ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت‌های فرمول یک هم به خاطر کرونا مجازی برگزار می شوند

ترس از شیوع بیشتر کرونا در دنیا، اتفاقات عجیب و غریبی را رقم می‌زند که شاید در طول تاریخ هرگز مثالشان را ندیده باشیم. این بار نوبت به مسابقات فرمول یک رسیده که تأثیرات کرونا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

ترس از شیوع بیشتر کرونا در دنیا، اتفاقات عجیب و غریبی را رقم می‌زند که شاید در طول تاریخ هرگز مثالشان را ندیده باشیم. این بار نوبت به مسابقات فرمول یک رسیده که تأثیرات کرونا آن را در صدر تیترهای خبری قرار دهد.

در همین راستا، ساعاتی پیش اعلام شده که رقابت‌های فرمول یک امسال به صورت مجازی و از راه دور برگزار خواهد شد. بدین ترتیب رانندگان تیم‌های حاضر در مسابقات قهرمانی گرند پری امسال را از راه دور و از طریق نسخه پی سی بازی F1 2019 با هم به رقابت خواهند پرداخت و اولین دور مسابقات، گرند پری مجازی بحرین خواهد بود که در صورت برگزاری رقابت‌های اصلی دومین هفته از فصل مسابقات F1 به شمار می‌آمد.

طبیعتا گرند پری مجازی پیش رو با رقابت‌های اصلی تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. از جمله این که مسابقات مجازی فقط 28 دور به طول می‌انجامد که این نصف تعداد دورهای رقابت‌های اصلی است. مقدمه مسابقات هم یک دور انتخابی خواهد بود تا جایگاه هر تیم در پیست برای شروع رقابت گرند پری مشخص شود.

از آنجا که با یک رقابت کاملا آنلاین مواجه هستیم، سرویس‌های یوتیوب، توییچ و فیسبوک مسابقات را رأس ساعت لایو استریم می‌کنند و همه از سراسر دنیا قادر به مشاهده آن خواهند بود. بسته به این که کرونا تا چه حد مهار شود نیز گرند پری مجازی حداقل تا ماه می برگزار می‌شود و مسابقات دقیقا مطابق جدول رقابت‌های فرمول یک اصلی پیش خواهند رفت.

در این میان ممکن است اتفاقات جالبی هم بیفتد. از جمله این که آخر هفته‌ها رقابت‌‌های دوستانه‌ای برگزار می‌شود که در آن گیمرها بتوانند با ستارگان واقعی فرمول یک به صورت مجازی رقابت کنند. اما در نهایت نکته مسلم اینجاست که گرند پری مجازی، صرفا برای سرگرمی و حفظ روحیه ورزشکاران در شرایط ویژه فعلی است چرا که امتیازات آن در جدول واقعی فرمول یک لحاظ نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    با گردش مالی این طور مسابقات برگزارکنندگانشون حتی اگه شهاب سنگم بخوره زمین اینارو لغو نمیکنن این که یه بیماری کاملا سادست?

مطالب پیشنهادی