ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آرشیو عکس های قدیمی از نخستین روز بزرگداشت زمین در ۵۰ سال پیش

پنجاه سال پیش، قبل از آنکه محیط زیست به یک جنبش سیاسی بدل شود، عامل اتحاد مردم بود. در ۲۲ آوریل سال ۱۹۷۰ میلادی و به مناسبت اولین روز زمین، میلیون ها آمریکایی به خیابان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

پنجاه سال پیش، قبل از آنکه محیط زیست به یک جنبش سیاسی بدل شود، عامل اتحاد مردم بود. در ۲۲ آوریل سال ۱۹۷۰ میلادی و به مناسبت اولین روز زمین، میلیون ها آمریکایی به خیابان ها آمدند تا در رویدادهای مختلف برای پاکسازی محیط زیست و آموزش در این رابطه شرکت کنند و راهپیمایی های اعتراضی خود را نسبت به بدرفتاری انسان با زمین به گوش دولت مردانشان برسانند.

اما بعد از آن سال تا ۱۹۹۰ به خاطر برخی اختلافات سیاسی جشنی برای بزرگداشت زمین در این کشور برگزار نشد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ میلادی، ۲۲ آوریل رسما به نام روز زمین نامگذاری شد. در آن زمان البته تغییرات اقلیمی وخامت امروز خود را نداشتند و مردمی که به خیابان ها می آمدند بیشتر خواستار استفاده از انرژی های پایدار و مصرف بهینه سوخت ها بودند.

روز گذشته نیز گوگل به مناسبت پنجاهمین سالروز بزرگداشت زمین لوگوی خود را تغییر داد. این شرکت با همکاری رصدخانه Honeybee بازی ساده ای را برای کاربران طراحی کرده بود که در آن کاربران باید زنبور عسل را در حالی که روی گل ها حرکت می کرد به سمت مقصد هدایت میکردند و همزمان حقایق جالبی را در مورد زنبورها و نقششان در دنیا می آموختند.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به آرشیو تصاویر به جای مانده از اولین روز زمین در ۵۰ سال پیش.

دو دانشجوی یکی از دانشگاه های نیو اورلئان آمریکا را می بینید که در اعتراض به فعالیت های آلوده کننده یک شرکت نفتی آمریکایی با کمک تفنگ های آب پاش به سمت هم نفت ریخته بودند.
تصویری از دانش آموزان دبیرستانی هیوستون آمریکا که ماشین هایشان را در خانه گذاشته بودند و با دوچرخه به مدرسه می رفتند
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

    عااالی

مطالب پیشنهادی