ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل قفل گشایی آیفون با ماسک را آسان‌تر می‌کند

اپل روز چهارشنبه نسخه بتای سیستم عامل iOS را برای توسعه دهندگان منتشر کرد که به کمک قابلیت جدید آن می‌توان قفل آیفون را هنگام پوشیدن ماسک بدون نیاز به فیس آیدی باز کرد. در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

اپل روز چهارشنبه نسخه بتای سیستم عامل iOS را برای توسعه دهندگان منتشر کرد که به کمک قابلیت جدید آن می‌توان قفل آیفون را هنگام پوشیدن ماسک بدون نیاز به فیس آیدی باز کرد.

در حال حاضر اگر کاربر ماسک به صورت زده باشد، برای آنلاک کردن آیفون از طریق فیس آیدی باید آن را از روی صورت خود بردارد. در غیر این صورت گوشی با تأخیری تقریباً آزاردهنده کاربر را به صفحه وارد کردن پسورد راهنمایی می‌کند. می‌توان بیرون از خانه و هنگام داشتن ماسک، فیس آیدی را غیرفعال کرد ولی در این صورت باید هر بار پس از رسیدن به منزل فیس آیدی را دوباره فعال کرد.

حال در نسخه بتای جدید iOS 13.5 که روز چهارشنبه برای آزمایش توسط توسعه دهندگان منتشر شد، اپل فرایند باز کردن قفل آیفون را برای کاربرانی که ماسک می‌زنند ساده کرده و Passcode را به صفحه اصلی آورده است. حالا برای باز کردن قفل گوشی هنگام داشتن ماسک، کافیست به طرف بالا سوایپ کرد. با این کار صفحه فیس آیدی Skip یا رد می‌شود و می‌توان برای باز کردن قفل گوشی پسورد را وارد کرد.

قفل گشایی آیفون هنگام پوشیدن ماسک با رد کردن فیس آیدی

به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند قفل آیفون خود را حین انجام کارهایی مثل پرداخت با موبایل در فروشگاه به راحتی باز کنند و دیگر نیازی به کلنجار رفتن با ماسک و یا صبر کردن برای ظاهر شدن صفحه Passcode نیست. از آنجا که این قابلیت هنوز در فاز آزمایشی قرار دارد، ممکن است انتشار نسخه نهایی چندین هفته طول بکشد.

بتای جدید iOS قابلیت دیگری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که آن‌ها می‌توانند به کمک آن اپلیکیشن‌هایی توسعه دهند که کاربر را با ارسال نوتیفیکیشن از تماس با افراد مبتلا به کووید 19 آگاه می‌کند.

این قابلیت با استفاده از سیگنال‌های بلوتوث فاصله گوشی از گوشی‌های دیگر را تشخیص می‌دهد. اگر آزمایش کرونا کاربر مثبت اعلام شود، می‌تواند به کمک این قابلیت برای گوشی‌های دیگری که در محدوده او بوده‌اند نوتیفیکیشن ارسال کرده و صاحبان آن‌ها را به انجام آزمایش کرونا تشویق کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی