ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نشست سرمایه‌گذاری TIM۲۰۲۰؛ رویای جذب سرمایه‌های خارجی میلیون دلاری

دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ صبح امروز در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و در آن بیست شرکت خارجی از ۹ کشور جهان برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های ایرانی گرد هم آمده‌اند. در این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰

دومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ صبح امروز در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد و در آن بیست شرکت خارجی از ۹ کشور جهان برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های ایرانی گرد هم آمده‌اند.

در این نشست «علی ناظمی» معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با ذکر این نکته که بدون نوآوری عملا هیچ گونه رشدی ممکن نیست به ارائه آمارهایی درباره وضعیت ایران پرداخت و گفت: «ما در ایران ۱۳۹ دانشگاه دولتی و ۳۲۲ دانشگاه خصوصی داریم که این حجم از مراکز دانشگاهی پتانسیل خوبی برای به وجود آوردن یک اکوسیستم پویا و فعال را پدید آورده است. در ایران ۱۹۶ مرکز رشد کار می‌کنند و ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد. همچنین ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور حضور دارند که همه این موارد بیانگر امکان رشد فناوری در ایران است.»

به گفته ناظمی جایگاه ایران در شاخص‌های خلاقیت و نوآوری نسبت به ۹ سال گذشته، ۵۹ درصد رشد داشته و این روند کماکان ادامه دارد. او باور دارد که شاخص دسترسی به منابع در کشورهای در حال توسعه در جایگاه خوبی قرار دارد ولی معمولا این موارد به عقد قراردادهای تجاری منجر نمی‌شود. او تاکید دارد که سرمایه‌گذاری خطرپذیر یک فرایند آموزش می‌خواهد که با برگزاری این نشست‌ها می‌توان به آن رسید.

مدیر پارک علم و فناوری پردیس نیز در ادامه این نشست با ذکر این نکته که در کشورهای اسلامی به جز پیشرفت اقتصاد و ثروت آفرینی روی توسعه همه جانبه و فرهنگ نیز تاکید می‌شود، گفت که توسعه زیرساخت‌ها و نهادهای فناورانه می‌تواند به پیشرفت فناوری در کشور کمک کند. او همچنین به مشکلی که گریبانگیر برخی کشورها از جمله کشورهای گروه D8 شده اشاره کرد و گفت:

«برخی از این کشورهای اسلامی با بحران نیروی انسانی روبرو هستند و مهاجرت در بین نیروهای انسانی آنها پیش آمده است. این یک مشکل مشترک شده و باید با همفکری درباره حل و فصل آن به نتیجه رسید.»

«میلاد صدر خانلو» دبیر برگزارکننده این رویداد نیز در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که دوره اول این رویداد در سال ۲۰۱۷ برگزار شد و در آن ۲۰ میلیون دلار جذب سرمایه از کشورهای خارجی برای تیم‌های داخلی صورت گرفت: «شرایط امسال اما با سال ۲۰۱۷ تفاوت دارد و با شرایط سخت‌تری روبرو هستیم. با این حال برآورد ما این است که بازهم در این سال به همین مبلغ جذب سرمایه برسیم.» صدرخانلو می‌گوید که در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ این رویداد بنا به دلایلی برگزار نشد ولی آنها سعی و تلاششان این است که زین پس این رویداد را به طور سالانه برگزار نمایند: «امسال در این رویداد ۲۰ شرکت سرمایه‌گذار خارجی و ۱۰۰ شرکت سرمایه‌گذار داخلی حضور خواهند داشت.»

صدرخانلو ادامه داد: «امسال در این نشست ما به دنبال این هستیم که بعد از برگزاری این دو روز بتوانیم از نشست خروجی بگیریم، خیلی امید داریم بین شرکت‌های سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تعاملات سازنده صورت گیرد.»

او باور دارد موضوع سرمایه گذاری مشترک موضوع جدیدی در دنیاست و هنوز در ایران شاهد این سرمایه گذاری در فناوری نبوده‌ایم. صدرخانلو درباره دستاوردهای دوره اول این رویداد به دیجیاتو بیشتر توضیح داد و گفت: «در رویداد نخست سه تفاهم نامه همکاری بین شرکت شناسا با صندوق جسورانه از مالزی و انجمن جهانی سرمایه‌گذاران فرشته از ترکیه، ادغام و سرمایه‌گذاری به میزان دقیق ۲۲ میلیون دلار در صنعت گردشگری کشور پایه‌ریزی شده است.»

کفتنیست در مراسم نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM۲۰۲۰ سرمایه گذارانی از چند کشور از جمله نیجریه، لبنان، سوئیس، زیمباوه، آلمان، ترکیه، هلند و هند حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی