ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین افزونه های کروم
تکنولوژی

پنج افزونه مرورگر برای جلوگیری از حواس پرتی در زمان دورکاری

سخت است در خانه کار کنید و حواستان به چیزهای مختلف پرت نشود. اصلا خود محیط اینترنت طوری است که اگر عاملی بیرونی حواستان را پرت نکرد شاید یک لینک، عکس یا ویدیو به کل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

سخت است در خانه کار کنید و حواستان به چیزهای مختلف پرت نشود. اصلا خود محیط اینترنت طوری است که اگر عاملی بیرونی حواستان را پرت نکرد شاید یک لینک، عکس یا ویدیو به کل باعث بر هم خوردن تمرکزتان ‌شود.

ولی خوشبختانه راهکارهایی هست که بتوانید از پرت شدن حواستان موقع دورکاری جلوگیری کنید. در این مقاله پنج افزونه مرورگر برگزیده برای جلوگیری از حواس پرتی را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

Unweb

بهترین افزونه های کروم

زمانی تبلیغات مهم‌ترین عوامل پرت کننده حواس کاربران اینترنت بودند. اما حالا کار به جایی رسیده که بعضی وبسایت‌ها خودشان به تنهایی می‌توانند تمرکز شما را بر هم بزنند. به طور مثال فید اخبارشان را برجسته کنند و دائما ویدیوهایی به شما پیشنهاد کنند تا از هدف اصلی‌تان دور بمانید.

خوشبختانه افزونه رایگان Unweb جلوی عوامل مزاحم وبسایت‌ها را برایتان می‌گیرد. به طور مثال فرض کنید وارد توییتر شده‌اید که کاربری را جستجو کرده یا یک توییت قدیمی را چک کنید. اما توییتر با نمایش توییت‌های مرتبط، انواع نوتیفیکیشن یا افرادی که شاید دوست داشته باشید فالو کنید مدام حواستان را از موضوع اصلی پرت کند.

خوشبختانه Unweb جلوی این عوامل مزاحم را می‌گیرد. این افزونه در حال حاضر 19 سایت را پشتیبانی می‌کند که اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و آمازون تنها برخی از مهم‌ترین‌شان هستند. نکته خوب در مورد Unweb اینجاست که هر چیزی را مخفی کند، با یک کلیک شما دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

دانلود Unweb برای گوگل کروم

Grayscale The Web

بهترین افزونه های کروم

یادتان هست که چرا اینستاگرام بعد از یک به‌روزرسانی بزرگ، رابط کاربری خود را به کل سیاه و سفید کرد؟ این کار به دلیلی هوشمندانه انجام گرفت: تعدد رنگ‌ها و المان‌ها در رابط کاربری، حواس کاربران را از تصاویر و ویدیوها (که رکن اصلی اینستاگرام هستند) پرت می‌کردند.

حالا همین موضوع را به مرورگر وب تعمیم بدهید تا دلیل وجود افزونه‌ای به نام Grayscale The Web را بدانید. این افزونه رایگان کل محیط مرور وبسایت‌ها را برایتان سیاه و سفید می‌کند. باورکردنی نیست ولی همین کار تأثیر چشمگیری روی افزایش تمرکزتان می‌گذارد.

افزونه Grayscale The Web به صورت رایگان برای گوگل کروم منتشر شده. با این وجود اگر کاربر فایرفاکس هستید می‌توانید افزونه Grayscale for Tabs را دانلود کنید که معادل موزیلایی آن به حساب می‌آید.

دانلود Grayscale The Web (کروم)

دانلود Grayscale for Tabs (فایرفاکس)

Intention

بهترین افزونه های کروم

افزونه Intention اجازه نمی‌دهد که وقتتان را با وبگردی تلف کنید. به عبارت بهتر، این افزونه برای جلوگیری از اتلاف وقت در وبسایت‌هایی مثل یوتیوب و توییتر و فیسبوک طراحی شده که ذاتا اعتیادآورند و با حضور در آن‌ها متوجه گذشت زمان نمی‌شوید.

عملکرد افزونه به این صورت است که وقتی بخواهید وارد یکی از این سایت‌های به اصطلاح «وقت تلف کن» شوید، در حالی که سایت در پس‌زمینه بارگذاری می‌شود با یک پیام به شما هشدار می‌دهد که خیلی روی آن وقت نگذارید. در صورتی که تحت هر شرایطی بخواهید سایت را باز کنید هم افزونه به شما مهلت 1، 5 یا 15 دقیقه‌ای برای این کار می‌دهد.

خوشبختانه Intention زمان‌بندی هم می‌شود، بنابراین می‌توانید آن را فقط برای مواقعی فعال کنید که مشغول کار هستید. یک ویژگی خوب دیگر این افزونه هم نمایش پنج وبسایتی است که بیشتر از بقیه به آن‌ها سر می‌زنید.

دانلود Intention برای کروم

دانلود Intention برای فایرفاکس

Tab Limiter

بهترین افزونه های کروم

از اسمش معلوم است چه کاری انجام می‌دهد. یکی از دلایل به هم ریختن تمرکز هنگام مرور وب، باز بودن تب‌های متعدد است. افزونه Tab Limiter با نصب در مرورگر اجازه می‌دهد که فقط «تعداد محدودی» از تب‌ها را در مرورگر باز کنید.

اگر بخواهید از این محدودیت عبور کنید، Tab Limiter با یک پیام هشدار به شما یادآوری می‌کند که خودتان این محدودیت‌ را اعمال کرده‌اید. در کل اگر دستتان به باز کردن تب‌های متعدد عادت کرده، شاید Tab Limiter بتواند جلوی چنین عادتی را بگیرد.

دانلود Tab Limiter برای کروم

دانلود Tab Limiter برای فایرفاکس

Mindful Internet Use

بهترین افزونه های کروم

اعصابتان به هم ریخته و استرس سر تا پایتان را گرفته. از روی عادت توییتر را باز می‌کنید، و تا به خودتان بیایید یک دفعه می‌بینید که 1 ساعت از وقت گرانبهایتان در محیط این شبکه اجتماعی به بطالت گذشته. دوست ندارید دوباره چنین اتفاقی را تجربه کنید؟

Mindful Internet Use چاره کار شماست. این افزونه مرورگر در عوض آنکه جلوی باز شدن وبسایت‌ها را بگیرد، شما را به کارهای آرامش‌بخش دعوت می‌کند؛ کشیدن نفس عمیق و خواندن جملات با معنا و انگیزشی.

کار این افزونه از سایر افزونه‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، کمی متفاوت است. چرا که عاملی بازدارنده نیست و در عوض برای این طراحی شده که شما را با آرامش بیشتری به کارتان برگرداند.

دانلود Mindful Internet Use برای کروم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی