ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه قابلیت «بهینه سازی شارژ باتری» را در اپل واچ فعال کنیم

یکی از بهترین قابلیت‌های گوشی‌های آیفون پس از معرفی iOS 13، ویژگی بهینه‌سازی شارژ باتری بوده و اپل با معرفی سیستم‌عامل WatchOS 7 این قابلیت را به ساعت‌های خود نیز آورده است. قابلیت «بهینه‌سازی شارژ ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

یکی از بهترین قابلیت‌های گوشی‌های آیفون پس از معرفی iOS 13، ویژگی بهینه‌سازی شارژ باتری بوده و اپل با معرفی سیستم‌عامل WatchOS 7 این قابلیت را به ساعت‌های خود نیز آورده است.

قابلیت «بهینه‌سازی شارژ باتری» (Optimized Battery Charging) برای اولین همراه با iOS 13 معرفی شد تا با تغییراتی در زمان شارژ کامل باتری گوشی‌های آیفون و جلوگیری از شارژ بیشتر پس از رسیدن به ۸۰ درصد، باعث کاهش فرسودگی باتری و در نتیجه افزایش طول عمر آن شود و سپس با استفاده از یادگیری ماشین، با پیش‌بینی زمانی که کاربر شارژر را از دستگاه جدا می‌کند، به شارژ کردن ۲۰ درصد باقیمانده ادامه می‌دهد تا دستگاه به طور کامل شارژ شود.

اپل در ادامه با معرفی MacOS Catalina 10.15.5 این قابلیت را به سیستم‌های مک نیز اضافه کرد و در تیر ماه با معرفی WatchOS 7 و افزودن آن به سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود، تمام سیستم‌عامل‌های خود را به این قابلیت کاربردی مجهز کرد.

براساس آزمایشی که ZDNet انجام داده، این قابلیت، باعث کاهش فرسودگی باتری می‌شود و به وسیله یادگیری ماشین عادت‌های کاربر را یاد می‌گیرد و با اجرا در پس‌زمینه، با تغییر برنامه‌های کاربر، مزاحمتی برای او ایجاد نمی‌کند.

اگر اپل واچ‌ شما از سری‌های ۳، ۴ و ۵ است به WatchOS 7 به روزرسانی شده با رفتن به ستینگ، باتری و بعد Battery Health می‌توانید از روشن بودن این قابلیت اطمینان حاصل کنید.

شارژ بهینه WatchOS به گونه‌ای طراحی شده که فقط در مکان‌هایی که کاربر بیشتر اوقات ساعت خود را در آنجا شارژ می‌کند (مانند خانه یا محل کار) روشن می‌شود. این قابلیت به قدری هوشمند است که اگر ساعت خود را در مکان‌های دیگری مثلا هنگام سفر شارژ کنید، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

برای اینکه «بهینه‌سازی شارژ باتری» بتواند به خوبی کار کند باید چند گزینه را در ساعت خود فعال کنید؛ البته این گزینه‌ها به صورت پیش‌فرض فعال هستند.

در مرحله اول وارد ستینگ شوید؛ سپس وارد Privacy شده و پس از ورود به Location Services، گزینه آن را فعال کنید. دوباره وارد Location Services شوید؛ سپس وارد System Services شده و System Customization را فعال کنید. در همان بخش System Services می‌توانید با ورود به Significant Locations، این گزینه را نیز فعال کنید.

توجه داشته باشید که تمامی این داده‌ها فقط در ساعت ذخیره و پردازش می‌شوند و هیچ یک از آن‌ها برای اپل ارسال نمی‌شوند.

اگر تصمیم به غیرفعال کردن این قابلیت در ساعت خود گرفتید، دوباره وارد Battery Health و با زدن گزینه Optimized Battery Charging، می‌توانید مشخص کنید که قابلیت مذکور برای همیشه یا تا روز بعد غیرفعال شود.

چگونه این قابلیت می‌تواند فرسودگی باتری را تشخیص دهد؟

به بخش Battery Health برگردید؛ در اینجا حداکثر ظرفیت دستگاه را می‌بینید. اگر این مقدار بیشتر از ۸۰ درصد باشد یعنی باتری در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ ولی اگر کمتر از این مقدار بود، یعنی باتری به خوبی شارژ نمی‌شود و فرسوده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی