ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل فوتوز با رابط کاربری جدید و نقشه تعاملی برای سرچ عکس منتشر شد

گوگل از امروز آپدیت جدیدی را برای اپلیکیشن فوتوز منتشر می کند. این اپ نگهداری عکس پنج سال قدمت دارد و در طول این سال ها نحوه ثبت و نگهداری خاطرات و یادآوری آنها را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

گوگل از امروز آپدیت جدیدی را برای اپلیکیشن فوتوز منتشر می کند. این اپ نگهداری عکس پنج سال قدمت دارد و در طول این سال ها نحوه ثبت و نگهداری خاطرات و یادآوری آنها را برای همه ما دستخوش تحول کرده است.

گوگل می گوید این روزها افراد بیشتری از اپلیکیشن فوتوز برای مشاهده خاطرات خود استفاده می کنند و به لطف قابلیتی مشابه به استوری های اینستاگرام میتوانید مروری داشته باشید بر کلیه اتفاقات و عکس های یک هفته اخیر خود.

اپلیکیشن فوتوز

در نسخه جدید اپلیکیشن فوتوز طراحی رابط کاربری تغییر پیدا کرده و آیکون تازه ای برای آن در نظر گرفته شده است. این آیکون همچنان شکل یک فرفره رنگی است اما لبه پره های آن دایره ای تر شده اند و طراحی کلی آن نیز تخت شده که البته این تغییرات را پیشتر در آیکون بسیاری اپ های دیگر گوگل نیز دیده بودیم.

اپلیکیشن فوتوز حالا به جای چهار تب، از سه تب شامل فوتوز یا عکس ها، سرچ یا جستجو و لایبرری یا کتابخانه تشکیل شده است.

تصویر انگشتی تب فوتوز از این پس کمی بزرگ تر نمایش داده می شود و فضای خالی کمتری بین عکس های موجود در آن دیده خواهد شد. علاوه بر این ویدیوهایی که در این تب قرار دارند به صورت خودکار شروع به پخش خواهند کرد. تب موسوم به Memories نیز تصاویر بیشتری را نمایش می دهد که از عکس دوستان صمیمی و اعضای خانواده گرفته تا خاطرات سفرهای جدید و های لایت های هفته پیش را شامل میشود. شما همچنین قادر خواهید بود که بخش Memories را در برخی ساعات یا از نظر برخی افراد پنهان نمایید.

در تب سرچ نیز یک نقشه تعاملی را مشاهده می کنید که برای پیدا کردن محل ثبت خاطرات به کار می آید. از زمان آغاز به کار اپ فوتوز این یکی از قابلیت هایی است که کاربران بی صبرانه منتظر اضافه شدنش بودند. در این تب میتوانید با پینچ و زوم (گرفتن با دو انگشت به منظور بزرگنمایی صفحه) به دنبال عکس هایی بگردید که در یک منطقه خاص گرفته شده اند. همچنین همزمان با اسکرول کردن شما روی عکس ها، نقشه نیز حرکت میکند و نشان می دهد که هرکدامشان در چه منطقه جغرافیایی گرفته شده اند. گوگل در آپدیت جدید اپلیکیشن فوتوز یادآور شده کاربران هر زمان بخواهند میتوانند دیتای موقعیت مکانی خود را پاک کنند یا امکان ثبت موقعیت مکانی را غیر فعال نمایند.

در نهایت به تب Library می رسیم که امکان مشاهده آلبوم ها، سطل زباله، آرشیو و قسمت موارد دلخواه یا فیوریت را برایتان فراهم می کند. کاربران اروپا، آمریکا و کانادا در این بخش همچنین می توانند Print Store را مشاهده نمایند که سفارش نسخه چاپی عکس های دلخواهشان را میسر می کند.

این آپدیت همین حالا از طریق پلی استور گوگل برای اندروید و اپ استور اپل برای iOS قابل دریافت است. بعد از دریافت آپدیت با آیکون جدید اپ فوتوز روبرو می شوید اما احتمالا امکان مشاهده رابط کاربری جدید را نخواهید داشت چراکه تغییرات فعلا در سمت سرور ایجاد شده اند و به تدریج در اختیارتان قرار می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی