ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین ترفندهای ویندوز 10 برای بالا بردن سرعت سیستم

برای همه ما پیش می‌آید که متوجه می‌شویم سیستممان پس از مدتی کند می‌شود و دیگر سرعت عمل روزهای ابتداییش را ندارد. از طرفی ممکن است روی سیستم قدیمیمان یکی از جدیدترین نسخه‌های ویندوز را ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

برای همه ما پیش می‌آید که متوجه می‌شویم سیستممان پس از مدتی کند می‌شود و دیگر سرعت عمل روزهای ابتداییش را ندارد. از طرفی ممکن است روی سیستم قدیمیمان یکی از جدیدترین نسخه‌های ویندوز را نصب کرده باشیم و متوجه شویم که همه چیز مطابق آنچه انتظار داشتیم پیش نمی‌رود. به کمک ترفندهای ویندوز 10 می‌توانیم این مشکلات را تاحدودی حل کنیم، البته تحت برخی شرایط خاص.

طبیعی است که ابتدایی‌ترین روش برای فرار از چنین مشکلاتی ارتقاء سخت افزاری‌ است. اما مشکل وضعیت نامشخص قیمت‌های بازار است که بیش از پیش دستمان را برای انتخاب محصولی قوی‌تر بسته نگه می‌دارد. دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت سیستم قدیمیمان را نادیده بگیریم و به خرید سیستمی قدرتمند فکر کنیم. اینجاست که نتیجه می‌گیریم همزیستی مسالمت‌آمیز بهترین گزینه موجود است.

ترفندهای ویندوز 10 موضوعات مختلفی را شامل می‌شوند. این ترفندها کمک می‌کنند بتوانید عمر سیستمتان را کمی افزایش دهید و اگر شرایط ارتقاء دادنش را ندارید، فعلا از آن استفاده کنید. طبیعی است که نمی‌توانیم انتظار یک تغییر خارق‌العاده را داشته باشیم. اما با توجه به وضعیت قبلی سیستمتان، حتما متوجه تغییری محسوس می‌شوید.

می‌توانید کار را از خاموش کردن تنظیمات اضافه‌ای مانند قسمت Notifications and Actions شروع کنید. سپس سری به فایل‌های اضافه یا اصطلاحا جانک کامپیوترتان بزنید و اگر خودتان حوصله بررسی کردنشان را ندارید، این ماموریت را با استفاده از قابلیت Storage Sense به ویندوزتان محول کنید. البته ویندوز شما به اندازه کافی در بکگراند گرفتار انجام دادن کارهای اضافه‌ای مانند سر خود دانلود کردن آپدیت‌های ویندوز است. جلوگیری از این کار می‌تواند در حفظ منابع سیستمتان کمک بزرگی به شما کند.

همچنین شما می‌توانید برخی تنظیمات گرافیکی ویندوز مانند Transparency Effects را غیرفعال کنید. خاموش کردن Visual Effects نیز جزو گزینه‌هایی محسوب می‌شود که می‌تواند در حفظ و صرفه‌جویی منابع سیستمان برای پردازش‌های سنگین‌تر بسیار موثر باشد. در این بین فراموش نکنید که پاک کردن برنامه‌های اضافی همیشه یکی از مهم‌ترین آپشن‌ها برای بالا بردن سرعت بوده و هست.

از طرفی می‌توانید برای افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز، از طریق Task Manager برنامه‌هایی که Startup Impact بالایی دارند را غیرفعال کنید. بدین شکل دیگر برنامه‌های اضافی در پروسه بالا آمدن ویندوز اختلال ایجاد نمی‌کنند و همه چیز با نهایت سرعت ممکن پیش می‌رود.

برای مشاهده دقیق تمام ترفندهای ویندوز 10 حتما آن را تا انتها مشاهده کنید. همچنین ویدیو را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید و سوالات و پیشنهاداتتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ArianGhaffar
    ArianGhaffar | ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

    آیا همه برنامه هارو باید پاک کرد یا نه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی