ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی Z فولد ۲ در برابر گلکسی فولد؛ مقایسه دو نسل گوشی تاشو سامسونگ

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ که دقایقی پیش در دومین بخش از مراسم آنپکد دوم سامسونگ معرفی شد، تفاوت‌های محسوسی هم از نظر طراحی و هم از نظر مشخصات فنی با نسل قلبی خود دارد. مهمترین ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ که دقایقی پیش در دومین بخش از مراسم آنپکد دوم سامسونگ معرفی شد، تفاوت‌های محسوسی هم از نظر طراحی و هم از نظر مشخصات فنی با نسل قلبی خود دارد. مهمترین تغییراتی که سامسونگ برای نسل دوم گوشی تاشوی خود در نظر گرفته، در بخش طراحی و مقاومت کلی بدنه است تا کاربران دچار مشکلات قبلی نشوند.

برای شروع نمایشگر پلاستیکی جای خود را به شیشه فوق نازکی داده که پیش از این در گلکسی Z فلیپ هم دیده بودیم. این شیشه مقاومت بیشتری نسبت به خط و خش داشته و مانند پلاستیک به سادگی آسیب نمی‌بیند. تغییر دوم مربوط به لولای گلکسی Z فولد ۲ می‌شود. سامسونگ با به کار بردن مکانیزم اختصاصی «CAM» مقاومت لولا را افزایش داده و قابلیت «Flex Mode» را نیز به این گوشی اضافه کرده است.

به کمک این لولای جدید کاربران می‌توانند گوشی را در زاویه عمودی قرار داده و شرایطی مانند یک لپ‌تاپ را برای خود فراهم کنند. همچنین مکانیزم تمیز کننده لولا که پیش از این در گلکسی Z فلیپ هم دیده بودیم، راه خود را به گلکسی Z فولد ۲ باز کرده تا گرد و غبار و ذرات ریز وارد لولا نشوند.

گلکسی Z فولد ۲

نمایشگر بیرونی نیز ۶.۲ اینچی شده و بخش بیشتری از بدنه را پوشش می‌دهد. نمایشگر درونی هم اکنون بدون ناچ طراحی شده و دوربین سلفی جای خود را به یک حفره داده تا هم ابعاد نمایشگر ۰.۳ اینچ افزایش یابد و هم متقارن‌تر شود. رزولوشن و تراکم پیکسل نیز در نسل دوم گوشی تاشوی سامسونگ افزایش یافته و به همراه نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، تجربه محتوا بسیار روان‌تر و دلچسب‌تر از گذشته شود.

دوربین‌ها و سخت‌افزار نیز تغییراتی داشته تا همسو با دیگر پرچمداران ۲۰۲۰ سامسونگ قرار گیرند. در جدول زیر می‌توانید جزئیات تفاوت نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ با نسل قبلی آن را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی