ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف مولکول چربی سوزی که می‌تواند انقلابی در درمان چاقی ایجاد کند

محققان در «دانشگاه ایالتی و موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا» موفق به کشف مولکول چربی سوز شده‌اند که می‌تواند میزان سوخت و ساز چربی را بدون کاهش حجم عضلات یا تاثیرپذیری از میزان غذایی که مصرف می‌شود، افزایش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

محققان در «دانشگاه ایالتی و موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا» موفق به کشف مولکول چربی سوز شده‌اند که می‌تواند میزان سوخت و ساز چربی را بدون کاهش حجم عضلات یا تاثیرپذیری از میزان غذایی که مصرف می‌شود، افزایش دهد.

به گفته محققان، این مولکول می‌تواند راه را برای درمان‌های دیابت نوع ۲ و چاقی در آینده هموار کند. این تحقیق که در ژورنال «Nature Communications» به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که این مولکول می‌تواند میزان مقاومت به انسولین را کاهش دهد. کاهش میزان چربی و مقاومت انسولین می‌تواند باعث درمان چاقی، دیابت نوع ۲ و همچنین رفع مشکلات مربوط به بیماری کبد چرب شود.

این جداکننده میتوکندریایی که با نام «BAM15» شناخته می‌شود، سوزاندن بیش از حد انرژی توسط سلول را در پی دارد که نتیجه آن کاهش چربی بدن است. استاد شیمی، «وبستر سانتوس» در این زمینه اعلام کرده:

«جداکننده‌های میتوکندریایی مولکول‌های کوچکی هستند که برای کمک به تنفس بیشتر سلول‌ها، وارد میتوکندری می‌شوند. این مولکول‌ها متابولیسم سلول را تغییر می‌دهند که نتیجه آن افزایش مصرف کالری بدون انجام هیچگونه ورزش است.»

مولکول چربی سوز

در این تحقیق ایمنی و سمی بودن BAM15 توسط موش‌های آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که مولکول چربی سوز سمی نبوده و همچنین تاثیری روی حس گرسنگی موش‌ها ندارد. این موش‌ها به اندازه کافی غذا مصرف کردند اما همچنان با کاهش وزن بدون تغییر در دمای بدن مواجه شدند.

محققان برای دستیابی به نتیجه بهتر در انسان‌ها، صدها مولکول مرتبط به BAM15 را ایجاد کرده‌اند. این مولکول برای تاثیرگذاری باید مدت زمان طولانی درون بدن باقی بماند تا بتواند فرایند چربی سوزی را آغاز کند. با وجود این موضوع، محققان امیدوارند با تکامل این مولکول بتوانند به یک درمان نهایی برای انسان‌ها دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی