ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی اوبر بازی‌های آتاری را با «مهارت‌های مافوق بشری» انجام می‌دهد

تیمی از محققان اوبر الگوریتمی به نام «Go-Explore» توسعه داده‌اند که می‌تواند تمام بازی‌های آتاری 2600 را با رکورد امتیازات «مافوق بشری» انجام دهد. این هوش مصنوعی تا پیش از این در برخی بازی‌ها برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

تیمی از محققان اوبر الگوریتمی به نام «Go-Explore» توسعه داده‌اند که می‌تواند تمام بازی‌های آتاری 2600 را با رکورد امتیازات «مافوق بشری» انجام دهد. این هوش مصنوعی تا پیش از این در برخی بازی‌ها برای شکستن رکورد امتیاز رقیب انسانی مشکل داشت ولی حالا به لطف پیشرفت‌های جدید می‌تواند برخی قسمت‌های بازی را به خاطر سپرده و به آن‌ها بازگردد.

محققان اوبر توانایی‌های الگوریتم «Go-Explore» را در برخی بازی‌ها به طور قابل توجهی بهبود داده‌اند. این الگوریتم برای اولین بار موفق شده تمام مراحل بازی Montezuma’s Revenge را انجام دهد و در بازی Pitfall نیز امتیاز «تقریباً کامل» را کسب کرده است. این دو بازی از لحاظ یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) برای الگوریتم‌هایی مثل Go-Explore چالش ایجاد می‌کنند.

هدف محققان اوبر از توسعه هوش مصنوعی Go-Explore، صرفاً به چالش کشیدن توانایی‌های آن در بازی‌ها نبوده است. آن‌ها موفق شدند با استفاده از این هوش مصنوعی در یک ربات شبیه سازی شده، اشیا را از روی زمین بلند کرده و در مکان دیگر روی زمین بگذارند. بنابراین ربات‌ها و ماشین‌های خودران به کمک مهارت‌هایی که این هوش مصنوعی در بازی‌های آتاری یاد گرفته بهتر می‌توانند مسیریابی کنند.

اواسط فروردین ماه امسال، هوش مصنوعی دیپ مایند با نام «Agent57» نیز توانست در برخی بازی‌های آتاری عملکردی بهتر از یک بازیکن عادی از خود نشان دهد.

اوبر با توسعه هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا اتومبیل‌های خودران خود را بیش از پیش امن تر کند. اردیبهشت ماه سال ۹۷ نقص در نرم افزار تشخیص خودروی خودران اوبر سبب مرگ یک دوچرخه سوار حین عبور از خیابان شد. اتومبیل خودران اوبر با وجود انواع سنسورها و حسگر Lidar عابر را تشخیص داد ولی ترمز نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی