ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پیکسل 4a
تکنولوژی

هرآنچه تاکنون درباره گوگل پیکسل 4a می‌دانیم

سال گذشته میلادی گوگل از گوشی‌های سری پیکسل 3a رونمایی کرده که با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شدند. حالا این شرکت قصد دارد از نسل جدید این محصولات رونمایی کند و البته به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

سال گذشته میلادی گوگل از گوشی‌های سری پیکسل 3a رونمایی کرده که با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شدند. حالا این شرکت قصد دارد از نسل جدید این محصولات رونمایی کند و البته به نظر می‌رسد که امسال تنها با یک گوشی از این سری روبه‌رو می‌شویم. در این مطلب به بررسی تمام شنیده‌ها پیرامون گوگل پیکسل 4a که در هفته‌های آینده رسما معرفی می‌شود، می‌پردازیم.

گوگل چندین سال پس از عرضه گوشی‌های نکسوس به بازار، تصمیم گرفت به سراغ محصولات سری پیکسل برود تا بتواند با محصولات سری گلکسی سامسونگ و همچنین آیفون‌های اپل رقابت کند. چندین سال پس از عرضه گوشی‌های گران قیمت، این شرکت به سراغ گوشی‌های میان‌رده پیکسل 3a و 3a ایکس ال رفت. حالا بسیاری از علاقه مندان به دنیای فناوری منتظر رونمایی از گوگل پیکسل 4a هستند، اما این گوشی هوشمند با چه ویژگی‌هایی وارد بازار می‌شود؟

نام و تاریخ معرفی

بر اساس اکثر گزارش‌ها، گوگل امسال تنها از یک گوشی میان‌رده با نام پیکسل 4a رونمایی می‌کند و خبری از نسخه XL این گوشی هوشمند نیست. با این حال در گذشته برخی گزارش‌ها به توسعه نسخه بزرگتر این گوشی هوشمند اشاره کرده بودند و حتی تصاویری از نمونه اولیه آن نیز فاش شده بود، اما ظاهرا گوگل از عرضه چنین محصولی منصرف شده و تنها پیکسل 4a را وارد بازار می‌کند.

گوگل پیکسل 4a

این شرکت قصد داشت در فاصله ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برگزار کند که البته به علت شیوع کرونا لغو شد. با توجه به این موضوع تاریخ مشخصی برای رونمایی از جدیدترین گوشی میان‌رده گوگل وجود ندارد اما این احتمال وجود دارد که این دستگاه کمی زودتر یا دیرتر از تاریخ اصلی برگزاری گوگل I/O معرفی شود.

طراحی گوگل پیکسل 4a

تا به امروز تصاویر، ویدیوها و رندرهای زیادی از گوشی میان‌رده جدید گوگل منتشر شده و با طراحی آن آشنایی داریم. طراحی این دستگاه ترکیبی از گوگل پیکسل 3a و پیکسل ۴ است و از بدنه تمام پلاستیکی به همراه ماژول مربعی شکل برای دوربین اصلی بهره می‌برد.

گوگل پیکسل 4a

گوگل حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کاهش داده و تصمیم گرفته درون آن یک حفره قرار دهد که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. سنسور اثر انگشت نیز روی پنل پشتی قرار می‌گیرد تا گوگل بهانه‌ای برای عدم کاهش حاشیه‌های صفحه نمایش این دستگاه نداشته باشد. گوگل پیکسل 4a ضخامتی برابر با ۸.۲ میلی‌متر دارد و در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه می‌شود، البته انتظار داریم این دستگاه در رنگ آبی روشن نیز به فروش برسد.

مشخصات و ویژگی‌ها

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل برای تامین قدرت این محصول خود از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند که پردازنده مناسبی برای یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود. در جلوی این گوشی هوشمند یک صفحه نمایش ۵.۸۱ اینچی OLED قرار می‌گیرد که حفره درون آن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند.

گوگل پیکسل 4a

از سایر مشخصات احتمای گوگل پیکسل 4a می‌توان به ۶ گیگابایت رم، ۶۴ و ۱۲۸  گیگابایت حافظه داخلی UFS ۲.۱، دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیسلی، باتری ۳۰۸۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت USB Type-C اشاره کرد. این دستگاه برخلاف برخی گوشی‌های میان‌رده جدید، از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند و همچنین فاقد ویژگی‌هایی مانند شارژ وایرلس، سنسور تله فوتو و همچنین استاندارد IP68 خواهد بود.

قیمت گوگل پیکسل 4a

گوگل پیکسل 4a

بر اساس جدیدترین شنیده‌ها، گوگل جدیدترین گوشی میان‌رده خود را با قیمت پایه ۴۰۰ دلار وارد بازار می‌کند که تفاوتی با قیمت پیکسل 3a ندارد. گزارش‌ها به عرضه این دستگاه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز اشاره کرده‌اند که قیمتی بالاتر از ۴۰۰ دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی