ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مدیرعامل جدید پست می‌خواهد با بخش خصوصی تعامل نزدیک‌تری داشته باشد

عصر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پست برگزار شد.«رمضانعلی سبحانی فر»، مدیرعامل جدید شرکت ملی پست اعلام کرد که بخش خصوصی نه رقیب این شرکت بلکه همیارانش هستند و او قصد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۸

عصر امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پست برگزار شد.«رمضانعلی سبحانی فر»، مدیرعامل جدید شرکت ملی پست اعلام کرد که بخش خصوصی نه رقیب این شرکت بلکه همیارانش هستند و او قصد دارد در دوره جدید با شرکت‌های خصوصی همکاری‌های ویژه‌ای داشته باشد؛ راهکاری که به گفته او باعث افزایش درآمد شرکت ملی پست می‌شود. از سوی دیگر «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات نیز در این مراسم اعلام کرد که افزایش درآمد پست نباید از طریق تعرفه خدمات پستی رشد کند، بلکه این افزایش باید به دلیل ارائه سرویس‌های خلاقانه باشد تا در سال جاری، درآمد به ۲۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش دیجیاتو، «حسین نعمتی» مدیرعامل سابق شرکت ملی پست در ابتدای این مراسم  در گزارش خود از فعالیت های این شرکت گفت: «در بحث پرداخت ها به پرسنل این شرکت تحول اساسی رخ داد و پرداخت ها دو برابر ارتقا یافت.» به گفته او امروز متوسط نرخ هزینه های پستی که از مردم دریافت می شود، هشت هزار تومان است.

نعمتی که حالا سمت مشاور وزیر در امور استان‌ها را بر عهده دارد برخی از اقدامات شرکت ملی پست در دوره مدیریتش بر این شرکت ملی چنین برشمرد:

  • تعریف ۷۲ پروژه و اجرایی و عملیاتی شون بخش قابل توجهی ازین پروژه ‌ها
  • ساماندهی درآمدها و هزینه ها با فناوری های جدید
  •  اقتصادی کردن پروژه ملی G_NAF با استفاده از قابلیت‌ها و توان داخلی مجموعه و عملیاتی شدن بیش از ۸۰ درصد از این پروژه
  •  رشد صد درصدی ترافیک خارجه
  • رشد صد درصدی امانات پستی
  • افزایش حقوق کارکنان
  • جوان سازی بدنه مدیریتی شرکت ملی پست
  • دریافت ‏تندیس سیمین رهبری دیجیتال و برنزین سطح یک زبدگی دیجیتال در چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال
  • راه اندازی هاب‌های پستی
  • توسعه و استانداردهای زیرساخت های سخت افزاری
  • نوسازی ناوگان پست
  •  دستیابی پست کشور به جایگاه و رتبه اول منطقه

نعمتی همچنین تاکید کرد ارزش شرکت پست امروز به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده و تمامی اسناد و املاک مستندسازی شده‌اند. نعمتی با تاکید بر بهبود ناوگان پستی کشور افزود: «سه هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور به ناوگان پستی کشور افزوده شده، ضمن اینکه پست پلاس و استفاده از ناوگان برقی با جدیت در حال پیگیری است و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد تا الان مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.»

نعمتی از آبان ماه ۱۳۹۶ سکاندار  شرکت ملی پست ایران بود و رمضانعلی سبحانی فر هم پیش از حضور در این جایگاه، عضویت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم و دهم را در کارنامه دارد و از نزدیک‌ترین نمایندگان دوره قبلی مجلس به وزیر ارتباطات بود.

