ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنده یک مسابقه تلویزیونی سال ۲۰۲۳ به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود

یک تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی می‌خواهد برنده شوی تلویزیونی را در سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد. شرکت Space Hero Inc می‌خواهد یک برنامه تلویزیونی به نام Space Hero ترتیب داده و در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

یک تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی می‌خواهد برنده شوی تلویزیونی را در سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

شرکت Space Hero Inc می‌خواهد یک برنامه تلویزیونی به نام Space Hero ترتیب داده و در آن شرکت کنندگانی از سراسر دنیا را برای سفر به فضا آموزش دهد. برنده این رقابت سال ۲۰۲۳ در سفری ۱۰ روزه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رفت و تمام مراحل سفر از پرتاب تا بازگشت به زمین در تلویزیون پخش خواهد شد.

Space Hero برای این برنامه از استارتاپ «اکسیوم اسپیس» (Axiom Space) کمک خواهد گرفت. این استارتاپ توسط یکی از مدیران قبلی ناسا اداره می‌شود که سابقه مدیریت ایستگاه فضایی بین المللی را در کارنامه دارد. اکسیوم در قرارداد با ناسا در پی نصب ماژول روی ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۴ است و قصد دارد اواخر سال ۲۰۲۱ چندین توریست را به ایستگاه حمل کند.

تصویر سه بعدی از ماژول استارتاپ اکسیوم که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.

اکسیوم تأیید کرد که در همکاری با شرکت Space Hero به دنبال ارسال برنده برنامه تلویزیونی به ایستگاه فضایی بین المللی است و از برنامه‌های خود برای گسترده تر کردن حضور انسان در فضا خبر داد. استارتاپ مورد بحث اشاره می‌کند که هنوز پرتاب کننده این مأموریت را انتخاب نکرده، بنابراین احتمال ارسال مسافران با کپسول «کرو دراگون» اسپیس اکس و «CST-100 استارلاینر» بوئینگ وجود دارد.

کپسول CST-100 استارلاینر تاکنون فضانوردی را به فضا حمل نکرده و صندلی‌های آن نیز در مقایسه با کپسول کرو دراگون گران‌تر هستند. آنطور که گزارش شده بلیت سفر با کپسول بوئینگ تقریباً ۹۰ میلیون دلار است اما هزینه سفر با کپسول اسپیس‌اکس حدوداً ۵۰ میلیون دلار تمام می‌شود. کرو دراگون در مأموریتی تاریخی خرداد ماه امسال فضانوردان ناسا را پس از تقریباً یک دهه به ایستگاه فضایی بین المللی برد و قرار است ماه آینده میلادی نیز چهار فضانورد دیگر را به ایستگاه حمل کند.

سیاست درآمدزایی ناسا از ایستگاه فضایی بین المللی تنها به ساخت شوی تلویزیونی ختم نمی‌شود. ناسا اواسط اردیبهشت ماه امسال از ساخت فیلم در ایستگاه فضایی بین المللی با نقش‌آفرینی تام کروز خبر داد. علاوه بر این قرار است اولین تبلیغ هم در این ایستگاه ساخته شود. شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی آمریکایی «Estée Lauder» می‌خواهد حدوداً دو ماه دیگر محصولاتش را به ایستگاه ارسال کند تا فضانوردان از آن فیلمبرداری و عکسبرداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی