ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

ویروس کرونا چگونه فروش آیفون را کاهش خواهد داد؟

اپل ماه فوریه اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند فروش و تامین آیفون را تحت تاثیر قرار دهد. در آن زمان اما هیچ کس تصور نمی‌کرد کرونا به آمریکا برسد و تا این حد این کشور ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

اپل ماه فوریه اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند فروش و تامین آیفون را تحت تاثیر قرار دهد. در آن زمان اما هیچ کس تصور نمی‌کرد کرونا به آمریکا برسد و تا این حد این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال به نظر می‌رسد اوضاع برای اپل بدتر از چیزی باشد که پیش از این تصور می‌شد.

اپل پنج‌شنبه هفته جاری قرار است گزارش مالی فصل دوم سال ۲۰۲۰ را منتشر کند و بسیاری از تحلیلگران معتقدند تبعات ویروس کرونا از این پس نمایان خواهند شد. در این بین اما سرمایه‌گذاران هیچ ایده‌ای ندارند که چه چیزی در انتظارشان خواهد بود. بسیاری از کمپانی‌ها، دیگر به وال استریت گزارشی ارائه نمی‌دهند، زیرا مطمئن هستند که به هیچ وجه نمی‌توانند اعدادی که پیش از این، اعلام کرده بودند را ارائه کنند. به زبان ساده‌تر آن‌ها نمی‌دانند که در اثر ویروس کرونا چقدر ضرر کرده‌اند.

اپل برای مثال انتظار دارد کل درآمد حاصل از فروش محصولاتش رقمی بین ۶۳ الی ۶۷ میلیارد دلار باشد. البته گفتنی است که این ارقام با در نظر گرفتن نشانه‌های کاهش تولید و ناتوانی در تامین قطعات تخمین زده شده و اپل با علم بر این که ویروس کرونا روند معمول عرضه محصولات را مختل می‌کند، چنین اعدادی را در نظر گرفته است.

اپل

بسیاری از تحلیلگران نیز به صورت کلی اعلام کرده‌اند گزارش‌های مالی منتشر شده برای فصل دوم سال ۲۰۲۰، اصلا امیدوار کننده نیست و حتی ممکن است از این بدتر هم بشود. در نتیجه هر گزارشی که اپل منتشر کند، می‌تواند به عنوان یک ناقوس برای باقی کمپانی‌ها باشد. ممکن است کمپانی کوپرتینویی به کمک ۲۲۰ میلیارد دلار پول نقدی که در جیب دارد از این بحران عبور کند، اما قطعا باقی کمپانی‌ها نمی‌توانند به این سادگی از این وضعیت گذر کرده و به شرایط پایدار برسند.

تحلیلگران مالی یاهو پیش‌بینی کرده‌اند که هر سهم اپل با افزایش ۲.۲۸ دلاری روبرو شود، ولی فروش کلی محصولات درآمدی معادل ۵۴.۷ میلیارد دلار به ارمغان بیاورد؛ یعنی کاهشی ۵ درصدی نسبت به بازه مشابه در سال گذشته. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، توانایی عرضه آیفون جدید با تکنولوژی 5G است.

شرکت‌های مختلف محصولات خود را با این تکنولوژی روانه بازار کرده‌اند، اما اپل هنوز محصولی برای رقابت با آن‌ها ارائه نکرده. در نتیجه با در نظر گرفتن شیوع کرونا، باید شاهد تاخیر در عرضه محصولات جدید این کمپانی باشیم. بسیاری معتقدند این تاخیر چند ماه است و بسیاری کمی خوشبینانه‌تر به قضیه نگاه می‌کنند و آن را حداکثر یک ماه در نظر می‌گیرند. همچنین احتمال عرضه غیر همزمان محصولات نیز همواره وجود دارد.

چیزی که واضح است، تاثیر منفی و عمیق کرونا روی درآمدهای کمپانی‌ها بزرگ و همچنین درآمد شهروندان سراسر دنیاست. باید دید اپل به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی، چگونه از پس این بحران بر می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی