ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارپ از نمایشگری ۱۲۰ اینچی با رزولوشن 8K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رونمایی کرد

شارپ نسل جدید نمایشگرهای فوق بزرگ خود را با رزولوشن 8K، نور پس زمینه پیشرفته با ۲۰۴۸ منطقه Local Dimming و ورودی HMDI 2.1 معرفی کرد. با توجه به ابعاد بزرگ، شارپ 8M-B120C برای استفاده‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

شارپ نسل جدید نمایشگرهای فوق بزرگ خود را با رزولوشن 8K، نور پس زمینه پیشرفته با ۲۰۴۸ منطقه Local Dimming و ورودی HMDI 2.1 معرفی کرد.

با توجه به ابعاد بزرگ، شارپ 8M-B120C برای استفاده‌های تجاری مناسب است، با این حال افراد ثروتمند می‌توانند آن را برای اجرای بازی یا سیستم‌های سرگرمی خانگی خود خریداری کنند. این محصول مبتنی بر پنل UV2A II LCD بوده که رزولوشن ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ پیکسل دارد، روشنایی استاندارد آن به ۶۰۰ نیت می‌رسد (البته میزان روشنایی آن در حالت HDR بالاتر خواهد بود) و نسبت کنتراست آن برابر ۳۵۰۰:۱ است.

زاویه دید این نمایشگر برابر ۱۷۶ درجه بوده، مدت زمان پاسخگویی آن ۶ میلی ثانیه است و رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این محصول شارپ از نوع پس زمینه LED مستقیم با ۲۰۴۸ LED برای بهبود کنتراست بهره می‌برد. با توجه به ابعاد بزرگ و همچنین مصرف بالای انرژی، می‌توان به مدت ۱۶ ساعت به صورت مداوم از آن استفاده کرد.

طبق گفته شارپ، این مانیتور می‌تواند ۱.۰۷ میلیارد رنگ را بازتولید کند و به گونه‌ای طراحی شده تا بخش بزرگی از گاموت رنگی «ITU-R BT.2020» را پوشش دهد. برای اینکه رنگ‌ها زنده‌تر و شاداب‌تر به نمایش گذاشته شوند، این محصول رنگ قرمز را کمی بهتر از گاموت رنگی BT.2020 به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر از فناوری‌های HDR مانند HLG نیز پشتیبانی می‌کند.

شارپ

شارپ 8M-B120C در مقایسه با محصول قبلی این کمپانی ژاپنی بهبودهای زیادی را تجربه کرده. روشنایی آن از ۴۰۰ نیت به ۶۰۰ نیت رسیده، زمان پاسخگویی آن از ۸ میلی‌ ثانیه به ۶ میلی ثانیه کاهش پیدا کرده و ورودی HMDI 2.1 دارد.

این محصول به یک ورودی HDMI 2.1 با قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و 8K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، ۴ پورت HDMI، کانکتور D-Sub یا VGA برای اتصال به کامپیوتر و ورودی ۳.۵ میلی‌متری صدای استریو مجهز شده. شارپ همچنین برای این محصول خود پورت اترنت ۱۰۰ مگابیتی و دو پورت USB 3.0 درنظر گرفته است.

قیمت شارپ 8M-B120C که همراه با پایه ۲۰۶ کیلوگرم وزن دارد، هنوز اعلام نشده است. خریداران می‌توانند از اواخر ماه جاری میلادی آن را سفارش دهند، البته نباید منتظر قیمت پایینی برای آن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amir hossein habibi
    amir hossein habibi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    نوش جون هر کی که بتونه بخره

  • amir hossein habibi
    amir hossein habibi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    یا خود خدا

  • طاووس
    طاووس | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    یه رضازادس

مطالب پیشنهادی