در ادامه این مراسم «رمضانعلی سبحانی فر» مدیر جدید شرکت ملی پست همان ابتدا به حواشی انتخابش از سوی جهرمی پاسخ داد و اعلام کرد که وزیر ارتباطات او را به خاطر تخصص و سابقه ۳۰ ساله‌ای که در وزارت ارتباطات داشته برای مدیریت این شرکت برگزیده است: «براساس تخصصی بود که آقای مهندس [وزیر ارتباطات] من را انتخاب کردند و می‌خواهیم از این تخصص برای رشد و پیشرفت شرکت ملی پست بهره بگیریم

سبحانی فر گفت که باید سیستم مکانیزه تجزیه مبادلات باید در شرکت ملی پست راه‌اندازی شود و این موضوع جز ۱۰ اولویت وزارت ارتباطات است. سبحانی فر به یکپارچه سازی سامانه‌ها اشاره و تاکید کرد که باید تمامی مسائل در یک سامانه برای مردم حل و فصل شوند. او همچنین به تکمیل پروژه GNAF‌ تاکید کرد تا بتوان با استفاده از آن جلوی فسادها را گرفت.

به گفته مدیرعامل جدید شرکت ملی پست، این شرکت حالا ۸۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و زیان انباشته شرکت در سال ۹۸ هم ۳۸۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر او تلویحا تاکید دارد که نرخ خدمات پستی در حال حاضر چندان منطقی نیست: «چه کسی حاضر است بسته‌ای را با ۱۰ هزار تومان از تبریز به سیستان ببرد؟ من خودم قانون‌گذار بودم و می‌دانم می‌توان درآمدزایی بهتری داشت. من قول می‌دهم این مشکلات برطرف شود. ارائه خدمات پایه پستی در سراسر کشور باید با نرخ مصوب کمیسیون و مابه التفاوت نرخ مصوب کمیسیون با قیمت تمام شده در بودجه سالانه در نظر گرفته و پرداخت شود.»

او همچنین تاکید دارد که بخش خصوصی نه رقیب بلکه همکار و همیار شرکت ملی پست است و به همکاری و ایجاد ارتباط با این شرکت‌ها برای پیشرفت پست کشور تاکید کرد.

«محمد جواد آذری جهرمی» نیز در این مراسم با تشکر از زحمات نعمتی اعلام کرد در طول سه سال درآمد شرکت پست از سال ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۱۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد و توسعه بازار و توسعه محصول در این دوره خوب پیگیری شد و آمار ترافیک پست در ماه قبل ۵ برابر شد.

او با اشاره به طرح همسان سازی درآمد پرسنل که در دوران نعمتی برقرار شد اعلام کرد که زحمات خیلی خوبی در این راه صورت گرفته است: « هزینه های شرکت ۵۰ درصد کاهش یافته و درآمد پرسنل هم همزمان بالا رفته است.» جهرمی باور دارد برخی هزینه‌ها نظیر حقوق پرسنل در شرکت ملی پست باید مدیریت شوند: «وقتی ۶۵ درصد درآمد شرکتی به حقوق اختصاص می یابد، سودآوری شرکت زیر سوال می رود. یا باید مدیریت هزینه کرد یا افزایش درآمد.»

او از سبحانی فر خواست که در دوره ریاست خود بتواند ظرفیت شبکه پستی برای تحویل کالا را ارتقا دهند: «الان ارسال مرسوله در روز بعضا دچار مشکل می شود که خوب نیست و باید گارانتی ارسال برای مشتریان خود کنید. روی افزایش ظرفیت کار کنید و مکانیزاسیون را اجرا کنید.»

وزیر ارتباطات باور دارد که باید کسب‌وکارهایی را به شرکت ملی پست وارد کرد که هم خلاقانه باشند هم باعث افزایش درآمد شوند. او با این صحبت‌های خود نسبت به اظهارات سبحانی‌فر در مورد افزایش درآمد از طریق تعرفه مخالفت صریحی کرد و گفت: «نباید از طریق تعرفه درآمد شرکت افزایش یابد.»

به گفته جهرمی برنامه تحول دیجیتال پست در حال پیگیری است که بر بهبود مدیریت بازار و آموزش پرسنل موثر است و جزو کارهای ماندگار شرکت ملی پست خواهد بود. او به سبحانی فر گفت انتظار می‌رود که درآمد این شرکت از ۱۸۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی