ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید شارژر بی‌سیم اپل AirPower با چیپست A11 از راه‌ می‌رسد

اپل نه تنها توسعه شارژر بی سیم AirPower را متوقف نکرده بلکه آنرا بخشی اساسی از پروژه آیفون‌های نسل بعد می‌داند. اپل در سال ۲۰۱۷ و همزمان با رونمایی آیفون X شارژر بی سیم AirPower ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۳

اپل نه تنها توسعه شارژر بی سیم AirPower را متوقف نکرده بلکه آنرا بخشی اساسی از پروژه آیفون‌های نسل بعد می‌داند.

اپل در سال ۲۰۱۷ و همزمان با رونمایی آیفون X شارژر بی سیم AirPower را هم معرفی کرد که قابلیت شارژ همزمان گوشی، ایرپاد و اپل واچ را داشت. این شارژر نه تنها آن زمان عرضه نشد بلکه دو سال بعد و ظاهرا به خاطر مشکل داغ کردن بیش از حد لغو شد، حالا اما خبرهایی منتشر شده که از تداوم آن توسط اپل حکایت دارد.

یکی از اهداف اصلی کوپرتینویی‌ها توسعه موبایلی است که نمایشگر تمام پنل جلویی را آنرا پوشانده و فاقد هر پورت و کلیدی باشد. ظاهرا کمپانی به مراحل نهایی طراحی نزدیک شده و ممکن است زودتر از آنچه گمان می‌رود شاهد معرفی این نسل باشیم. نخستین گام کاهش ابعاد ناچ در آیفون ۱۲ بود اما نکته مهمتر افزایش سرعت شارژ بی سیم به حدی است که کاربر به شارژ سیمی نیاز پیدا نکند. آنطور که از خبرها بر می‌آید اپل دقیقا سرگرم همین کار است.

Jon Prosser، یوتوبر و افشاگر سرشناس تصویری منتسب به نمونه اولیه AirPower را در صفحه توییرتش منتشر کرده است. منبع این توییت مهندسان اپل عنوان شده که در حال حاضر به خاطر کرونا به دورکاری ناچار شده‌اند.

شارژ بی سیم AirPower

به گفته Prosser مشکل نسخه قبلی AirPower ناسازگاری با اپل واچ بود. این ساعت از یک روش شارژ خاص پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش دمای شارژر و حتی آتش گرفتن آن می‌شد. اپل هم به خاطر همین مشکل قید عرضه ۵۰ هزار دستگاهی که تولید کرده بود را زد.

نمونه فعلی که تصویر آن در توییت فوق دیده می شود، از چیپست A11 به کار رفته در آیفون X بهره می‌برد و توانایی مدیریت هوشمند اتلاف حرارت را دارد. به لطف همین قابلیت چیپ توان را به کویل‌های خاصی از گجت هدایت کرده و در صورت افزایش بیش از حد دما فرایند را قطع خواهد کرد. در صورتی که نقطه قرار گرفتن اپل واچ با حرارت بیش از حد مواجه شود، شارژدهی در آن نقطه قطع می‌شود اما دستگاه‌های دیگر کماکان توان را دریافت خواهند کرد.

شارژ بی سیم AirPower

هنوز مشخص نیست پد شارژ AirPower آیفون را با چه توانی شارژ می‌کند اما این میزان باید به حدی باشد که کاربر را از روش کابلی بی نیاز کند. آنطور که Prosser می‌گوید این دستگاه احتمالا در پاییز یا زمستان سال جاری و با قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

آنچه که احتمال عرضه AirPower را تقویت می‌کند پیش بینی مینگ-چی کو از خداحافظی آیفون ۲۰۲۱ با پورت با لایتنینگ است که تنها از طریق استفاده از درگاه USB-C یا حذف کلی پورت و استفاده از شارژر بی سیم محقق می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی