ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سهام اپل و مایکروسافت
تکنولوژی

مدیرعامل اپل در جمع میلیاردرها؛ ثروت تیم کوک از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت

طبق برآوردهای جدید ثروت تیم کوک از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرده و مدیرعامل باارزش‌ترین کمپانی جهان، اپل رسما به جمع میلیاردرها اضافه شده است. در حالی که ۱ میلیارد دلار سرمایه زیادی محسوب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

طبق برآوردهای جدید ثروت تیم کوک از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرده و مدیرعامل باارزش‌ترین کمپانی جهان، اپل رسما به جمع میلیاردرها اضافه شده است.

در حالی که ۱ میلیارد دلار سرمایه زیادی محسوب می‌شود، فاصله بسیار زیادی با مدیران عامل دیگر شرکت‌های بزرگ دارد. برای مثال جف بزوس با ثروت ۱۸۷ میلیارد دلاری در صدر لیست میلیاردرهای بلومبرگ قرار گرفته و در مقام‌های بعدی به ترتیب هم‌بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس با ثروت ۱۲۱ میلیارد دلاری و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ با ثروت ۱۰۲ میلیارد دلاری به چشم می‌خورند که البته زاکربرگ اخیرا به جمع افراد با ثروت بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار اضافه شده است.

در مقام دهم این لیست مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک با ثروت ۶۸.۷ میلیارد دلاری قرار گرفته که اگرچه کمتر از دارایی افرادی مانند جف بزوس است، اما سرمایه بسیار بالاتری نسبت به کوک دارد.

سرمایه افراد ثروتمند بیشتر از مجموع تولید ناخالص سالانه چندین کشور است و در حالی که شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی وارد کرده و نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا افزایش داشته، ثروت بزوس با رشد چشمگیری همراه شده و تنها در یک روز ۱۳ میلیارد دلار به ثروت وی اضافه شده است. در لیست ثروتمندترین افراد جهان، «آلیس والتون» با سرمایه ۵۷.۱ میلیارد دلاری به عنوان اولین زن در رتبه شانزدهمین این لیست به چشم می‌خورد.

تیم کوک

حضور تیم کوک در میان میلیاردها کمی عجیب به نظر می‌رسد، چرا که از بنیانگذاران اپل محسوب نمی‌شود و معمولا ثروت میلیارد دلاری برای مدیران عاملی که موسس یک کمپانی نیستند، چندان عمومیت ندارد. با وجود چنین موضوعی، کوک باارزش‌ترین برند در جهان را مدیریت می‌کند و اپل توانست با مدیریت این فرد ماه گذشته میلادی شرکت نفتی «آرامکو» عربستان را شکست دهد.

با وجود اینکه شیوع کرونا تولید در کشور چین را با مشکل مواجه کرده و گزارش مالی شرکت‌ها از کاهش درآمد حکایت دارند، اپل توانسته در جدیدترین گزارش مالی خود به درآمد ۵۹.۷ میلیارد دلاری دست پیدا کند که از رشد ۱۱ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. با توجه به افزایش ارزش سهام این برند، انتظار می‌رود اپل در آینده تبدیل به یک کمپانی ۲ تریلیون دلاری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی