ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست مجدد حکم بازداشت برای وارث سامسونگ به اتهام کلاهبرداری حسابرسی

روز گذشته بازرسان کره جنوبی خواستار صدور حکم دستگیری دوباره برای جی وای لی وارث سامسونگ شدند. بازرسی های آنها روی ادغام بحث برانگیز برخی شرکت های زیرگروه سامسونگ در سال ۲۰۱۵، تقلب در حساب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

روز گذشته بازرسان کره جنوبی خواستار صدور حکم دستگیری دوباره برای جی وای لی وارث سامسونگ شدند. بازرسی های آنها روی ادغام بحث برانگیز برخی شرکت های زیرگروه سامسونگ در سال ۲۰۱۵، تقلب در حساب ها و تلاش او برای جانشینی پدر تمرکز خواهد داشت.

لی که از زمان پدرش (لی کان هی که در سال ۲۰۱۴ میلادی دچار حمله قلبی شد) نقش جایگزین بالفعل او در سمت ریاست سامسونگ را بر عهده داشته است و پس از بررسی پرونده مربوط به برخی شرکت های زیرشاخه سامسونگ با حکم ۱۲ سال زندان روبرو شد.

پرونده لی بخشی از یک رسوایی فساد در کره جنوبی بود که به برکناری پاک گون هه رئیس جمهور سابق کره جنوبی منجر شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی لی به خاطر اتهاماتی نظیر پرداخت رشوه، ادای سوگند دروغ و اختلاس به ۵ سال زندان محکوم شد. در ادامه حکم او از ۵ سال به دو سال و نیم تقلیل پیدا کرد و در نهایت نیز اجرای این حکم به حالت تعلیق در آمد.

لی همواره این اتهامات را رد کرده اما حالا ظاهرا قرار است که پرونده او به ظن دستکاری ارزش سهام سامسونگ و زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به حسابرسی مجددا به جریان بیافتد و پس از آزادی اش در سال ۲۰۱۸ از زندان بار دیگر به پشت میله های زندان باز گردد.

در سال ۲۰۱۵ ارزش شرکت داروسازی Samsung Biologics رشدی ۴.۵ تریلیون ونی (۳.۷ میلیارد دلاری) را تجربه کرد و به دنبال این اتفاق سهام شرکت مادر آن یعنی Cheil Industries رشدی قابل توجهی یافت؛ شرکتی که لی بزرگ ترین سهامدارش بود. به دنبال این اتفاقات بازرسان و کارآگاهان کره شمالی برای رمزگشایی از پرونده کلاهبرداری های حسابرسی در این شرکت ها آقای لی را زیر ذره بین قرار دادند.

همچنین گفته می شد که لی با پرداخت رشوه به دولت (وابستگان پارک گون هه رئیس جمهور این کشور) تلاش کرده حمایت صندوق بازنشستگی این کشور را برای ادغام دو هلدینگ سامسونگ در سال ۲۰۱۵ دریافت کند. با ادغام هدفمند کسب و کار ساخت و ساز سامسونگ (Samsung C&T) و شرکت تولید کننده مواد شیمیایی Cheil Industries که آن نیز متعلق به سامسونگ بوده، خانواده لی این امکان را پیدا می کردند که سلطه خود بر گروه سامسونگ را مستحکم تر از هر زمان دیگری کنند.

وکلای لی در بیانیه ای نسبت به این تصمیم ابراز تاسف کرده اند و اظهار داشته اند که آقای لی در زمانی که سامسونگ درگیر بحران مدیریت بود همکاری کاملی را با بازرسان این پرونده انجام داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی