ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غول‌های فناوری به معترضان تصمیم ترامپ برای اخراج دانشجویان خارجی پیوستند

گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و بسیاری دیگر از غول‌های تکنولوژی، سیاست جدید دولت ترامپ مبنی بر دیپورت دانشجویانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا کلاس حضوری ندارند را محکوم کرده و از شکایت علیه او حمایت ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۳

گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و بسیاری دیگر از غول‌های تکنولوژی، سیاست جدید دولت ترامپ مبنی بر دیپورت دانشجویانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا کلاس حضوری ندارند را محکوم کرده و از شکایت علیه او حمایت کردند.

مدتی پیش دانشگاه‌های هاروارد و MIT شکواییه‌ای علیه اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده تنظیم کردند که طی آن قانون الزام دانشجویان غیربومی به حضور فیزیکی در کلاس‌ها را مورد نکوهش قرار می‌دهد. به این معنا که با برگزاری کلاس‌های آنلاین به خاطر شیوع ویروس کرونا، دانشجویان مجبور خواهند بود به وطن خود برگردند.

دانشگاه‌های هاروارد و MIT در شکایت خود از دولت ترامپ، اقدام مورد بحث را «خودسرانه و بوالهوسانه» نامیده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، حدود ۶۰ دانشگاه دیگر نیز از این شکواییه حمایت کرده‌اند، و حالا شرکت‌های بزرگ تکنولوژیک مستقر در آمریکا نیز به این جنبش پیوسته‌اند.

به طور دقیق‌تر ۱۳ کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی، و ۶ موسسه مرتبط موضع خود علیه قانون یاد شده را اعلام کرده‌اند و مدعی هستند که دانشجویان بین‌المللی سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارند، هم به عنوان ساکن و همچنین به عنوان نیروی کار. علاوه بر این آنها کیفیت دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌ها را از نظر سطح دانش ارتقا می‌بخشند.

به غیر از گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، دیگر شرکت‌هایی که در این جنبش دخیل هستند عبارتند از: ادوبی، گروه بوستون، باکس، دراپ باکس، جیت‌هاب، لینکدین، پی پال، سیلزفورس، اسپاتیفای و توییتر.

گفتنی است گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد بیشتر از یک میلیون دانشجوی بین‌المللی در آمریکا تحصیل می‌کنند و این اتفاق ممکن است زندگی تحصیلی و آینده شغلی نیمی از آنها (حدود ۵۷۵ هزار نفر) را مختل کند و شاید هرگز موفق نشوند مدرک خود را دریافت کنند.

سخنگوی شرکت دراپ‌باکس در این رابطه می‌گوید: «دراپ‌باکس بدون مهاجرین وجود نداشت. دانشجویانی که تحت تاثیر این قانون جدید دولت قرار می‌گیرند، نقش مهمی در جامعه دارند و نتیجه این اقدام به ایالات متحده صدمه خواهد زد. ما با قوانین علیه مهاجران مبارزه خواهیم کرد، چرا که این موضوع کشور ما را قوی‌تر و متنوع‌تر می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی