ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از نمایشگاه IFA 2020 چه انتظاراتی داشته باشیم؟

نمایشگاه IFA (که مخفف Internationale Funkausstellung) است، بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا به حساب می‌آید. در نخستین روزهای هر ماه سپتامبر، شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم و امثال ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس و سونی از آخرین محصولات ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

نمایشگاه IFA (که مخفف Internationale Funkausstellung) است، بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی اروپا به حساب می‌آید. در نخستین روزهای هر ماه سپتامبر، شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم و امثال ال‌جی، سامسونگ، فیلیپس و سونی از آخرین محصولات خود (خصوصا لوازم خانگی نظیر تلویزیون‌ها) رونمایی می‌کنند. اما این‌طور نیست که همه‌چیز محدود به دیوایس‌های هوشمند باشد و IFA میزبان آخرین تکنولوژی‌های آشپزخانه‌ها و دستشویی‌ها نیز هست.

این رویداد برای نخستین بار در سال ۱۹۲۴ میلادی برگزار شد و یک نمایشگاه صرفا رادیویی بود. ضمنا برخلاف بسیاری از نمایشگاه‌های مشابه، درهای IFA به روی عموم مردم باز است و آن‌ها می‌توانند دوشادوش خبرنگاران حوزه تکنولوژی، سری به آن‌جا زده و از آخرین دستاوردها دیدن کنند. هرچند که شرایط در سال ۲۰۲۰ متفاوت است.

IFA 2020 چگونه برگزار می‌شود؟

دولت برلین برگزار هرگونه مراسمی که بیشتر از ۵۰۰۰ نفر در آن‌ها مشارکت کنند را تا روز ۲۴ اکتبر امسال ممنوع کرده است. اما مسئولین IFA در حال همکاری با مقالات محلی بوده‌اند تا مفهومی جدید برای شیوه برگزاری IFA برلین بیابند و تمرکزشان را روی سلامت و امنیت معطوف کنند. بنابراین نمایشگاه امسال هم از روز ۳ تا ۵ سپتامبر به شکل فیزیکی برگزار می‌شود.

اما نکته مهم اینست که IFA 2020 درهایش را به روی عموم مردم باز نمی‌کند و بنابراین تنها میزبان فعالان حوزه تکنولوژی خواهد بود که باعث کاهش چشمگیر تعداد شرکت‌کنندگان خواهد شد. به جای این، تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به ۴۰۰۰ نفر کاهش می‌یابد و خود نمایشگاه هم به سه بخش مختلف تقسیم شده و فضای بیشتری را در بر می‌گیرد تا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی هم زیر پا گذاشته نشوند.

مراسم امسال به صورت رسمی توسط ۸۰۰ خبرنگار پوشش داده می‌شود، اما IFA ضمنا تایید کرده که تمام مراسم را به صورت لایو، استریم نیز خواهد کرد. هدف غایی این لایو استریم اینست که تمام محصولات جدید را به نمایش درآورد و نیازی به غرفه‌هایی پر از مردم نباشد. اما ژورنالیست‌ها این اجازه را دارند که در شرایط مناسب، ملاقات‌های حضوری با نمایندگان شرکت‌ها داشته باشند.

در IFA امسال بیشتر از ۸۰ برند برجسته حضور دارند و از قبل تایید شده که کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام هم یکی از نخستین سخنگویان نمایشگاه خواهد بود و احتمالا دقایقی درباره تکنولوژی 5G صحبت کند. اما برخی از شرکت‌ها هم می‌گویند که در این شرایط تمایلی به حضور در IFA ندارند و رویدادهای خود را به صورت کاملا مجازی برگزار خواهند کرد. در ادامه به مرور تمام رویدادهایی می‌پردازیم که در جریان نمایشگاه امسال شاهد خواهیم بود.

ایسوس

ایسوس به صورت معمول در جریان نمایشگاه IFA از نوت‌بوک‌های جدید خود رونمایی می‌کند. این کمپانی در روز ۲۶ آگوست از Zenfone 7 رونمایی کرد که و حالا باید دید که آیا محصولات بیشتری برای رونمایی در جریان ۴ روز پیش رو خواهد داشت یا خیر.

گارمین

گارمین معمولا از استیج IFA برای رونمایی از دیوایس‌های جدید خود استفاده می‌کند و معمولا هم مشخص نیست که تمرکزش را روی چه چیزی خواهد گذاشت. با این همه، اخیرا ساعت هوشمند Forerunner 45 Plus بدون هیچ توضیح اضافه‌ای در سایت گارمین رویت شد. از سوی دیگر انتظار داریم که شاهد مدل ارتقایافته ساعت Forerunner 645 Music نیز باشیم که اکنون یکی از دیوایس‌های قدیمی در لاین‌آپ گارمین به حساب می‌آید.

آنر

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۱۳:۵۵ به وقت ایران

آنر هم یکی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه IFA است و با این کار، به دنبال جلب توجه‌های بین‌المللی است. این کمپانی به شکلی آهسته اما پیوسته مشغول نمایش و رونمایی از محصولات جدید بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به یک ساعت هوشمند مقاوم اشاره کرد. اما در کنار این ساعت، انتظار معرفی موبایل‌ها، پایشگر‌های سلامتی، نوت‌بوک‌ها و شاید تبلت‌های جدید را هم داریم.

هواوی

  • روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران

هواوی شاید ضربه مهلکی از تحریم‌های آمریکا خورده باشد، اما کماکان در حال تولید محصولات جدید است. با این همه، انتظار رونمایی از هیچ موبایل مهمی را در IFA 2020 نداشته باشید. این کمپانی تمرکزش را بیشتر بر مدل‌های ارتقایافته در خانواده MateBook X خواهد گذاشت. این کمپانی اخیرا از لپ‌تاپ‌های جدیدش در چین رونمایی کرد و به احتمال زیاد شاهد یک رونمایی بین‌المللی هم در IFA 2020 باشیم. اگر بخواهیم خوشبین باشیم، شاید هواوی به یک نمایش کوتاه از خانواده میت ۴۰ و موبایل تاشو میت ۲ تن بدهد. تا پیش از این، هواوی از آخرین پردازنده‌های کایرین خود در نمایشگاه آلمان رونمایی می‌کرد.

Harman/JBL

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران

دو برند Harman و JBL معمولا حضوری پررنگ در نمایشگاه IFA دارند. در سال ۲۰۲۰، این دو شرکت یک کنفرانس خبری مجازی خواهند داشت که درون مقر Harman در آمستردام ضبط شده است. انتظار می‌رود شاهد یک به‌روزرسانی برای تمام برندهای اسپیکر Harman باشیم.

لنوو

لنوو به صورت معمول انبوهی از دیوایس‌های مختلف را با خود به IFA می‌آورد و به صورت خاص نوت‌بوک‌های جدیدش را به نمایش خواهد گذاشت. در حال حاضر برنامه دقیق لنوو مشخص نیست اما امیدواریم که شاهد اعلام خبر عرضه بین‌المللی موبایل گیمینگ Legion Duel باشیم.

ال‌جی

  • روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۳:۳۰ به وقت ایران

ال‌جی یکی از شرکت‌هاییست که کنفرانس خبری خود را در برلین برگزار می‌کند. تا به این لحظه، اطلاعات اندکی راجع به این کنفرانس به دست آورده‌ایم - ال‌جی معمولا رونمایی‌های خود را پیش از آغاز خود نمایشگاه انجام می‌دهد. اما اکنون که افراد کمتری به صورت فیزیکی در نمایشگاه شرکت می‌کنند، مشخص نیست ال‌جی برای IFA 2020 چه برنامه‌ای دارد. چیزی که بیشترین اطمینان را از وجودشان داریم، دیوایس‌های متصل خانگی جدید است.

موتورولا

  • روز ۹ سپتامبر ۲۰۲۰

موتورولا در طول هر سال موبایل‌های بسیار زیادی روانه بازار می‌کند و قصد دارد رویداد خود را چند روز بعد از IFA و در روز ۹ سپتامبر برگزار کند. از همین حالا می‌دانیم که مراسم مورد نظر، تا حد زیادی به ورژن بعدی Moto Razr، یعنی موبایل تاشوی این کمپانی اختصاص خواهد یافت. اما اینکه آیا موبایل دیگری هم معرفی و عرضه می‌شود یا خیر را نمی‌دانیم. هرچند که اخیرا شایعات مربوط به موبایل Moto G9 Plus در سطح اینترنت دست به دست شده‌اند.

ام‌اس‌آی

  • روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران

ام‌اس‌ای تصمیم گرفته که رویداد خود را درست در میانه نمایشگاه IFA برگزار کند. اما هیچ ایده‌ای نداریم که باید منتظر چه چیزی باشیم و بهترین حدس‌مان، مدل‌های ارتقایافته برای نوت‌بوک‌های این شرکت است.

