ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین بتای عمومی اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به مهمترین امکانات اولین بتای عمومی اندروید 11

اولین بتای عمومی اندروید 11 امروز منتشر شد. به طور معمول گوگل خبرهای مهم خود را در جریان کنفرانس I/O به سمع و نظر مخاطبانش می رساند با این حال از آنجا که به خاطر شیوع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

اولین بتای عمومی اندروید 11 امروز منتشر شد. به طور معمول گوگل خبرهای مهم خود را در جریان کنفرانس I/O به سمع و نظر مخاطبانش می رساند با این حال از آنجا که به خاطر شیوع کووید ۱۹ این رویداد لغو شد، تازه ترین به روز رسانی اندروید نیز بدون هیچ مراسمی امروز منتشر شد.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به فهرستی از مهم ترین امکانات این به روز رسانی:

بهبود مکالمات

جالب ترین به روز رسانی در بتای عمومی اندروید 11 به مدیریت اعلان ها مربوط می شود که به لطف آن میتوانید گفتگوهای خود را از دیگر اعلان ها متمایز نمایید.

حتما برایتان پیش آمده که در میان انبوه اعلان های گوشی، متوجه نوتیفیکیشن های گفتگوی مهم خود با مخاطبان خاص نشده باشید. در به روز رسانی جدید گفتگوها بخش مجزایی از نوتیف ها را به خود اختصاص می دهند و اعلان های مربوط به آنها در بالاترین نقطه برای شما نمایش داده می شود. حتی میتوانید از بخش تنظیمات اولویت های را هم برای نمایش اعلان برخی گفتگوهای خاص مشخص نمایید تا مثلا حتی با وجود میوت بودن گوشی باز هم اعلان های مربوط به عشق خود را دریافت کنید.

بتای عمومی اندروید 11

در بتای عمومی اندروید 11 شما حتی میتوانید این گفتگوها را درون حباب های شناوری قرار داده و هر زمان که خواستید از طریق اپلیکیشن های دیگر به آنها دسترسی پیدا کنید. کاربران مسنجر فیسبوک به خوبی با این قابلیت آشنایی دارند اما نکته اینجاست که حالا حباب ها با هر اپ پیامرسانی کار می کنند.

بتای عمومی اندروید 11

کنترل بهتر روی مدیا

گوش دادن به موسیقی در اندروید یک مشکل آزار دهنده دارد آن سوئیچ کردن بین دستگاه های مختلف است. برای مثال ممکن است مشغول گوش دادن به آهنگ دلخواه خود از طریق اسپیکرهای گوشی، هدفون گوشی، تلویزیون و حتی اسپیکرهای مستقل باشید. اندروید 11 این امکان را برای شما فراهم آورده که خروجی صوتی خود را در کمترین زمان از طریق بخش نوتیفیکیشن ها انتخاب نمایید.

بتای عمومی اندروید 11

علاوه بر این مکانیزم های کنترلی بیشتری برای تعامل با موسیقی در بخش نوتیفیکیشن ها فراهم شده است. برای مثال میتوانید درست از داخل همین منو آهنگ مورد علاقه تان را دوباره پخش کنید و برای این منظور دیگر نیازی به باز کردن اپ پخش کننده موسیقی نیست. گوگل همچنین اعلام کرده که کاربران بتای عمومی اندروید 11 میتوانند بین اپلیکیشن ها با ترتیبی که آنها را باز کرده اند سوئیچ کنند که این امکان برای افرادی که عادت دارند در حین گوش دادن به کتاب های صوتی موسیقی دلخواهشان را بشوند بسیار سودمند واقع می شود.

امکانات بیشتر برای حفظ حریم خصوصی

در اندروید 10 گوگل حریم خصوصی را کمی جدی تر گرفت و امکانی را برای کاربرانش فراهم کرد تا صرفا در زمانی که از یک اپ خاص استفاده می کنند برنامه به موقعیت مکانی شان دسترسی پیدا کند و حالا این شرکت امکانی را در اختیار کاربران اندروید قرار داده که تنها برای یکبار دسترسی به قابلیت هایی نظیر دوربین یا میکروفن را برای اپ ها فراهم کنند.

بتای عمومی اندروید 11

خبر بهتر آنکه گوگل خبر داده اگر برای مدتی طولانی از اپ ها استفاده نکنید به صورت خودکار کلیه مجوزهای دسترسی آنها را ریست می کند و با ارسال نوتیف به شما اطلاع می دهد.

این یعنی اگر مجبور شده اید اپ ویدیو کنفرانسی که آشنایی با آن ندارید را برای یکبار استفاده نصب کنید و به خاطر تنبلی آن را پاک نکردید جای نگرانی از بابت دسترسی آن به برنامه به اطلاعات کلیدی و مهم شما نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    جان رضا تو میدونی امکانات یعنی چی

  • Reza Molodi
    Reza Molodi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

    واقعا ویژگی های مهمی نیست. میتونست به عنوان آپدیت اندروید ۱۰ بیاد. نیازی به اندروید ۱۱ نیست...

مطالب پیشنهادی