ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تایید اولین مورد ابتلای مجدد به کرونا؛ کارایی واکسن زیرسوال می‌رود؟

دانشمندان دانشگاه «هنگ کنگ» اولین مورد ابتلای مجدد به کرونا را به صورت بالینی تایید کردند که می‌تواند پیامدهایی برای اثربخشی واکسن کرونا داشته باشد. بیش از ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

دانشمندان دانشگاه «هنگ کنگ» اولین مورد ابتلای مجدد به کرونا را به صورت بالینی تایید کردند که می‌تواند پیامدهایی برای اثربخشی واکسن کرونا داشته باشد.

بیش از ۶ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و دانشمندان به تحقیقات پیرامون این بیماری ادامه می‌دهند. یکی از سوالات مهم درباره کووید-۱۹، ابتلای مجدد افراد به آن است. در این زمینه پژوهش‌های زیادی صورت گرفته که به از بین رفتن مصونیت افراد چندین ماه پس از ابتلا به این بیماری خبر می‌دهند.

علاوه بر تحقیقات، تا به امروز چندین گزارش درباره مثبت بودن دوباره نتیجه آزمایش افراد مبتلا به کرونا منتشر شده که البته ابهامات زیادی در این زمینه وجود داشت. این افراد بجای اینکه دوباره به این بیماری مبتلا شوند، این ویروس چندین ماه در بدن آن‌ها باقی مانده بود. حالا تحقیق جدیدی که البته هنوز چاپ نشده اما مورد قبول ژورنال «Clinical Infectious Diseases» واقع شده، برای اولین بار ابتلای مجدد به کرونا را تایید می‌کند.

یک مرد سالم ۳۳ ساله هنگ کنگی در اواخر ماه مارس به ویروس کرونا مبتلا و دچار علائمی مانند سرفه، تب، سردرد و گلودرد می‌شود. تقریبا یک ماه پس از ابتلا به این بیماری، نتیجه آزمایش او منفی اعلام می‌شود. این فرد چندین ماه بعد پس از سفر به اروپا، به هنگ کنگ بازمی‌گردد.

کرونا

این شهروند هنگ کنگی در فرودگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرد که نتیجه آن، مثبت اعلام می‌شود. این بار این فرد هیچ گونه علائمی نداشته و مشکلی مانند تب یا سرفه را تجربه نکرده است. تست ژنومی مشخص می‌کند که ابتلای مجدد توسط رشته متفاوتی از ویروس صورت گرفته که برای اولین بار نشان می‌دهد یک بیمار دوباره به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این مقاله سوالات زیادی را ایجاد می‌کند که مهمترین آن، امکان ابتلای مجدد افراد به این بیماری در ماه‌های آینده است. تعدادی از متخصصان به این موضوع اشاره می‌کنند که با توجه به شمار بالای مبتلایان به این بیماری، ابتلای مجدد یک بیمار به آن چندان تعجب برانگیز نیست و بسیار نادر خواهد بود، با این وجود برخی از آن‌ها به تاثیر این مقاله روی اثربخشی واکسن اشاره می‌کنند.

تا به امروز چندین واکسن توسعه پیدا کرده و انتظار می‌رود اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۱ در اختیار مردم قرار بگیرند، با این حال هنوز ابهامات زیادی درباره این بیماری وجود دارد و این امکان وجود دارد و ممکن است نیاز به تزریق واکسن به صورت دوره‌ای داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رسول
    رسول | ۴ شهریور ۱۳۹۹

    ایا نویسنده فکر کرده این عنوان نوشته انتخاب کرده - برعکس اگر مجدد کرونا گرفته نشان از این هست که ویروس دیگه شناسایی میشه و این برای واکسن ها عالی هست - دقیقا همینو از یک ویروس انتظار داریم - شناسایی بشه برای بدن

مطالب پیشنهادی