ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سافت بانک در آستانه فروش ARM به انویدیا با قیمت ۴۰ میلیارد دلار

سافت بانک طی چند روز آینده شرکت ARM را با مبلغی بالاتر از ۴۰ میلیارد دلار به انویدیا واگذار خواهد کرد. شایعات درباره این معامله از چندین ماه پیش در اینترنت منتشر شده بود و اکثر ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

سافت بانک طی چند روز آینده شرکت ARM را با مبلغی بالاتر از ۴۰ میلیارد دلار به انویدیا واگذار خواهد کرد.

شایعات درباره این معامله از چندین ماه پیش در اینترنت منتشر شده بود و اکثر آن‌ها به این موضوع اشاره داشتند که تنها انویدیا به عنوان خریدار ARM با سافت بانک در حال مذاکره جدی است. در صورتی که این معامله انجام شود، با یکی از بزرگترین قراردادها در دنیای چیپ‌سازی مواجه خواهیم شد که به احتمال زیاد مورد بررسی دقیق مقامات قرار می‌گیرد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود از مذاکرات این دو کمپانی در چند هفته پیش پشت درهای بسته خبر داده است. سافت در سال ۲۰۱۶ با پرداخت مبلغ ۳۱ میلیارد دلار شرکت ARM را خریداری کرد. طراحی تراشه این کمپانی در پردازنده‌های کمپانی‌های مختلف مانند اپل، سامسونگ و کوالکام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انویدیا

از زمان خرید ARM توسط سافت بانک، ارزش این کمپانی افزایش یافته و انتظار می‌رود در آینده نیز چنین روندی ادامه داشته باشد، چرا که مایکروسافت تبلت سرفیس همراه با پردازنده ARM روانه بازار کرده و همچنین نسخه‌ای از ویندوز برای این نوع پردازنده‌ها توسعه داده است. علاوه بر این کمپانی، اپل نیز طی دو سال آینده در محصولات مک به صورت کامل از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های مبتنی بر ARM مهاجرت خواهد کرد.

انویدیا در زمینه واحد پردازش گرافیکی در بازار پیشرو است، با این حال در زمینه طراحی پردازنده یا سخت افزار موبایل تجربه چندانی ندارد، البته در گذشته شاهد عرضه چیپ‌های موبایل سری «تگرا» از سوی این کمپانی بودیم. با تصاحب ARM توسط انویدیا، این شرکت می‌تواند فعالیت‌های خود را در بخش موبایل افزایش دهد.

در صورتی که گزارش اخیر صحت داشته باشد و ARM به انویدیا برسد، با واکنش‌های مختلفی از سوی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری مواجه خواهیم شد، چرا که بسیاری از آن‌ها در حال استفاده از طراحی‌های این کمپانی بریتانیایی هستند. اخیرا هم‌بنیانگذار ARM اعلام کرده که چنین قراردادی، موجودیت این کمپانی را تهدید می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    خیلی عالی، هرچقدر شرکت های آمریکایی بزرگتر و انحصاری تر بشن برای همه دنیا بهتره

    • آریا
      آریا | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

      بله همینطوره
      برای دنیای آزاد بهتره و برای دیکتاتور های تازه به دوران رسیده سارق تکنولوژی مصیبته ? ? ?

مطالب پیشنهادی