ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن انتخاباتی
تکنولوژی

خطای کدنویسی انتخابات حزب دموکرات را مختل کرد

اعلام نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات های آمریکا به دلیل اشکال در نرم افزار انتخاباتی و انتشار نادرست آن به تعویق افتاد. ترامپ هم از این فرصت برای حمله به رقبا استفاده کره و آنرا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اعلام نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات های آمریکا به دلیل اشکال در نرم افزار انتخاباتی و انتشار نادرست آن به تعویق افتاد. ترامپ هم از این فرصت برای حمله به رقبا استفاده کره و آنرا یک «فاجعه مطلق» خوانده است.

انتخابات درون حزبی با هدف انتخاب نامزد نهایی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برگزار می شود. دموکرات ها این انتخابات را در ۱۷۰۰ حوزه را گیری ایالت «ایووا» برگزار کردند اما در کمال تعجب مدیران نتیجه آرای ده ها هزار شرکت کننده را اعلام نکردند تا دو نامزد خود را برنده نهایی اعلام کنند.

این رویداد به راه افتادن گمانه زنی هایی در مورد احتمال هک سیستم و سرقت داده ها منجر شد اما بر اساس بیانیه حزب دموکرات دلیل آن مشکلات نرم افزاری اپلیکیشن انتخاباتی و ارسال ناقص داده ها بوده است:

هیچ رخنه سایبری روی نداده و سیستم ما کاملا ایمن است. ما قبل از برگزاری انتخابات سامانه را با همکاری مشاوران امنیت سایبری مستقل آزمایش کرده بودیم.

ظاهرا آرای انتخاباتی به درستی در این اپ ثبت شده اما ارسال آنها به مرکز ناکام مانده است. Troy Price، رییس حزب در ایووا در این باره می گوید:

بررسی های ما نشان داد که سیستم گزارش دهی دچار مشکل شده بود اما آنرا شناسایی و رفع کرده ایم.

اپلیکیشن انتخاباتی

نتایج ایووا معمولا به صورت تلفنی اعلام می شد اما دموکرات ها مشارکت کنندگان را به استفاده از اپ برای ثبت آرا تشویق کردند. آنطور که هافینگتون پست می گوید حدود ۶۰ هزار دلار صرف توسعه این اپلیکیشن انتخاباتی شده اما علی رغم صرف این هزینه بسیاری از رای دهندگان نتوانسته اند به سیستم وارد شده یا آرای خود را در آن ثبت کنند.

این اپلیکیشن توسط کمپانی Shadow Inc توسعه داده شده اما به جای مارکت های اپ شناخته شده و معمولی مثل اپ استور و گوگل پلی از طریق پلتفرم های آزمایشی موبایل از جمله TestFlight اپل و TestFairy منتشر شده که هر دو برای آزمایش نسخه های بتا کاربرد دارند.

کمپانی های بزرگ معمولا از این بسترها برای آزمایش نسخه های اولیه توسط تسترها و دریافت بازخوردهای آنها استفاده می کنند اما Shadow نه تنها این روش را برای انتشار عمومی انتخاب کرده بلکه حتی حاضر به پرداخت هزینه برای استفاده از سرویس ایمن و مجهز به سرویس رمزنگاری دو سویه نبوده و از سرویس رایگان TestFairy استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

    خاک بر سر دموکراتهای گدا و ابله.
    ولی ترامپ خوب ضایعشون کرد ? ?

  • shadmehr12
    shadmehr12 | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    وای که اگه این اتفاق تو ایران می افتاد یه 88 دیگه میشد

  • molavy
    molavy | ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

    خخخخ ، چقدر ضایع

مطالب پیشنهادی