ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وضعیت بحرانی رنو ادامه دارد؛ 8.5 میلیارد دلار زیان از ابتدای 2020

گروه رنو رنیسان میتسوبیشی اصلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، چرا که بحران‌های مدیریتی از یک سو و کاهش شدید فروش محصولات به خاطر شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، این ائتلاف بزرگ را با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

گروه رنو رنیسان میتسوبیشی اصلا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، چرا که بحران‌های مدیریتی از یک سو و کاهش شدید فروش محصولات به خاطر شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر، این ائتلاف بزرگ را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

شرکت رنو به عنوان یکی از بازوهای اصلی این گروه چند ملیتی اخیرا از زیان 7.29 میلیارد یورویی (معادل 8.58 میلیارد دلار) در نیمه نخست امسال خبر داده است. طبق آمار سه ماهه دوم 2020، شرکت نیسان ضرری 4.8 میلیارد یورویی (5.7 میلیارد دلار) را به رنو تحمیل کرده که از این رقم 4.29 میلیارد یورو (5.09 میلیارد دلار) ناشی از لطمه‌ها و هزینه‌های مربوط به بازنگری در ساختارها بوده است.

پس از انتشار خبر این زیان هنگفت، ارزش سهام رنو 8.8 درصد دیگر کاهش پیدا کرد. بد نیست بدانید از ابتدای امسال، ارزش سهام این کمپانی 47 درصد افت کرده است.

رنو از ضرر عملیاتی 2 میلیارد یورویی (2.37 میلیارد دلار) در طول شش ماهه اول 2020 خبر داده بود. ویروس کرونا اوضاع را برای این خودروساز فرانسوی به حدی وخیم کرده که دولت فرانسه مجبور شد 5 میلیارد یورو (5.9 میلیارد دلار) کمک مالی به آن بپردازد. آنطور که بلومبرگ گزارش کرده تا پایان ماه ژوئن، میزان نقدینگی رنو به 16.8 میلیارد یورو (19.9 میلیارد دلار) رسیده است.

لوکا دی مو (Luca de Meo) مدیر ارشد رنو در بیانیه‌ای گفته:

اگر چه اوضاع کنونی بی‌سابقه است، اما هنوز پایان کار نیست. با اتکا به تیم‌های مدیریتی و همه کارمندان گروه، ما کاملا متعهد هستیم تا با نظم و انضباط دقیق و کاهش هزینه‌های ثابت وضعیت موجود را اصلاح کنیم. همچنین آماده شدن برای آینده نیازمند ایجاد استراتژی توسعه است و ما فعالانه روی این مساله کار می‌کنیم. من نسبت به توانایی گروه در بازیابی خیلی اطمینان دارم.

تعدیل جهانی 14,600 نفر از کارکنان یکی از راهکارهای اصلی رنو برای مقابله با شرایط پیش رو است. علاوه‌بر این، این شرکت قصد دارد ظرفیت تولید خود را تقریبا به اندازه یک پنجم کاهش دهد. انتظار می‌رود با این اقدامات هزینه‌ها بیش از 2 میلیارد یورو (2.37 میلیارد دلار) کاهش یابد که از آن رقم طبق پیش‌بینی‌ها 600 میلیون یورو (713 میلیون دلار) تا پایان امسال تحقق خواهد یافت.

آقای دی مو استراتژی جدیدی را دنبال می‌کند که در آن به جای تیراژ تولید، بر ارزش تمرکز شده است. به گفته وی رنو در حال حاضر انتهای یک موج منفی را که از سال گذشته آغاز شده، لمس می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

    آقای پرزیدنت! برو کمکشون کن ?

مطالب پیشنهادی