ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برد کوتاه فراری SF90 Stradale در حالت تمام الکتریکی حاشیه ساز شد

افزودن تکنولوژی‌های سبز و دوستار محیط زیست به خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت بی‌حاشیه نیست و اخیرا به طور رسمی برد حرکتی و میزان مصرف انرژی اولین ابرخودرو پلاگین هیبریدی شرکت فراری یعنی مدل SF90 Stradale توسط ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

افزودن تکنولوژی‌های سبز و دوستار محیط زیست به خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت بی‌حاشیه نیست و اخیرا به طور رسمی برد حرکتی و میزان مصرف انرژی اولین ابرخودرو پلاگین هیبریدی شرکت فراری یعنی مدل SF90 Stradale توسط موسسه EPA آمریکا منتشر شد که با واکنش هواداران این شرکت و صنعت خودروسازی مواجه شده است.

بر طبق اعداد ثبت شده توسط موسسه EPA برد حرکتی این ابرخودرو در حالت تمام الکتریکی تنها 13 کیلومتر است که عملا نمی‌توان بر روی آن حسابی باز کرد. در واقع فراری با هدف کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت و رسیدن به قوانین جدید سفت و سخت زیست محیطی دست به استفاده از قوای محرکه هیبریدی زده است و قصد تولید یک محصول هیبریدی با قابلیت برد حرکتی بالا در حالت تمام الکتریکی را نداشته است.

به طور معمول خودروهای پلاگین هیبریدی تولیدی توسط صنعت خودروسازی برد حرکتی برابر با 40 تا 60 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی دارند.

به طور کلی برد حرکتی این خودرو برابر با 531 کیلومتر است که این رقم در صورت پر بودن باک بنزین و شارژ بودن بسته باتری بدست می‌آید. بسته باتری به ظرفیت تنها 8.9 kWh در این مدل استفاده شده است و به مدد قدرت 1000 اسب بخاری قوای محرکه، این ابرخودرو توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در عرض 2.5 ثانیه و سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در عرض 6.7 ثانیه را دارد. همچنین حداکثر سرعت آن به 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.قوای محرکه این خودرو شامل یک موتور V8 دو توربو 4 لیتری و 3 موتور الکتریکی است.

همچنین مصرف سوخت ترکیبی این ابرخودرو 1000 اسب بخاری برابر با 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

وزن خشک این محصول در حدود 1570 کیلوگرم اعلام شده است اما در عمل بسته به سطح تجهیزات و امکانات انتظار می‌رود وزن نهایی آن برابر با 1700 تا 1800 کیلوگرم باشد.

SF90 Stradale

در جدیدترین تست و بررسی ابر خودرو SF90 Stradale که توسط برنامه تاپ گیر منتشر شده این خودرو توانسته رکورد پیست تاپ گیر را بشکند و به نظر می‌رسد فراری در تولید یک ابرخودرو هیبریدی سریع و قدرتمند موفق عمل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی