ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی‌فیلم از سریع‌ترین لنز فوکوس خودکار جهان رونمایی کرد

فوجی‌فیلم از سریع ترین لنز فوکوس خودکار جهان به نام XF50mmf1.0 R WR رونمایی کرد. این لنز که برای دوربین‌های پیشرفته سری X با سنسور APS-C ساخته شده، به لطف روزنه بزرگتر نور بیشتری را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

فوجی‌فیلم از سریع ترین لنز فوکوس خودکار جهان به نام XF50mmf1.0 R WR رونمایی کرد. این لنز که برای دوربین‌های پیشرفته سری X با سنسور APS-C ساخته شده، به لطف روزنه بزرگتر نور بیشتری را وارد سنسور کرده و عکسبرداری باکیفیت‌تر در محیط‌های کم‌نور با عمق میدان بسیار سطحی را امکان پذیر می‌کند.

لنز XF50mmf1.0 R WR حدوداً ۱۰.۳ سانتی‌متر طول و ۸۴۴ گرم وزن داشته و درون آن ۱۲ المنت اپتیکی در ۹ گروه قرار گرفته است. برای مقایسه، لنز ۵۶ میلیمتری فوجی فیلم با ضریب اف 1.2 حدوداً ۴۰۸ گرم وزن و ۷.۶۲ سانتی‌متر طول دارد. لنز فول فریم Z-Noct نیز در حدود ۱۵ سانتی‌متر طول و ۱۹۹۶ گرم وزن دارد.

XF50mmf1.0 R WR برخلاف لنز فوکوس دستی Z-Noct، از سیستم فوکوس خودکار برخوردار است که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. فوجی فیلم می‌گوید این لنز «حتی در تاریکی هم سریع و دقیق است» و اضافه می‌کند که استفاده از فوکوس دستی آن به لطف طراحی جدید حلقه فوکوس آسان خواهد بود.

ساخت لنزهای فوکوس خودکار با ضریب اف پایین به خاطر قطر فوق العاده کم صفحه فوکال (Focal Plane) بسیار مشکل است، به همین دلیل نیز فوجی فیلم از فرآیند توسعه سخت لنز XF50mmf1.0 خبر داده است.

لنز XF50mmf/1.0 R WR با قیمت ۱۵۰۰ دلار از هم اکنون قابل پیش خرید بوده و از فصل پاییز به آدرس خریداران ارسال می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی