ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهرک گوگل در مجاورت سیلیکون ولی بنا می‌شود؛ ۱۸۵۰ واحد مسکونی و امکانات کامل

گوگل امیدوار است بتواند یک شهرک در نزدیکی مقر خود در سیلیکون ولی بسازد که شامل پارک‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر، استخرها و زمین‌های ورزشی می‌شود. این غول فناوری آمریکایی از یک طرح پیشنهادی برای «Middlefield Park» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

گوگل امیدوار است بتواند یک شهرک در نزدیکی مقر خود در سیلیکون ولی بسازد که شامل پارک‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر، استخرها و زمین‌های ورزشی می‌شود.

این غول فناوری آمریکایی از یک طرح پیشنهادی برای «Middlefield Park» رونمایی کرده که در شهر «مانتین ویو» کالیفرنیا قرار دارد. این کمپانی می‌خواهد در این شهرک ۱۸۵۰ واحد مسکونی بسازد که ۲۰ درصد آن‌ها مقرون به صرفه خواهد بود.

گوگل سال گذشته میلادی ۱ میلیارد دلار برای ساخت مسکن در «منطقه خلیج» درنظر گرفت که شامل تغییر کاربری برخی از زمین‌های خود برای ساخت ۱۵ هزار خانه جدید برای سطح درآمدهای مختلف می‌شود و خانواده‌ها با درآمد متوسط و کم را نیز دربرمی‌گیرد.

برنامه گوگل برای ساخت شهرک در زمانی مطرح شده که آینده دفاتر فیزیکی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا کارکنان خود را دورکار کرده‌اند و برخی از آن‌ها به کارمندان اجازه می‌دهند برای همیشه یا حداقل تا سال آینده میلادی دورکار باقی بمانند. برای مثال گوگل اعلام کرده تا اواسط سال ۲۰۲۱ نیازی به حضور کارکنان در دفتر نیست.

با وجود چنین مواردی، گوگل تنها شرکتی نیست که به دنبال ایجاد چنین شهرکی و گسترش دفاتر فیزیکی خود است. ماه گذشته میلادی آمازون از برنامه‌ای برای گسترش فضای فیزیکی دفتر خود در ۶ هاب فناوری در سراسر ایالات متحده آمریکا خبر داد. بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان برای چنین برنامه‌ای ۱.۴ میلیارد دلار سرمایه درنظر گرفته و ۳۵۰۰ نفر را استخدام خواهد کرد.

فیسبوک دیگر شرکتی است که می‌خواهد یک دفتر بزرگ در شهر نیویورک بسازد. این دفتر بزرگ برای گسترش عملیات‌های مهندسی این شبکه اجتماعی در نیویورک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که طرح گوگل هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، تصاویری از آن منتشر شده که در ادامه مشاهده می‌کنید:

گوگل
گوگل به دنبال ایجاد یک جامعه کامل است و افراد می‌توانند در مدت ۱۰ دقیقه به تمام سرویس‌ها و امکانات دسترسی پیدا می‌کنند
گوگل
در این شهرک مساحت دفاتر به ۱۲۰ هزار متر مربع می‌رسد و مساحت رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و سرویس‌ها برابر ۲۸۰۰ متر مربع خواهد بود.
گوگل
این شهرک شامل ۶ پارک می‌شود که فضاهایی برای بازی، ورزش، مسیرهای دوچرخه‌سواری و زمین‌های ورزشی خواهد داشت.
این طرح هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و بسیاری از ساختمان‌های آن حتی طراحی نیز نشده‌اند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی