ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دل لپ‌تاپ‌های سری XPS 13 را با پردازنده تایگر لیک و رم‌قوی‌تر به روز کرد

نسخه به روز رسانی شده لپ‌تاپ‌های «دل XPS 13» و «XPS 13 2-in-1» با پردازنده نسل یازدهمی «تایگر لیک» اینتل از 9 مهرماه (‌30 سپتامبر) و رم با فرکانس بالاتر به روز شدند. نسخه تبدیل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۰

نسخه به روز رسانی شده لپ‌تاپ‌های «دل XPS 13» و «XPS 13 2-in-1» با پردازنده نسل یازدهمی «تایگر لیک» اینتل از 9 مهرماه (‌30 سپتامبر) و رم با فرکانس بالاتر به روز شدند. نسخه تبدیل پذیر از نظر طراحی نیز دستخوش تغییراتی شده است.

لپ‌تاپ دل XPS 13 با قیمت پایه 999 دلار و نسخه 2 در 1 آن با شروع قیمت 1249 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر تغییر سخت افزاری و مجهز شدن دستگاه‌ها به پردازنده جدید، هر دو لپ‌تاپ از نظر حافظه نیز به روز رسانی شده‌ و مجهز به رم LPDDR4x با فرکانس 4267 مگاهرتز هستند. همچنین مانند بسیاری دیگر از پرچمداران تایگر لیک، لپ‌تاپ‌های جدید نیز از استاندارد تاندربولت 4 و پردازنده گرافیکی مجتمع Xe برخودار هستند.

مدل تبدیل پذیر دو در یک، ازنظر شکل ظاهری نیز باز طراحی شده است. یکی از تغییرات این مدل،‌ تغییر نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه دستگاه است. براساس اعلام دل، نمایشگر این نسخه، 7 درصد بزرگ‌تر از نمایشگرهای قبلی است و حاشیه‌های آن در قسمت بالا و پایین نمایشگر به شکل محسوسی کوچکتر شده‌اند.

مدل تبدیل پذیر دو در یک، با تنوع رنگ خوبی به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌های قبلی این دستگاه در رنگ‌های نقره‌ای‌ و سفید در دسترس کاربران قرار می‌گرفت ولی قرار است نسخه به روز رسانی شده در دو رنگ جدیدتر هم عرضه شود.

همچنین در کنار دو مدل به روز رسانی شده لپ‌تاپ XPS 13، یک نسخه دیگر هم تحت عنوان نسخه توسعه دهنده (developer edition) معرفی کرده است که به سیستم عامل لینوکس مجهز است و نخستین لپ‌تاپی خواهد بود که با ابونتو 20.04 LTS عرضه می‌شود. کاربران لپ‌تاپ دل XPS 13 می‌توانند به صورت رایگان نسخه Ubuntu 20.04 LTS را دانلود کرده و به جای سیستم عامل فعلی خود نصب کنند.

براساس اعلام دل، کلیه لپ‌تا‌پ‌های جدید XPS 13 نسخه 2020، در جعبه‌هایی با پلاستیک قابل بازیافت به بازار عرضه خواهند شد. این دستگاه‌ها از ۹ مهرماه در بازار ایالات متحده و کانادا عرضه شده و در هفته‌های بعدی نیز شاهد عرضه آنها جدید در سایر بازارها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی