ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی‌های گیمینگ کوالکام با همکاری ایسوس تولید می‌شوند

طی دو سال شرکت‌های ایسوس، بلک شارک،‌  ایکو و نوبیا گوشی‌های گیمینگ مختلفی به بازار عرضه کرده‌اند و طی این مدت بازار گوشی‌های گیمینگ رونق خوبی داشته است. ظاهرا کوالکام و ایسوس هم توافق‌نامه همکاری مشترک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۷

طی دو سال شرکت‌های ایسوس، بلک شارک،‌  ایکو و نوبیا گوشی‌های گیمینگ مختلفی به بازار عرضه کرده‌اند و طی این مدت بازار گوشی‌های گیمینگ رونق خوبی داشته است. ظاهرا کوالکام و ایسوس هم توافق‌نامه همکاری مشترک جهت تولید گوشی گیمینگ تحت برند کوالکام امضا کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه تایوانی «DigiTimes» به نقل از منابع آگاه، کوالکام برای تولید و عرضه گوشی‌های مخصوص گیمینگ با برند این شرکت وارد همکاری با ایسوس شده است. به نظر می‌رسد تا پاپان سال جاری میلادی، دستگاه‌های جدید تحت برند کوالکام معرفی شوند.

در این همکاری مشترک، ایسوس وظیفه طراحی و توسعه سخت افزاری را بر عهده دارد و کوالکام نیز طراحی صنعتی و یکپارچه سازی نرم افزاری پلتفرم مبتنی بر چیپست‌های اسنپدراگون 875 را برعهده گرفته است.

طبق روال معمول، کوالکام پرچمدار سیلیکونی جدید خود را ماه دسامبر عرضه می‌کند. درنتیجه معمولا فصل اول سال بعد، چیپست جدید روی دستگاه‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین منطقی است که اگر چیپست امسال معرفی شود، اوایل سال آینده روی گوشی هوشمند جدید محصول مشترک دو شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

ظاهرا در توافق‌نامه بین دو شرکت قید شده که قطعات مورد نیاز برای تولید گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ ایسوس ROG و گوشی‌های هوشمند گیمینگ کوالکام از جمله نمایشگر، حافظه، ماژول دوربین، باتری و محلول‌های خنک کننده مشترکا خریداری می‌شود.

در نتیجه انتظار می‌رود که برخی از قطعات سخت افزاری گوشی گیمینگ کوالکام با قطعات گوشی‌های ROG  فعلی و آتی یکسان باشد. این تصمیم از نظر اقتصادی به نفع ایسوس تمام می‌شود و هزینه‌های تولید را برای این شرکت کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود کوالکام و ایسوس، در حدود یک میلیون گوشی هوشمند در سال به بازار عرضه کنند که 500 هزار دستگاه، گوشی گیمینگ برند کوالکام و بقیه تحت نام ROG به بازار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در مورد مشخصات گوشی‌های جدید گیمینگ کوالکام در دسترس نیست. اما با توجه به نقاط اشتراک قطعات سخت افزاری گوشی کوالکام و گوشی‌های ROG می‌توان برخی مشخصات دستگاه‌های آتی را حدس زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی