ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روش صحیح ضدعفونی کردن خودرو برای پیش گیری از شیوع ویروس کرونا

این روزها دغدغه افراد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. ویروس کرونا اواخر سال ۲۰۱۹میلادی در چین شیوع پیدا کرد و به سرعت بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران را درگیر کرد. ضدعفونی کردن ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

این روزها دغدغه افراد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است. ویروس کرونا اواخر سال ۲۰۱۹میلادی در چین شیوع پیدا کرد و به سرعت بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران را درگیر کرد. ضدعفونی کردن خودرو ها یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس است.

از آنجا که ویروس می‌تواند حداقل ۲ تا ۳ روز بر روی سطوح مختلف مانند سطوح فلزی، چوبی، پلاستیکی و ... زنده می ماند، رعایت نکات بهداشتی و پاکسازی سطوح در برابر کرونا امری ضروری است. در صورتی که لازم شد با خودروی شخصی از خانه خارج شوید، به نکات زیر توجه نمایید.

در شرایط عادی احتیاج نیست خودروی خود را ضدعفونی کنید. در مکان های خلوت شیشه های خودرو را پایین بکشید تا هوا در خودرو جریان یابد. اما اگر خودرو در پارکینگ ها سرپوشیده قرار دارد نباید شیشه ها را پایین بکشید، در این حالت سیستم تهویه ی داخل خودرو را روشن کنید.

ضدعفونی کردن خودرو

در صورتی که شخصی مشکوک به کرونا ویروس سوار خودروی شخصی شما شود، باید تمام سرنشینان داخل خودرو حتما از ماسک استفاده کنند و تا حد ممکن از یکدیگر فاصله بگیرند. در این شرایط بهتر است شیشه ها را به اندازه ی مناسب پایین بکشید و نباید از سیستم تهویه ی داخل خودرو استفاده کرد.

بعد از اینکه شخص مشکوک به کرونا ویروس خودرو را ترک کرد تمام شیشه ها را پایین بکشید و داخل خودرو را با شوینده ای که حاوی کلر است ضدعفونی کنید. به دلیل اینکه ضدعفونی کننده ی کلر دار رقیق نشده سبب کهنه شدن و از بین رفتن چرم و لوازم داخل خودرو می شود، باید قبل از استفاده آن را با نسبت یک به دویست رقیق کند.

نتیجه استفاده از الکل بر روی صندلی خودرو

ضدعفونی کردن خودرو با الکل کار خطرناکی است، زیرا الکل سرعت اشتعال بالایی دارد. همچنین استفاده ی همزمان آن با تمیز کننده ی دارای کلر سم تولید می کند. به همین خاطر نباید از الکل استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی