ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بلو اوریجین از ماکت فرودگر ماه رونمایی کرد؛ تحویل به ناسا برای آزمایشات

شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) با همکاری چند شرکت دیگر از ماکت فرودگر ماه رونمایی کرد و آن را برای آزمایشات در اختیار ناسا قرار داد. این فرودگر در صورت تأیید شدن توسط ناسا فضانوردان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شرکت بلو اوریجین (Blue Origin) با همکاری چند شرکت دیگر از ماکت فرودگر ماه رونمایی کرد و آن را برای آزمایشات در اختیار ناسا قرار داد. این فرودگر در صورت تأیید شدن توسط ناسا فضانوردان را سال ۲۰۲۴ به قمر زمین خواهد برد.

شرکت‌های لاکهید مارتین، نورثروپ گرامن و Draper به رهبری شرکت بلو اوریجین که جف بزوس مدیرعامل آمازون بنیانگذار آن است، از ماکت فرودگر ماه در مرکز فضایی جانسون رونمایی کردند و آن را برای دریافت بازخورد در اختیار فضانوردان و مهندسان ناسا قرار دادند.

این فرودگر که فعلاً Human Landing System نام گرفته، همانند ماه نشین آپولو از چندین ماژول تشکیل شده و توانایی فرود بر سطح ماه و بلند شدن از آن را دارد.

ماژول فرود توسط شرکت بلو اوریجین و بر مبنای فضاپیمای Blue Moon این شرکت ساخته شده است. این ماژول بدون دخالت فضانورد و به طور خودکار توانایی فرود بر سطح ماه را دارد، بنابراین به گفته سازنده می‌توان از آن علاوه بر مأموریت آرتمیس، به عنوان فضاپیمای مستقل برای آزمایش فرود بدون سرنشین بر سطح ماه و همچنین ارسال محموله‌های سنگین به قمر زمین استفاده کرد.

ماژول صعود را شرکت لاکهید مارتین ساخته است و بسیاری از قطعات آن از جمله سیستم‌های الکترونیکی، نرم افزاری، سامانه پشتیبان حیات، زیرسیستم‌ها و غیره از فضاپیمای اوریون (Orion) ساخت همین شرکت قرض گرفته شده‌اند.

تصویر سه بعدی از فرودگر HLS

سیستم انتقال (Transfer) توسط شرکت نورثروپ گرامن و بر مبنای فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) این شرکت توسعه داده شده است. هدف سیستم انتقال حمل ماه نشین از مدار به سطح ماه است.

شرکت Draper نیز وظیفه تأمین سیستم‌های ناوبری، هدایتی، کنترل و سیستم‌های الکترونیکی ماه نشین را بر عهده دارد.

بلو اوریجین می‌گوید ماکت فرودگر HLS تا اوایل سال آینده میلادی در مرکز فضایی جانسون آزمایشات و شبیه سازی‌های مختلف را پشت سر خواهد گذاشت تا مهندسان ناسا و فضانوران مأموریت آرتمیس در مورد ارتقا یا بهینه سازی آن نظر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی