ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت‌بوک D15
بررسی لپ تاپ

بررسی دیجیاتو: لپتاپ هواوی میت‌بوک D15 ؛ میان‌رده با لباس برازنده [تماشا کنید]

هواوی در سال ۲۰۱۶ اولین لپ‌تاپ از سری میت‌بوک را روانه بازار کرد اما با وجود سابقه کم ثابت کرده که توانایی تولید مدل‌های زیبا و با کیفیت را دارد. پیش از این مدل پرچمدار، ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۵

هواوی در سال ۲۰۱۶ اولین لپ‌تاپ از سری میت‌بوک را روانه بازار کرد اما با وجود سابقه کم ثابت کرده که توانایی تولید مدل‌های زیبا و با کیفیت را دارد. پیش از این مدل پرچمدار، با کیفیت و زیبای میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ را بررسی کرده بودیم اما این بار به سراغ میان‌رده میت‌بوک D15‌ مدل ۲۰۲۰ رفتیم که قیمت پایین‌تر دارد اما همچنان زیبا و با کیفیت است.

مشخصات هواوی میت‌بوک D15

  • پردازنده AMD Ryzen 5 3500U
  • پردازشگر گرافیکی مجتمع AMD Radeon RX Vega 8
  • نمایشگر ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS‌ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • ۸ گیگابایت رم DDR4
  • حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت SSD (از نوع M.2 PCIe) به همراه یک ترابایت هارد دیسک
  • باتری ۴۲ وات ساعتی و شارژر ۶۵ واتی با خروجی USB-C
  • وای‌فای 802.11a/b/g/n/ac و بلوتوث ۵.۰
  • مجهز به حسگرهای اثر انگشت
  • وب‌کم یک مگاپیکسلی
  • دو اسپیکر ۲ واتی به همراه دو میکروفن
  • ابعاد ۳۵۸ در ۲۳۰ در ۱۷ میلی‌متر و وزن ۱.۶۲ کیلوگرم
  • رنگ‌های خاکستری (مدل مورد بررسی) و نقره‌ای
  • درگاه‌ها شامل یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، یک پورت USB-C،‌ پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفن
  • قیمت مدل مورد بررسی حدود ۶۰۰ یورو

مدلی که در اختیار داریم به رنگ خاکستری فضایی و فاقد ویندوز است. البته هواوی برخی مدل‌های میت‌بوک D15 را با ویندوز ۱۰ پرو روانه بازارهای جهانی کرده است.

بررسی ویدیویی

طراحی

هواوی میت‌بوک D15

لپتاپ میان‌رده هواوی بدنه‌ای آلومینیومی با کیفیتی دارد که در این رده قیمت چندان مرسوم نیست. میت بوک D15 شاید به اندازه مدل‌های پیشرفته‌تر از جمله میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۱۹ (بررسی دیجیاتو) با ضخامت ۱۴.۶ میلی‌متری باریک نباشد اما تنها ۱۶.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و همچنان ظریف است. علاوه بر این با ۱.۶۲ کیلوگرم نسبتا سبک احساس می‌شود؛ البته باید اشاره کنیم که مدلی از این لپتاپ بدون هارد دیسک و تنها با حافظه SSD روانه بازار شده که ۱.۵۳ کیلوگرم وزن دارد.

شاید در نگاه اول تصور کنید که بخش جلویی لپتاپ بسیار باریک‌تر از بخش پشتی است اما با نگاه از گوشه متوجه می‌شوید که هواوی هم روشی مشابه بسیاری از تولید کنندگان دیگر را در پیش گرفته و تنها فریم اطراف لپتاپ را به شکلی باریک‌تر طراحی کرده؛‌ در حالی که در کل ضخامت دستگاه در جلو و عقب تفاوت چندانی ندارد.

زمانی که لپتاپ را باز می‌کنید با ظاهری با کیفیت و جذاب و بسیار شبیه به مک‌بوک مواجه می‌شوید. حاشیه‌های نمایشگر بسیار باریک (۵.۳ میلی‌متر در اطراف و بالا) هستند و به گفته هواوی نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷ درصد است. کیبورد میت‌بوک D15 که شباهت زیادی به کیبورد مک‌بوک دارد در زیر انگشتان، نرم اما با فیدبک خوب احساس می‌شود و حتی در تایپ طولانی مدت با آن هم خسته نمی‌شوید. یکی از نقطه ضعف‌های کیبورد فقدان نور پس زمینه است که البته از آنجایی که با یک میان‌رده طرف هستیم چندان هم عجیب نیست. کیبورد همچنین فاقد کلیدهای Page Up ،End ،Home و Page Down است و این موضوع می‌تواند برای برخی افرادی که به استفاده از این کلیدها عادت دارند ناامید کننده باشد.

هواوی میت‌بوک D15

در پایین کیبورد، تاچ‌پد با ابعاد قابل قبول و دقت بسیار خوب قرار گرفته و در گوشه بالا و سمت راست، کلید پاور به چشم می‌خورد که با حسگر اثر انگشت با عملکرد سریع و در عین حال مطمئن یکپارچه شده است. هواوی ویژگی جالبی در این حسگر تعبیه کرده تا تنها با یک بار فشردن دکمه پاور، مستقیماً به محیط ویندوز منتقل شوید.زمانی که دکمه پاور را فشار می‌دهید، میت‌بوک D15 همزمان اثر انشگت را نیز خوانده و تا زمان لاگین به ویندوز نگه‌داری می‌کند. در نهایت زمانی که ویندوز به صفحه لاگین می‌رسد، آن را اعمال کرده و مستقیم به محیط دسکتاپ منتقل می‌شوید. البته این قضیه به این خوبی نیز کار نمی‌کند و برای این که شرایط توضیح داده شده را تجربه کنید، باید یکی دو بار تلاش کنید. وبکم میت‌بوک D15‌ هم مشابه دیگر مدل‌های سری میت‌بوک بین کلیدهای F6 و F7‌ مخفی شده و با یک بار فشردن بیرون می‌آید. شاید در نگاه اول این ایده هواوی جذاب به نظر برسد چرا که فشردن وبکم حس جالبی را القا می‌کند و در عین حال با بستن آن،‌ نگرانی مرتبط با حریم خصوصی کمتر می‌شود؛ اما در عمل، معمولا دوربین قابل استفاده نیست و زاویه دید آن پایین‌تر از چهره کاربر است. به همین دلیل معمولا مجبور می‌شوید یا خودتان را به زور در کادر دوربین قرار دهید یا لپتاپ را به دست گرفته و برای دید بهتر تنظیم کنید.

هواوی میت‌بوک D15

هواوی میت‌بوک D15

در سمت راست هواوی میت‌بوک D15 دو درگاه USB 2.0 در کنار یک پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکروفن قرار گرفته و  در سمت چپ هم درگاه‌های USB 3.0‌ در کنار HDMI و یک درگاه USB-C‌ به چشم می‌خورد. شارژ دستگاه هم از طریق شارژر ۶۵ واتی و به واسطه درگاه USB-C انجام می‌شود. در میت‌بوک D15 خبری از پورت شبکه RJ-45 و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیست اما در هر حال با وجود ابعاد جمع و جور، از نظر پورت‌ها کمبود قابل توجهی ندارد.

هواوی میت‌بوک D15

زیر لپتاپ را یک قاب یکپارچه پوشانده که در بالای آن شکاف‌هایی برای تهویه و در دو طرف سوراخ‌هایی برای اسپیکر در نظر گرفته شده است. هواوی همچنین برای چسبندگی بیشتر لپتاپ روی سطح صاف یک بخش لاستیکی پهن در بالای قاب پشتی و دو بخش کوچک دیگر در پایین را در نظر گرفته که به خوبی از پس ثابت نگه داشتن لپ‌تاپ روی میز بر می‌آیند.

هواوی میت‌بوک D15

هواوی میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۰ از نظر امکان ارتقا هم با محدودیت روبرو است. رم به مادربرد لحیم شده و امکان تعویض یا افزایش آن را ندارید اما SSD و هارد دیسک و کارت شبکه وای‌فای امکان تعویض یا ارتقا دارند.

در کل باید گفت که میت‌بوک D15 طراحی زیبا و بسیار با کیفیتی دارد و از این نظر تنه به تنه بهترین‌های بازار می‌زند و حتی می‌تواند با مدل‌های پرچمدار رقابت کند.

نمایشگر

هواوی میت‌بوک D15

نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS میت‌بوک D15 رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. کیفیت نمایشگر در کل برای یک میان رده قابل قبول است اما رنگ‌ها چندان زنده نیستند و کمی به سردی تمایل دارند. علاوه بر این دقت رنگ چندان بالا نیست و کنتراست نمایشگر (به گفته هواوی ۸۰۰ به یک) هم چنگی به دل نمی‌زند.

بر خلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر، زمانی که تنها از باتری استفاده می‌کنید نور نمایشگر کاهش نمی‌یابد و همچنان می‌توانید از حداکثر نور بهره ببرید. اما روشنایی ۲۵۰ نیتی نمایشگر آن‌قدر پایین است که هنگام کار در محیط بیرون و زیر نور شدید به مشکل بر می‌خورید. به گفته هواوی زاویه دید نمایشگر ۱۷۸ درجه است. در عمل هم شاهد زاویه دید بسیار خوبی هستیم اما از آنجایی که روکش نمایشگر مات است با افزایش زاویه، کیفیت تصویر افت محسوسی می‌کند. همچنین باید گفت که استفاده طولانی مدت از لپتاپ هم چشمان را آزار نمی‌دهد.

هواوی میت‌بوک D15

در کل از نمایشگر میت‌بوک D15 باید به عنوان یکی از نقاط ضعف آن یاد کرد. نمایشگر همچنین فاقد پنل لمسی است که البته این موضوع از نظر بسیاری از کاربران اهمیت چندانی ندارد.

سخت‌افزار و کارایی

هواوی میت‌بوک D15

هواوی میت‌بوک D15 با پردازنده AMD رایزن ۵ در کنار ۸ گیگابایت رم به دست ما رسیده؛ البته مدل دیگری از این لپ‌تاپ هم با پردازنده نسل دهم اینتل Core i5 عرضه شده ولی قیمت بالاتری دارد. ترکیب سخت افزاری این لپ‌تاپ نشان می‌دهد که بیشتر برای کاربری عمومی و مالتی مدیا طراحی و ساخته شده است. در ادامه مشخصات پردازنده اصلی این دستگاه را می‌بینید.

  • پردازنده AMD Ryzen 5 3500U
  • ۴ هسته و ۸ ترد
  • فرکانس ۲.۱ تا ۳.۷ گیگاهرتز
  • ۲ مگابایت کش سطح دوم
  • ۴ مگابایت کش سطح سوم
  • لیتوگرافی ۱۲ نانومتری
  • پردازشگر گرافیکی مجتمع AMD Radeon RX Vega 8

این اولین لپ‌تاپ با پردازنده رایزن است که به دست ما می رسد، ولی به راحتی می‌توان فهمید که قرار نیست رکوردی را جابجا کند. این پردازنده از نظر توان پردازش در سطح میانی قرار می‌گیرد و ۸ گیگابایت رم نیز حداقل مقدار مورد نیاز برای اجرای روان ویندوز ۱۰ و نرم‌افزارهای عمومی است. از طرفی هواوی فضای زیادی را برای ذخیره سازی داده در نظر گرفته است. حافظه SSD این لپ‌تاپ برای نصب ویندوز و نرم‌افزارهای پرکاربرد و حتی چند عنوان بازی ساده کافیست و هارد دیسک هم فایل‌های حجیم شما را میزبانی می‌کند.

برای ارزیابی سخت‌افزار میت‌بوک D15 ابتدا سراغ حافظه SSD و هارد دیسک می‌رویم. هواوی در این لپ‌تاپ از SSD سامسونگ MZVLB256HBHQ با رابط M.2 PCIe و سرعت فوق‌العاده استفاده کرده است. هارد دیسک مورد استفاده یعنی وسترن دیجیتال Blue WD10SPZX هم هدف اصلی‌اش افزایش فضای ذخیره‌سازی شماست و نباید انتظار سرعت بالایی از آن داشته باشید. نتیجه تست سرعت این دو حافظه با نرم‌افزار کریستال دیسک مارک را در ادامه می‌بینید.

میت‌بوک D15
بنچمارک کریستال دیسک مارک. SSD در سمت چپ و هارد دیسک در سمت راست

سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی حافظه SSD میت‌بوک D15 به ترتیب به اعداد بسیار خوب ۳.۵ و ۲.۳ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد تا بتوانید بهترین تجربه ممکن را از اجرای ویندوز و برنامه‌های مختلف داشته باشید. برای مقایسه، سرعت حافظه SSD لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک ایکس پرو مدل ۲۰۱۹ به ترتیب به ۳.۳ و ۲.۹ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. هارد دیسک در تست‌های خواندن و نوشتن ترتیبی به سرعتی بهتر از ۱۳۷  و ۱۲۴ مگابایت بر ثانیه نمی‌رسد که البته کاملاً عادیست و تمام هارد دیسک‌های لپ‌تاپ سرعتی در همین حدود دارند.

برای تست کارآیی پردازنده اصلی میت‌بوک D15 از برنامه Cinebench R20 استفاده کردیم. این برنامه در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، تمام توان CPU را برای رندر کردن یک تصویر سنگین به کار می‌گیرد. نتایج به دست آمده را در تصویر زیر می‌بینید.

میت‌بوک D15
تست Cinebench R20. در پایین نمودار سمت چپ، نتایج تست تک هسته‌ای و در پایین نمودار راست تست چند هسته‌ای قابل مشاهده است.

پردازنده میت بوک D15 از نظر توان پردازش با یک هسته امتیاز خوبی گرفته ولی در مجموع به اندازه پردازنده دسکتاپ چند نسل قبل اینتل Core i7-4850HQ قدرت دارد. بنابراین نباید خیلی روی رندرگیری سه بعدی با این لپ‌تاپ حساب کنید. امتیاز ۱۴۸۴ در این تست، پردازنده رایزن 3500U را حتی بالاتر از پردازنده اینتل Core i7-8565U در میت‌بوک ایکس پرو قرار می‌دهد اما هنوز اختلاف زیادی با پردازنده‌های سری H وجود دارد. به عنوان مثال پردازنده اینتل Core i7-8750H در این تست به امتیاز ۲۴۰۰ می‌رسد.

تست بعدی، PCMark است که توان کلی سخت‌افزار دستگاه برای اجرای فعالیت‌های روزمره، تولید محتوای دیجیتال و بهره‌وری را می‌سنجد. نتیجه به دست آمده را در زیر می‌بینید.

میت‌بوک D15

کسب امتیاز ۳۹۷۱ در تست پی سی مارک ۱۰ باز هم نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ برای استفاده عمومی ساخته شده است. همان طور که می‌بینید میت‌بوک D15 در بخش عمومی (اجرای اپ‌ها، کنفرانس ویدیویی و مرور وب) تقریباً دو برابر بخش مالتی مدیا (ویرایش عکس، رندرگیری و تدوین ویدیو) امتیاز گرفته است. برای مقایسه امتیاز کلی پی سی مارک ۱۰ می‌توان به میت‌بوک ایکس پرو و MSI PS42 اشاره کرد که به ترتیب ۴۱۴۱ و ۳۸۹۵ امتیاز گرفته‌اند.

با اینکه لپ‌تاپ میت‌بوک D15 برای بازی کردن ساخته نشده، ولی تست آن با نرم‌افزار 3DMark خالی از لطف نیست و می‌توان کارایی نسبی پردازشگر گرافیکی مجتمع Radeon RX Vega 8 را در مقایسه با رقبایی مثل جی‌فورس MX150 یا MX250 سنجید. نتایج به دست آمده در تست‌های مختلف 3DMark را در ادامه می‌بینید.

میت‌بوک D15

طبق نتایج Night Raid و Sky Diver که تست‌های ساده‌ای محسوب می‌شوند، میت بوک D15 بازی‌های ساده را با سرعت بالای 30 فریم بر ثانیه اجرا می‌کند اما احتمالاً باید رزولوشن بازی را روی 720p تنظیم کنید. اجرای بازی‌های سنگین با رزولوشن تمام اچ دی از عهده این دستگاه بر نمی‌آید چون ۱۰، ۱۲ فریم بر ثانیه تجربه خوشایندی در بازی‌های کامپیوتری نیست. جدول زیر نتایج بنچمارک 3DMark این لپ‌تاپ را در مقایسه با سه دستگاه دیگر نشان می‌دهد.

میت‌بوک D15
طبق نتایج فوق، پردازشگر گرافیکی Radeon RX Vega 8 از نظر کارآیی اختلاف زیادی با جی‌فورس MX250 ندارد، در مقایسه با MX150 تقریباً 30 درصد ضعیف‌تر است و به گرد پای کارت گرافیک نه چندان قدرتمند جی‌فورس GTX 1050Ti نمی‌رسد.

فن لپ‌تاپ هم به خوبی از پس دفع حرارت تولید شده بر می‌آید و حتی در زمان کارهای سنگین بدنه چندان گرم نمی‌شود. معمولا گرم‌ترین قسمت بدنه در بالا و سمت چپ است و بخشی که زیر دست قرار دارد از نظر دما،‌ راحت احساس می‌شود. به همین دلیل می‌توان حتی برای مدت طولانی هم بدون مشکل با لپ‌تاپ کار کرد. علاوه بر این صدای فن بسیار کم است و حتی حین فشار کاری سنگین هم به سختی شنیده می‌شود.

هواوی همچنین نرم‌افزار Huawei PC Manager را برای میت‌بوک D15 ارائه کرده که امکانات متنوعی از جمله تشخیص مشکلات احتمالی مرتبط با درایورها و آپدیت آنها را در اختیارتان می‌گذارد. با استفاده از قابلیت Huawei Share هم می‌توانید تصویر گوشی‌ موبایل را روی لپ‌تاپ نمایش دهید؛ البته برای استفاده از این قابلیت باید گوشی هواوی یا آنر داشته باشید.

در کل باید گفت که میت‌بوک D15 از پس کارهای روزمره و معمول اداری یا خانگی بر می‌آید اما برای بازی کردن یا رندرگیری سه بعدی سنگین ساخته نشده است.

پخش صدا

هواوی میت‌بوک D15 دو اسپیکر ۲ واتی برای پخش صدا در اختیار دارد که زیر دستگاه قرار گرفته‌اند و وضوح و کیفیت آنها کاملاً قابل قبول است. صداهای پخش شده در این لپ‌تاپ بیشتر فرکانس‌های میانی را پوشش می‌دهند و حتی هنگام پخش موزیک، تا حدی صدای بیس را می‌شنوید اما در اکثر مواقع خبری از صداهای زیر نیست.

حداکثر ولوم میت‌بوک D15 جوابگوی محیط‌های شلوغ نیست ولی در محیط‌های داخلی حتی برای پخش موزیک و تماشای فیلم هم کفایت می‌کند. خوشبختانه حتی تا ولوم ۱۰۰ درصد هم اختلالی در پخش صدا به وجود نمی‌آید و به جز کمی اعوجاج در صدای بیس، شاهد افت محسوس کیفیت کلی بلندگوها نیستیم.

باتری و شارژر

هواوی میت‌بوک D15

هواوی میت‌بوک D15 باتری ۴۲ وات ساعتی دارد، یعنی حدود ۱۵ وات ساعت کمتر از میت بوک ایکس پرو که با توجه به ابعاد دستگاه، تعجب برانگیز است. حتی MSI هم لپ‌تاپ باریک و سبک PS42 را به باتری ۵۰ وات ساعتی مجهز کرده بود. به هر حال باتری این لپ‌تاپ زیر تست اختصاصی مدرن آفیس نرم افزار PCMark10 هفت ساعت کامل دوام آورد که برای استفاده معمول در یک روز کاری کفایت می‌کند. این نتیجه با برقراری ارتباط وای‌فای و روشنایی 50 درصدی نمایشگر به دست آمده است. برای مقایسه، میت‌بوک ایکس پرو در همین تست حدود 10:30 ساعت دوام آورده است.

میت‌بوک D15

در زمینه شارژ اما هواوی سنگ تمام گذاشته است. میت‌بوک D15 از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با شارژر ۶۵ واتی همراهش طی فقط نیم ساعت تا ۵۵ درصد شارژ می‌شود. شارژ باتری طی یک ساعت به ۹۵ درصد می‌رسد اما شارژ ۵ درصد باقی مانده تا ابد طول می‌کشد که اهمیت چندانی ندارد. شارژر همراه لپ‌تاپ را می‌توانید برای شارژ دیگر محصولات از جمله گوشی موبایل نیز استفاده کنید چون از خروجی‌های متنوع (شارژ‌ سریع) پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

هواوی میت‌بوک D15

هواوی میت‌بوک D15 یک لپتاپ میان‌رده اما با ظاهری شبیه به مدل‌های پریمیوم بازار است. پردازنده لپتاپ اگرچه با قوی‌ترین‌های بازار فاصله دارد اما به نسبت خنک کار می‌کند و هنگام استفاده از باتری دستگاه هم با کاهش کارایی چندانی روبرو نمی‌شود. با این حال میت‌بوک D15 کمبودهایی هم دارد. کیبورد، فاقد نور پس زمینه است و در کمال تعجب، هواوی برخی از کلیدها را از روی آن حذف کرده است. علاوه بر این نمایشگر میت‌بوک D15 با وجود رزولوشن کافی اما روشنایی،‌ کنتراست و دقت رنگ مناسبی ندارد.

اگر ظاهر لپتاپ برایتان مهم است و به دنبال یک مدل میان‌رده خوش قیمت برای کارهای معمول و نه چندان سنگین روزمره هستید، میت‌بوک D15 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر هم یک گوشی هواوی یا آنر دارید، این مدل با قابلیت‌های خاص از جمله اتصال ساده گوشی به لپتاپ می‌تواند کارایی موبایل‌تان را دو چندان کند. اما اگر لپ‌تاپی با پردازنده و کارایی گرافیکی قوی‌تر می‌خواهید باید قید خرید این مدل را بزنید و به دنبال مدل‌های پیشرفته‌تر و البته گران قیمت‌تر بروید.

 

همکاران تحریریه: کورش چایچی و حمید مقدسی

 

مزایا
  • طراحی زیبا و بدنه با کیفیت آلومینیومی
  • تعداد مناسب پورت‌ها
  • قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها
  • کیبورد و تاچ‌پد خوب
  • مجهز به هارد دیسک در کنار SSD
معایب
  • کیفیت پایین نمایشگر
  • محل نامناسب وب‌کم
  • شارژدهی باتری نه چندان بالا
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • atalmatal48
    atalmatal48 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۹

    با قیمت 15میلیونی که الان داره فکر نکنم گزینه بهتری تو این محدوده پیدا بشه!!

  • نیما
    نیما | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    پس قید اجرای بازی نید فور اسپید هیت رو با این لپتاب باید زد

  • keyvan.yz
    keyvan.yz | ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

    لپتاپ خوبیه طراحیش زیباس اون وبکم هم یه ایده ی خوبیه ولی خوب جاش همچین خوب نیستش?

مطالب پیشنهادی