی