ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پیکسل 4a 5G
تکنولوژی

فیلترهای زیبایی دوربین به علت آسیب‌های روانی در گوشی‌های پیکسل غیرفعال می‌شوند

در سال‌های اخیر اکثر گوشی‌های هوشمند به فیلترهای زیبایی (Beauty) مجهز شده‌اند، با این حال چندین پژوهش از تاثیرات منفی آن‌ها روی سلامت روانی خبر می‌دهند که همین موضوع باعث شده گوگل به صورت پیش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

در سال‌های اخیر اکثر گوشی‌های هوشمند به فیلترهای زیبایی (Beauty) مجهز شده‌اند، با این حال چندین پژوهش از تاثیرات منفی آن‌ها روی سلامت روانی خبر می‌دهند که همین موضوع باعث شده گوگل به صورت پیش فرض آن‌ها را در گوشی‌های پیکسل غیرفعال کند.

این غول دنیای فناوری علاوه بر چنین اقدامی، سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را نیز به غیرفعال کردن این فیلترها ترغیب کرده است. گوگل در این زمینه گفته:

«ما می‌خواهیم به درک بهتری از تاثیر سلفی‌های همراه با فیلتر روی سلامت مردم دست پیدا کنیم، مخصوصا زمانی که به صورت پیش فرض فعال باشند. ما چندین پژوهش انجام دادیم و با متخصصان بهداشت روان و کودک در سراسر جهان صحبت کردیم و متوجه شدیم زمانی که کاربر از اعمال فیلتر روی دوربین یا اپ عکاسی اطلاع ندارد، تصاویر می‌توانند روی سلامت روان وی تاثیر منفی داشته باشد. این فیلترهای پیش فرض می‌توانند بی سر و صدا یک استاندارد برای زیبایی ایجاد کنند که برخی مردم خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنند.»

فیلترهای زیبایی

گوگل اسنادی برای بهترین روش‌ها هنگام استفاده از فیلترهای صورت ایجاد و توصیه کرده که به طور پیش فرض خاموش باشند. این کمپانی به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و توسعه‌دهندگان اپ‌های دوربین پیشنهاد داده که از عبارت‌هایی مانند «بهبود»، «زیباسازی» و «بهبود سریع عکس» استفاده نکنند، چرا که تمام آن‌ها حس نیاز به بهبود تصویر را القا می‌کنند. بجای این موارد می‌توان از عبارت‌های خنثی مانند «روتوش چهره» استفاده کرد.

گوگل به توصیه خود عملکرد خواهد کرد و در آینده نزدیک به صورت پیش فرض حالت زیبایی را به صورت پیش فرض غیرفعال می‌کند. با وجود چنین موضوعی، کاربران همچنان به آن دسترسی خواهند داشت، اما باید آن را فعال کنند. این کمپانی همچنین نام گزینه «شدت متوسط» را از «طبیعی» به «نامحسوس» تغییر خواهد داد.

این شرکت اخیرا از گوشی‌های پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G رونمایی کرده که همانند محصولات سابق آن از دوربین‌های باکیفیتی بهره می‌برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    اونا دغدغشون چیه،ما دغدغمون چیه...

    • Ahmadreza8
      Ahmadreza8 | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      هر وقت جامعه ای دغدغه ش کوچیک باشه یعنی داره راه رو درست میره

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      دغدغه تربیت نسل آینده اساسی ترین موضوعه.
      و ماکه نداریم میشیم بزرگترین خوره ی لوازم آرایشی دنیا!

مطالب پیشنهادی