ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطار سریع السیر
تکنولوژی

ژاپن قطار سریع السیری ساخته که در طول زلزله به نقطه امن می رود

تازه ترین قطار سریع السیر ژاپن با قابلیت انتقال مسافران به نقطه امن در صورت بروز زلزله رونمایی شد. این قطار N700S نام دارد (S برگرفته از عبارت Supreme به معنای برتر) و از دو روز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

تازه ترین قطار سریع السیر ژاپن با قابلیت انتقال مسافران به نقطه امن در صورت بروز زلزله رونمایی شد. این قطار N700S نام دارد (S برگرفته از عبارت Supreme به معنای برتر) و از دو روز پیش وارد خطر ریلی توکایدو شینکانسن شد که ایستگاه توکیو را به شین-اوزاکا در اوزاکای ژاپن وصل می کند.

این قطار سریع السیر میتواند با بیشینه سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند؛ رکوردی که در جریان تست سال قبل به دست آورد و به همین خاطر در زمره سریع ترین قطارهای دنیا جای گرفت. بیشینه سرعت عملیاتی این قطار اما برابر با ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این اولین قطار سریع السیری است که توسط راه آهن مرکزی ژاپن در سیزده سال گذشته به خط توکایدو شینکانسن اضافه می شود. البته قرار بر این بود که افتتاح این قطار همزمان با المپیک سال ۲۰۲۰ اتفاق بیافتد که حالا یکسال به تعویق افتاده و قرار شده سال آینده در ژاپن برگزار شود.

جالب است بدانید که در سال ۱۹۶۴ میلادی و همزمان با بازی های المپیک تابستانه توکیو، ژاپن خط ریلی توکایدو شینکانسن که توکیو را به اوزاکا وصل می کرد افتتاح نمود. این خط اولین مسیر ریلی برای تردد قطارهای سریع السیر در دنیا محسوب می شد.

قطار سریع السیر

قطار سریع السیر N700S از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با مدل های قدیمی تر N700 یا N700A ندارد و صرفا یک لوگوی طلایی جدید روی بدنه اش به چشم می خورد. اما با نگاهی دقیق تر به آن متوجه خواهید شد که دماغه این قطار کمی زاویه دارتر شده است و قسمت گونه های آن یا بخش های مجاور به کابین راننده کمی برجسته تر شده و چراغ های جلو نیز بهتر شده اند.

طراحان این قطار علاوه بر بهبود ظاهری آن و راحتی مسافران تمرکز ویژه ای هم روی مقوله ایمنی داشته اند. این قطار به یک سیستم کنترل و ترمز خودکار مجهز شده که به آن اجازه می دهد در صورت بروز شرایط اضطراری با سرعت بیشتری متوقف شود.

این قطار همچنین به سیستم خود-پیشران باتری لیتیوم یونی مجهز شده است که در نوع خود اولین در دنیا محسوب می شود. سیستم مورد بحث امکانی را برای این قطار فراهم می کند که در صورت بروز قطعی برق مسافت کوتاهی را به خودی خود طی کند و چنانچه در زمان وقوع زلزله در محدوده ای پرخطر گیر افتاد (مثلا روی یک پل یا در تونل) به سمت یک موقعیت امن تر حرکت کند.

شرکت سازنده اعلام کرده که مصرف انرژی این قطار نیز کاهش یافته و زمان مورد نیاز برای تولید آن کم تر از قبل شده است و این یعنی N700S گزینه ای ایده آل برای استفاده در تمامی خطوط ریلی ژاپن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۱۴ تیر ۱۳۹۹

    خانم موسوی عزیز مثه همیشه عالی??
    خسته نباشی گل ?

مطالب پیشنهادی