ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک از چیپست رقیب برای اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی کرد

یک سال پیش شرکت تایوانی مدیاتک از چیپست پرچمدار خود به نام Dimensity 1000 Plus رونمایی کرد که تازه ترین و بهترین هسته های پردازشی را در کنار مودم 5G در دل خود جای داده بود و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

یک سال پیش شرکت تایوانی مدیاتک از چیپست پرچمدار خود به نام Dimensity 1000 Plus رونمایی کرد که تازه ترین و بهترین هسته های پردازشی را در کنار مودم 5G در دل خود جای داده بود و حالا این شرکت با پیروی از رویکرد کوالکام در به روز رسانی تدریجی محصولاتش، از نسخه اندک به روز شده این چیپست با نام Dimensity 1000 Plus رونمایی کرده است (درست مانند اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که نسخه به روز شده از اسنپدراگون ۸۵۵ بود).

اصلی ترین تفاوت میان چیپست جدید مدیاتک و نسخه قبلی اش پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی در نمایشگرهاست. بد نیست اشاره کنیم Dimensity 1000 از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز با رزولوشن فول اچ دی پلاس یا ۹۰ هرتز با رزلوشن QHD+ پشتیبانی می کرد. تراشه جدید همچنین به تکنولوژی UltraSave مدیاتک مجهز شده است تا ارتباطات 5G برقرار شده با آن فشار کمتری به دستگاه های موبایل بیاورند.

به غیر از مواردی که اشاره شد این چیپست همان هشت هسته پردازشی (چهار هسته کورتکس A77 و چهار هسته کورتکس A55) و پردازنده گرافیکی مدل قبلی یعنی Mali-G77 MP9 را در دل خود جای داده است. مدیاتک البته به تکنولوژی های دیگری نیز در این پردازنده اشاره کرده است که از آن جمله میتوان از فناوری تنظیم کیفیت تصاویر با کمک هوش مصنوعی، پشتیبانی از دو سیم کارت 5G، و تبدیل SDR (محدوده داینامیک استاندارد) به HDR نام برد.

مدیاتک

البته این اولین باری نیست که مدیاتک نسخه دیگری از چیپست Dimensity 1000 را معرفی می کند. این شرکت پیشتر پردازنده Dimensity 1000L را رونمایی کرد که سرعت کلاک پایین تری نسبت به چیپست استاندارد دارد.

مدیاتک و کوالکام تازه مدتی است که شروع به ساخت چیپست های مجهز به مودم 5G کرده اند. تا پیش از این، مودم های مذکور روی یک مدار مجتمع جداگانه نصب می شدند و استفاده از آنها منوط به خواست شرکت ها بود. همین مساله باعث شد که بسیاری تولیدکنندگان از چنین امکانی در محصولات خود صرفنظر کنند. علاوه بر این روشن شد که نصب جداگانه این مودم در تلفن های همراه چندان مقرون به صرفه نیست و مدیریت انرژی و سرعت انتقال داده را تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی