ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پرتاب موفق نمونه اولیه راکت استارشیپ اسپیس ایکس در دومین آزمایش [تماشا کنید]

نزدیک به یک ماه پیش اسپیس ایکس توانست با موفقیت نمونه اولیه راکت استارشیپ را آزمایش کند و حالا برای دومین بار به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است. شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در روز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

نزدیک به یک ماه پیش اسپیس ایکس توانست با موفقیت نمونه اولیه راکت استارشیپ را آزمایش کند و حالا برای دومین بار به چنین موفقیتی دست پیدا کرده است.

شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک در روز جمعه در تگزاس توانست نمونه اولیه استارشیپ را تا ارتفاع ۱۵۰ متری پرتاب کند. اسپیس ایکس این نوع آزمایش را «Hop» نامگذاری کرده، چرا که راکت پرواز چندانی انجام نمی‌دهد و ارتفاع پرتاب کم است. تمام مراحل به درستی انجام شدند و نمونه اولیه این راکت، دومین آزمایش موفق خود را پشت سر گذاشت.

در ویدیوی منتشر شده از سوی اسپیس ایکس شاهد پرتاب، پرواز و همچنین فرود موفق این نمونه اولیه هستیم. نمونه اولیه راکت استارشیپ شبیه به یک بطری آب غول پیکر است و به گونه‌ای طراحی شده که گویی از قوانین فیزیکی سرپیچی می‌کند. نمونه کامل و نهایی این راکت دارای دماغه مخروطی شکل و پایه‌هایی برای فرود خواهد بود.

ایلان ماسک چندین ماه پیش به این موضوع اشاره کرد که راکت استارشیپ بالاترین اولویت این شرکت است و به کارکنان اسپیس ایکس اعلام کرد که فرایندهای توسعه این فضاپیما با برد بالا را سریعتر دنبال کنند. این فضاپیما در آینده انسان را به سیاره‌های دیگری خواهد برد. در حالت تئوری، استارشیپ باید بتواند ۱۰۰ نفر را به ماه، مریخ یا محل دیگری در فضا حمل کند.

آزمایش جدید یک موفقیت فنی بزرگ است که شامل سیستم لوله‌کشی بزرگ و پیچیده مخازن سوخت و موتور راکت و همچنین سیستم کنترل مسیر رانش موتور رپتور در پرواز می‌شود. این کمپانی پیش از انجام آزمایش پرواز ۲۰ کیلومتری، چندین آزمایش Hop انجام خواهد داد تا از عملکرد سیستم‌های مختلف این راکت مطمئن شود.

با وجود موفقیت اخیر، تا به امروز چندین نمونه اولیه راکت استارشیپ در هنگام آزمایش منفجر شده‌اند که برای مثال می‌توان به انفجار مخزن نمونه SN7 در زمان انجام تست فشار اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی