ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساتیا نادلا: دورکاری گاهی شبیه خوابیدن سرکار است

مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که در جریان همه گیری کرونا، کسب و کارش رونق بیشتری پیدا کرد. با این وجود، «ساتیا نادلا» مدیر عامل این شرکت معتقد است که دورکاری در طولانی مدت مشکلاتی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که در جریان همه گیری کرونا، کسب و کارش رونق بیشتری پیدا کرد. با این وجود، «ساتیا نادلا» مدیر عامل این شرکت معتقد است که دورکاری در طولانی مدت مشکلاتی را به همراه دارد.

مدیر عامل مایکروسافت در گفتگویی با «وال استریت ژورنال»، ضمن اشاره به مزایا و برخی مشکلات دورکاری، راهکارهایی برای بهبود شرایط فعلی ارائه داد. ساتیا نادلا به وال استریت ژورنال اعلام کرد:

«برگزاری جلسات آنلاین خسته کننده و کسالت آور است. برخی کارمندان نمی‌توانند در چنین جلسات آنلاینی به راحتی نظرات خود را به دیگران منتقل کنند و از این زاویه مشکل دارند. از سوی دیگر، برخی اوقات دورکاری حسی شبیه خوابیدن سر کار دارد.»

ساتیا نادلا در ادامه صحبت‌های خود و با اشاره به مطالعات انجام شده در مورد ذهن انسان، در مورد مزایای برگزاری جلسات تصویری و انگیزه بخش بودن آنها صحبت کرد و گفت:

«۳۰ دقیقه پس از برگزاری اولین جلسه تصویری در صبح یک روز کاری، کارمندان به خاطر نیاز به تمرکز بالا خسته خواهند شد.»

مدیر عامل مایکروسافت در کنار اشاره به برخی مشکلات دورکاری در شرایط کرونا، به برخی مزایای آن نیز اشاره کرد. ساتیا نادلا اساسا مخالف برگزاری جلسات آنلاین نیست، ولی معتقد است جلسات آنلاین باید به صورت تصویری برگزار شوند تا افراد حاضر در جلسه بتوانند تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

یکی از پیشنهادهای مدیرعامل مایکروسافت آن است که کارمندان می‌توانند قبل از شروع کار، در جلسات تصویری آنلاین شرکت کنند و سپس به کار ادامه بدهند تا بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

قابلیت جدید «Together Mode» مایکروسافت تیمز قرار است با تمرکز بر حل مشکلات دورکاری، راهکارهایی را ارائه دهد تا کارمندان بتوانند جلسات آنلاین را تحت شرایط بهتری برگزار کنند. با کمک این قابلیت، جلسات مجازی با کیفیت بالاتری برگزار می‌شود که در شرایط همه گیری کرونا می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی