ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات جدیدی از پردازنده‌های AMD Van Gogh فاش شد؛ LPDDR5 و RDNA 2

AMD به زودی از پردازنده‌های شتاب یافته (APU) جدید از سری ون گوگ (Van Gogh) برای نوت بوک‌ها رونمایی می‌کند و حال یکی از افشاگران دنیای فناوری اطلاعات جدیدی از آنها فاش کرده است. یکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

AMD به زودی از پردازنده‌های شتاب یافته (APU) جدید از سری ون گوگ (Van Gogh) برای نوت بوک‌ها رونمایی می‌کند و حال یکی از افشاگران دنیای فناوری اطلاعات جدیدی از آنها فاش کرده است.

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی با نام مستعار Patrick Schur در توییتر می‌گوید پردازنده‌های ون گوگ جزوی از خانواده رایزن ۵۰۰۰ خواهند بود. به گفته او پردازنده‌های شتاب یافته رایزن که جزوی از خانواده ون گوگ هستند، از معماری‌های Zen 2 CPU و RDNA 2 GPU برخوردارند که در کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت نیز به کار رفته‌اند.

آنطور که در گزارش نوشته شده پردازنده‌های شتاب یافته ون گوگ احتمالاً از معماری بهبودیافته مبتنی بر فرآیند لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده می‌کنند. ممکن است این معماری به خاطر بازدهی بهینه و سرعت کلاک بهتر +Zen 2 نام بگیرد.

پردازشگر گرافیکی نیز با ریزمعماری RDNA 2 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است. AMD به طور تقریبی از بهبود ۵۰ درصدی عملکرد به ازای مصرف هر وات از انرژی در زیرمعماری RDNA 2 خبر داده است. همچنین انتظار می‌رود پردازنده‌های شتاب یافته سری ون گوگ به منظور کاهش مشکلات مربوط به پهنای باند از حافظه LPDDR5 پشتیبانی کنند.

در ادامه گزارش آمده پردازنده‌های شتاب یافته مبتنی بر رایزن سری ون گوگ در پایین ترین پیکربندی توان طراحی گرمایی ۷.۵ وات را خواهند داشت که در بالاترین پیکربندی به ۱۸ وات می‌رسد.

تاریخ عرضه چیپ‌های جدید مشخص نشده اما گزارشا اولیه از رونمایی از آنها در اواخر سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهند. ممکن است AMD از این پردازنده‌ها در کنار خانواده رایزن 5000 Cezanne در نمایشگاه CES ۲۰۲۱ رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۳ شهریور ۱۳۹۹

    یکی لطف کنه ساده توضیح بده فلسفه نامگذاری RDNA در محصولات amd چیه ؟ دی ان ای ؟؟ شیب ؟؟ بام ؟؟

مطالب پیشنهادی