ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک ربات بازیگر نقش اول فیلم b با بودجه ۷۰ میلیون دلاری خواهد بود

طبق خبری که در نشریه هالیوود ریپورتر منتشر شده رباتی به نام اریکا قرار است که نقش اول یک فیلم علمی تخیلی با بودجه ۷۰ میلیون دلاری با نام b را بازی کند. به گفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

طبق خبری که در نشریه هالیوود ریپورتر منتشر شده رباتی به نام اریکا قرار است که نقش اول یک فیلم علمی تخیلی با بودجه ۷۰ میلیون دلاری با نام b را بازی کند. به گفته تهیه کنندگان، فیلم b اولین اثر سینمایی در دنیا خواهد بود که با تکیه بر یک بازیگر هوش مصنوعی ساخته می شود.

فیلم b داستان دانشمندی را روایت می کند که برنامه هایش برای بهبود DNA انسان با خطرات غیرمنتظره ای روبرو می شود و در طول ماجرا این دانشمند باید به یک زن بهره مند از هوش مصنوعی کمک کند تا از مخمصه بگریزد. هنوز اسامی کارگردان و هنرپیشه نقش مقابل اریکا اعلام نشده است.

فیلم b

در ابتدا قرار بود اریکا در فیلم دیگری به کارگردانی تونی کی (کارگردان فیلم American History X) به ایفای نقش بپردازد اما به خاطر تداخل برنامه های زمانی اوضاع تغییر کرد. فیلم برداری برخی از صحنه هایی که اریکا در آن نقش آفرینی می کند در سال ۲۰۱۹ در ژاپن آغاز شد و انتظار می رود که به زودی از سر گرفته شود.

اریکا توسط هیروشی ایشیگورو و کوهی اوگاوا دو دانشمند ژاپنی به عنوان بخشی از پروژه تحقیقاتی آنها در رابطه با تعاملات انسان و ربات ساخته شد. این ربات میتواند زبان طبیعی را درک کند و صدا و حالات چهره اش شبیه به انسان است. محققان سازنده اریکا همچنین با بکارگیری اصول پایه متد اکتینگ، بازیگری را به آن یاد داده اند. در این روش بازیگر خود را به جای کاراکتر مورد نظر می گذارد و مدتی را با آن شخصیت زندگی میکند.

به گفته Khoze تهیه کننده این فیلم، در دیگر روشهای بازیگری، بازیگران تجربیات خود از زندگی شخصی شان را وارد نقش می کنند اما اریکا هیچ تجربه ای از زندگی نداشته و از مرحله صفر برای بازیگری ساخته شده است. بنابراین لازم بوده که عوامل فیلم احساسات و حرکات او را از طریق جلسات یک به یک برانگیزند تا مثلا سرعت حرکات او، صحبت کردن با احساس و زبان بدنش را تحت کنترل در بیاورند.

فیلم b

البته باید اشاره کنیم این نخستین نقش آفرینی اریکا نیست و او پیشتر شغل گویندگی خبر را در سال ۲۰۱۸ در ژاپن آغاز کرده بود.

بودجه این فیلم قرار است توسط شرکتی به نام Bondit Capital Media تامین شود که همان تیم تهیه کننده فیلم دوست داشتن وینسنت (Loving Vincent) است که قبلا نامزد دریافت اسکار شده بود. همچنین دو شرکت  Ten Ten Global Media از نیویورک و Happy Moon Productions از بلژیک نیز در فرایند تولید این فیلم مشارکت دارند.

اریکا شاید اولین زن مصنوعی پیشرو باشد اما او نخستین ربات بازیگر نیست. در سال ۲۰۱۵ در نمایشی آلمانی به نام My Square Lady که از روی نمایشنامه زن زیبای من نوشته شده بود از یک ربات به عنوان بازیگر استفاده شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی