ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سناریوی فاجعه آمیز؛ اگر کشورها قرنطینه نمی‌شدند چه اتفاقی رخ می‌داد؟

مطالعات جدید نشان می‌دهند اگر کشورها پس از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را انجام نمی‌دادند و مردم قرنطینه را رعایت نمی‌کردند، صدها میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس مبتلا می‌شدند. محققان دانشگاه کالیفرنیا، ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

مطالعات جدید نشان می‌دهند اگر کشورها پس از شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را انجام نمی‌دادند و مردم قرنطینه را رعایت نمی‌کردند، صدها میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس مبتلا می‌شدند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (University of California at Berkeley)، تأثیرات بیش از ۱۷۰۰ اقدام پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا را در شش کشور شامل، ایالات متحده، چین، کره جنوبی، ایتالیا، فرانسه و ایران بررسی کردند. اقدامات پیشگیرانه شامل ممنوعیت سفر و برگزاری رویدادها، بستن مدارس، تعطیلی مراکز زیارتی و قرنطینه اجباری می‌شوند.

پژوهشگران دریافتند اگر در ایالات متحده هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای برای محدود کردن سفرها و تعاملات مردم انجام نمی‌شد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از ۱۳ اسفند ۹۸ تا ۱۸ فروردین ۹۹ هر دو روز یک بار ۲ برابر می‌شد. به عبارت دیگر حدود ۶۰ میلیون نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شدند که نسبت به آمار فعلی (نزدیک ۲ میلیون نفر)، جهش ۳۰ برابری را نشان می‌دهد.

قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه برای چین موفقیت آمیزتر بوده و با استناد به تحقیق مورد بحث، از ۲۶ دی تا ۱۵ اسفند ۹۸، از ابتلای حدود ۲۸۵ میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا جلوگیری کرده است. بر اساس آمارهای رسمی تاکنون حدود ۸۴ هزار نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا

دولت چین اقدامات محدودکننده را از شهر منشأ ویروس کرونا یعنی «ووهان» آغاز کرد و مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده نشان می‌دهد قرنطینه این شهر از ۶ بهمن ماه از مبتلا شدن ده‌ها هزار نفر در استان «هوبئی» جلوگیری کرده است. محققان می‌گویند اگر قرنطینه صورت نمی‌گرفت، موارد ابتلا به ویروس کرونا در این استان ۶۵ درصد بیشتر می‌شد.

به گفته پژوهشگران بکارگیری اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه کردن شهرهای ایران، از مبتلا شدن حدود ۵۴ میلیون نفر از هم وطنان به ویروس کرونا جلوگیری کرده است. اجرای اقدامات پیشگیرانه و محدودکننده در ایتالیا، فرانسه و کره جنوبی نیز به ترتیب مانع از بیمار شدن ۴۹، ۴۵ و ۳۸ میلیون نفر در این کشورها شده است.

به گفته محققان تأخیر در قرنطینه شدن شهرهای آمریکا و ایتالیا منجر به مرگ بسیاری از انسان‌ها شده که قابل پیشگیری بوده است. تحقیق اخیر دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد اگر ایالات متحده یک یا دو هفته زودتر قرنطینه شده بود، از ابتلای ۶۴۵ هزار نفر و مرگ ۳۶ هزار نفر جلوگیری می‌شد.

به گفته محققان کشورهای اروپایی نیز با بکارگیری اقدامات پیشگیرانه تعداد مبتلایان و آمار مرگ و میر را کاهش داده‌اند. به تازگی گروهی از محققان ایتالیایی با انجام مطالعه‌ای دریافتند قرنطینه شدن این کشور از تاریخ ۲ اسفند (تاریخ گزارش اولین مبتلا به ویروس کرونا) تا ۶ فروردین ۹۹ از بستری شدن حدود ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها جلوگیری کرده است.

تحقیق دیگری که توسط امپریال کالج لندن انجام گرفته نشان می‌دهد بکارگیری اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه در بازه یک ماه (مارس تا مه)، مانع از فوت ۳.۱ میلیون نفر در ۱۱ کشور اروپایی شده است. بر اساس این تحقیق، اجرای قوانین محدودکننده در ایتالیا و فرانسه به ترتیب از مرگ ۶۰۰ و ۶۹۰ هزار نفر جلوگیری کرده است.

با اینکه کمتر از یک درصد از مردم کشور آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، دولت این کشور با اجرای اقدامات پیشگیرانه مانع از مرگ ۵۶۰ هزار نفر در بازه یک ماهه (مارس تا مه) شده است. اسپانیا و بریتانیا نیز که بیش از ۵ درصد از جمعیتشان به ویروس کرونا مبتلا شده، با اجرای قوانین از مرگ بیش از ۴۰۰ هزار نفر جلوگیری کرده‌اند.

دانمارک، سوئد و نروژ با بکارگیری اقدامات پیشگیرانه به ترتیب مانع از مرگ ۳۴، ۲۶ و ۱۲ هزار نفر شدند. محققان دریافتند در مجموع قرنطینه «تأثیر بزرگی بر انتقال» ویروس کرونا داشته و در ۱۱ کشور اروپایی نرخ بازتولید بیماری (تعداد افراد سالمی که یک فرد بیمار آن‌ها را مبتلا می‌کند)، کمتر از ۱ نفر بوده است. این یعنی به طور میانگین فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا را به تنها یک نفر یا کمتر انتقال داده است که از مهار شدن بیماری خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    یک مشت ابله که تو عمرشون یک روز هم کار نکردن نشیتن برای خودشون سناریوی دروغین درست کردن تا بگن ما هم بدرد میخوریم. تنها جایی که قرنطینه کامل انجام داد ووهان بود باقی صرفا یه سری کسب و کار رو تعطیل کردن. چرا هیچی نشد؟ همین الان روزانه میلیون‌ها نفر تو کشورهای مختلف میرن برای تظاهرات، چرا هیچ فاجعه‌ای رخ نداده؟ کار این موجودات همینه، مردم رو از چیزی بترسونن تا موقعیت خودشون رو به عنوان ناجی بین انسانها تثبیت کنن

    • Ahmadmosavi0093@gmail.com
      Ahmadmosavi0093@gmail.com | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

      من تو المان زندگی میکنم و البته تو سوئد و دانمارک هم چند سالی زندگی کردم و باید عرض کنم خدمتتون که در کار کردن، اروپایی ها همونقدر کار میکنن که حقوق میگیرن. همشون عموما تو شغلشون متخصص و کارآزموده هستن... هیچ سناریوی مزخزفی وجود نداره. درضمن ووهان قرنطینه شد تا تبلیغ بشه که آره ما سعیمونو کردیم، داده های جاسوسی و البته ماهواره ایی از نوع تراکم در بیمارستان های چین نشون میده که چین از اکتبر 2019 با این بیماری سر و کار داشته و پنهون کاری کرده تا اواخر دسامبر چیزی حدود سه ماه...

      • mohammad_hody_jafary
        mohammad_hody_jafary | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

        ای کاش قبل حول حولکی پاسخ دادن به نظر، اول اون رو کامل میخوندید و کامل متوجه منظور نویسنده میشدید تا اینقدر جملات بی‌ربط به نظر اصلی رو در جوابش نمی‌نوشتید

مطالب پیشنهادی