ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پژو 508 Sport Engineered معرفی شد؛ پاک، خانوادگی و سریع

شیر پیر فرانسوی قرار است بعد از مدت‌ها محصولات اسپرت اما هیبریدی را روانه بازار کند تا جایگاه از دست رفته خود در بازار محصولات اسپرت را به نوعی بازیابی کند. در سال‌های گذشته پژو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شیر پیر فرانسوی قرار است بعد از مدت‌ها محصولات اسپرت اما هیبریدی را روانه بازار کند تا جایگاه از دست رفته خود در بازار محصولات اسپرت را به نوعی بازیابی کند.

در سال‌های گذشته پژو فعالیت قابل قبولی را در حوزه محصولات اسپرت از خود نشان نداده و تنها محصولی با نام GTI را عرضه کرده که عموما هاچبک‌های کوچک و متوسطی همچون 208 و 308 بوده اند. به نوعی آخرین سدان اسپرت واقعی شرکت پژو را باید همان 405 Mi 16 دانست.

پژو 508 Sport Engineered

پیش از این پژو خبر از عرضه مدل‌های قدرتمند هیبریدی با نام Sport Engineered داده بود تا با عرضه نسل جدید محصولات اسپرت از سمت این شرکت روبرو باشیم.

سال گذشته در نمایشگاه ژنو کانسپت پژو 508 Sport Engineered به نمایش گذاشته شد.

این سدان قدرتمند هیبریدی از 3 موتور نیرو می‌گیرد. موتور اصلی همان موتور بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر با حداکثر قدرت 203 اسب بخار است که به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت 111 اسب بخار کوپل شده و نیرو رسان چرخ های جلویی است. موتور الکتریکی دیگری نیز در محور عقب کار شده که توانایی تولید 203 اسب بخار را دارد و چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد.

این سدان 4 چرخ متحرک هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 4.3 ثانیه زمان احتیاج دارد که حتی از مرسدس AMG C43 نیز سریع تر است.

پژو قرار بود در ماه اکتبر سال جاری به طور رسمی این محصول قدرتمند را در دو مدل سدان و واگن روانه بازار کند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، معرفی و عرضه این محصول مورد انتظار شرکت پژو نیز به تعویق افتاد.

در حال حاضر شرکت پژو قصد دارد مدل هیبریدی 508 را نیز در بازار عرضه کند. این مدل به احتمال زیاد از بسته باتری به ظرفیت 11.8 kWh بهره می‌برد و برد حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی برابر با 50 کیلومتر است.

با گسترش ویروس کرونا و حذف پژو از بازار اصلی خود در خاورمیانه یعنی ایران، این شرکت روزهای سختی را پشت سر می گذارد و تمام امید این شرکت به عرضه محصولات جدید برقی و کراس اوورهای جدید آن است. در همین رابطه چندی پیش نیز فیس لیفت جدیدی معرفی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۲۱ شهریور ۱۳۹۹

    بهتر اینو فراموش نکنیم که ما هم ایران خودرویی داریم که ارزش دلاری این شرکت در بورس از رنو فرانسه هم بالاتره
    و البته محصولاتی که بیشتر از اونی که جاشون تو خیابون ها باشه جاشون توی موزهاست

    بد نیست تاریخچه خودرو سازی کشور های کمونیستی آلمان شرقی و شوروی رو یه نگاهی بندازی داستانشون برا ما ایرانیا خیلی قابل درکه

  • farhot
    farhot | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    خلایق هرچه لایق...

  • hasan imani
    hasan imani | ۲۰ شهریور ۱۳۹۹

    ما لیاقتمون دنای ۷۰۰ میلیونیه ، خودمم باورم نمیشه که کنار کلمه دنا دارم عدد ۷۰۰ میلیون رو مینویسم

مطالب پیشنهادی