ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مازراتی گیبلی هیبریدی معرفی شد؛ آغاز عصری جدید برای خودروساز ایتالیایی

شرکت مازراتی از نسخه هیبریدی گیبلی رونمایی کرد. این نسخه دارای جلوپنجره متفاوت و جدیدی بوده و در قاب چراغ‌های آن بازنگری شده است. پیشرانه گیبلی هیبریدی متشکل از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

شرکت مازراتی از نسخه هیبریدی گیبلی رونمایی کرد. این نسخه دارای جلوپنجره متفاوت و جدیدی بوده و در قاب چراغ‌های آن بازنگری شده است. پیشرانه گیبلی هیبریدی متشکل از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو و سیستم هیبرید نرم 48 ولتی است. این پیشرانه در مجموع 330 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به گفته مازراتی، گیبلی هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، نیازمند 5.7 ثانیه زمان است و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم می‌تواند به نهایت سرعت 255 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بر اساس استاندارد WLTP گیبلی هیبریدی در هر صد کیلومتر ترکیبی بین 8.5 الی 9.6 لیتر بنزین می‌سوزاند.

نسخه هیبریدی گیبلی در مقایسه با نسخه دیزلی 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد

سیستم هیبریدی مازراتی گیبلی، دارای یک تقویت‌کننده الکتریکی اضافی (e-Booster) است که برای نخستین بار در این سگمنت شاهد استفاده از آن هستیم. خودروساز ایتالیایی مدعی است این تقویت‌کننده تعادل بسیار خوبی بین عملکرد، راندمان و لذت رانندگی ایجاد می‌کند.

به منظور دستیابی به توزیع وزن مناسب، مهندسین مازراتی پک باتری را در پشت خودرو تعبیه کرده‌اند. با آنکه این سدان لوکس از پیشرانه‌ای هیبریدی برخوردار است، اما سرنشینان آن خواهند توانست از صدای اصیل یک مازراتی لذت ببرند. این امر به لطف سیستم اگزوز بهینه‌سازی شده و ارتعاش‌دهنده‌های مخصوص حاصل شده است.

چراغ‌های عقب گیبلی هیبریدی از 3200 GT و کانسپت آلفیری الگوبرداری شده‌اند

نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی را می‌توان از روی رنگ آبی موجود در برخی قسمت‌ها – مثل شکاف‌های جانبی، کالیپرهای ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون عقب – شناسایی کرد. در داخل کابین نیز دوخت روکش‌ها و لوگوی مازراتی روی پشت‌سری‌های صندلی به همین رنگ هستند.

مازراتی با گیبلی هیبریدی یک برنامه اختصاصی به نام Maserati Connect را معرفی کرده است. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، امکان مبادله دائمی اطلاعات و دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری را میسر می‌سازد.

علاوه‌بر این خودروساز ایتالیایی سدان محبوب خود را به سیستم دستیار هوشمند چندرسانه‌ای، نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی سیستم اینفوتینمنت و نشان‌دهنده‌های جدید در پشت فرمان تجهیز کرده است.

شایان ذکر است گیبلی هیبریدی فقط یکی از گام‌های مازراتی در راستای تولید مدل‌های پاک به شمار می‌رود. این کمپانی در نظر دارد سال آینده نسل جدید گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو را با پیشرانه تمام الکتریکی معرفی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    ایتالیا مهد زیبایی ⁦??⁩

  • pishro
    pishro | ۲۹ تیر ۱۳۹۹

    خشن تر از قبل

مطالب پیشنهادی