Neato Robotics

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۱۵:۵۵ به وقت ایران

وقتی صحبت از شرکت Neato می‌شود، تقریبا می‌دانیم که باید منتظر چه چیزی باشیم. و حاضریم شرط ببندیم که این شرکت از ربات جاروب تازه خود رونمایی خواهد کرد. اما فراتر از این، اطلاعات چندانی به دست‌مان نرسیده است.

نوکیا

شرکت HMD Global که برند نوکیا را در اختیار دارد، طی چند وقت اخیر حسابی سکوت اختیار کرده. بعد از اینکه شرکت فنلاندی فرصت حضور در MWC 2020 را از دست داد، شاهد معرفی موبایل‌های نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۸.۳ بودیم. شایعات حاکی از این هستند که بزودی HMD از دو موبایل نوکیا ۷.۳ و نوکیا ۹.۳ پیور ویو رونمایی خواهد کرد. البته این «بزودی» شاید ارتباطی به IFA 2020 نداشته باشد و HMD به سکوت خبری خود ادامه دهد.

powered by panasonic

پاناسونیک

  • روز ۲ سپتامبر ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران

پاناسونیک رسما تایید کرده که در جریان IFA 2020 از دوربین بدون آینه Lumix S5 رونمایی می‌کند. به صورت معمول انتظار داریم پاناسونیک به صورت مستقیم در IFA مشارکت داشته باشد و از محصولاتش در این نمایشگاه رونمایی کند، اما شرکت ژاپنی امسال تصمیم گرفته که رویداد مخصوص به خودش را برگزار کند. هنوز نمی‌دانیم که پاناسونیک محصول دیگری هم در آستین دارد یا خیر، اما همیشه در IFA شاهد یک تلویزیون جدید هم بوده‌ایم.

فیلیپس / TP Vision

فیلیپس و برند مادرش یعنی TP Vision معمولا حضور گسترده‌ای در IFA دارند. اما امسال به نظر می‌رسد که تنها به یک رویداد مجازی بسنده خواهند کرد. انتظار می‌رود شاهد تلویزیون‌های جدید و احتمالا محصولی تازه از سوی Philips Audio نیز باشیم.

کوالکام

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۰۰:۱۵ به وقت ایران

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام قرار است یکی از سخنرانان در نطق آغازین IFA 2020 باشد. آمون به احتمال زیاد راجع به چالش‌هایی صحبت خواهد کرد که صنعت تکنولوژی هنگام راه‌اندازی شبکه‌های مخابراتی 5G با آن‌ها روبه‌رو شده. با این سخنرانی، احتمالا باید منتظر ورود 5G به حوزه دیوایس‌های مقرون به صرفه‌تر نیز باشیم که به نوعی ترند سال ۲۰۲۰ به حساب آمده است. انتظار نمی‌رود که کوالکام در نمایشگاه امسال محصولی تازه داشته باشد، اما می‌توانیم منتظر دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون ۶۹۰ باشیم که از پشتیبانی کوالکام بهره‌مند شده‌اند.

ریلمی

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۱۴:۵۵ به وقت ایران

ریلمی قرار است برای اولین بار در IFA 2020 حضور یابد. انتظار می‌رود این کمپانی به صورت جهانی از موبایل Realme X3 Pro رونمایی کند که مدتی پیش در چین معرفی شد.

سامسونگ

  • روز ۴ سپتامبر ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران

سامسونگ حضور خود در نمایشگاه IFA را کنسل کرده و در عوض رویداد مخصوص خودش تحت عنوان Life Unstoppable را برگزار می‌کند. بعد از معرفی موبایل گلکسی زی فولد ۲ طی ساعات گذشته، انتظار می‌رود شاهد تلویزیون‌ها و لوازم‌ خانگی متصل جدید نیز باشیم.

سونی

سونی موبایل به صورت معمول از فرصت خود در IFA برای معرفی دیوایس‌های جدید استفاده می‌کند و حدس می‌زنیم امسال هم Xperia 5 II را رونمایی کند که یک پرچمدار کوچک است. اما این فقط یک حدس است و امکان دارد اصلا شاهد معرفی موبایل جدیدی باشیم. آنچه با قطعیت بیشتری می‌توانیم منتظرشان باشیم، تلویزیون‌ها و لوازم صوتی جدید است.

TCL

  • روز ۳ سپتامبر ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران

TCL معمولا با حضور در IFA، به صحبت راجع به تلویزیون‌ها پرداخته و از آخرین محصولات خود رونمایی می‌کند. در مراسم این شرکت شاهد صحبت درباره اینترنت اشیا و هوش مصنوعی خواهیم بود و یک تلویزیون QLED جدید هم در راه است. اما اطلاعاتی بیشتر از این در دست نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی