ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جت من
تکنولوژی

پرواز با جت پک بر فراز دبی [تماشا کنید]

تیم Jetman با اجرای پروازی نمایشی در دبی، قابلیت های جدید جت‌پک خود را در برخاست از سطح زمین به نمایش گذاشتند. این گجت پرواز قدرتمند تا کنون تنها امکان تیک‌اف از سطوح مرتفعی نظیر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

تیم Jetman با اجرای پروازی نمایشی در دبی، قابلیت های جدید جت‌پک خود را در برخاست از سطح زمین به نمایش گذاشتند.

این گجت پرواز قدرتمند تا کنون تنها امکان تیک‌اف از سطوح مرتفعی نظیر هلیکوپتر را داشت اما اینبار Vince Reffet، خلبان تیم در دبی از سطح زمین برخاسته و پس از مانورهایی اولیه با سرعتی خیره کننده به پرواز درآمد.

این جت پک به مراتب از دیگر ابزارهای مجهز به موتور جت از جمله جت بوردها یا سوییت ها و حتی فلای برد معروف به مراتب سریعتر است و می تواند با حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به پرواز درآید در حالی که فلای برد کانال مانش را با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت طی کرده بود.

از طرف دیگر این جت پک به واسطه ساختار خاص و برخوردار بودن از باله های کناری قابلیت اجرای مانورهای نمایشی را هم دارد. Jetman تنها تیمی است که جت پک را در ارتفاع بالا آزمایش کرده و حتی سابقه پرواز در کنار هواپیماهای عادی را نیز دارد.

جت پک

در این ویدیو Reffet ابتدا با حداقل نیروی لازم تیک‌اف کرده و سپس با تکیه بر موتور جت چهار توربین جدید به سرعت تا ارتفاع ۶ هزار پایی شهر دبی اوج می گیرد. در مرحله بعد شاهد چندین مانور هستیم و در نهایت با کمک پاراشوت فرود نرمی را تجربه می کند. از نظر Jetman  وقتی با استفاده از پاراشوت می توان به خوبی روی زمین فرود آمد، دلیلی برای هدر دادن سوخت و درگیر کردن کامل موتور وجود ندارد.

تمام فرایند پرواز تنها ۳ دقیقه به طول می انجامد؛ زمان اندکی که نشان دهنده قدرت موتور در رسیدن به ارتفاع و سرعت های بالا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی