ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

برابوس راکت 900 معرفی شد؛ سوپر سدان نیم میلیون دلاری با شتاب 2.8 ثانیه‌ای

تیونر نام‌آشنا و مورد اعتماد مرسدس بنز یعنی برابوس، از یک محصول فوق‌العاده سریع و آتشین رونمایی کرد. این خودرو راکت 900 نامگذاری شده و از قدرت و شتابی دیوانه‌وار برخوردار است. برابوس راکت 900 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

تیونر نام‌آشنا و مورد اعتماد مرسدس بنز یعنی برابوس، از یک محصول فوق‌العاده سریع و آتشین رونمایی کرد. این خودرو راکت 900 نامگذاری شده و از قدرت و شتابی دیوانه‌وار برخوردار است.

برابوس راکت 900 بر مبنای مرسدس AMG GT 63 S 4Matic+ توسعه پیدا کرده است. با بازنگری‌های مهندسان تیونر آلمانی، در گام نخست حجم موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی این سدان جذاب به 4.5 لیتر افزایش یافته است. به موازات افزایش حجم، اجزای بنیادینی مثل میل‌لنگ، پیستون‌ها و شاتون‌ها نیز با نمونه‌های مقاوم‌تر ساخت برابوس جایگزین شده‌اند.

در گام بعدی، مهندسان برابوس به سراغ سیستم پرخورانی موتور رفته و توربوشارژرهای استاندارد را با توربوشارژرهایی مجهز به کمپرسر بزرگ‌تر تعویض کرده‌اند. این امر سبب شده میزان فشار تقویت در حالت حداکثری به 1.4 بار برسد. اجزای سیستم مکش در راکت 900 جنسی از فیبرکربن دارند و اگزوز استاندارد هم جای خود را به نمونه استیل با عملکرد بهتر و فلاپ‌های قابل تنظیم الکترونیکی داده است.

تغییرات مکانیکی اعمال شده در کنار برنامه‌ریزی مجدد ECU قدرت موتور برابوس راکت 900 را به رقم شگفت‌انگیز 900 اسب بخار در دور 6,200 و گشتاور آن را به 1250 نیوتن متر در دور پایین 2,900 رسانده است. البته برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی به مجموعه قوای محرکه، میزان گشتاور موتور در 1,050 نیوتن متر محدود شده است.

با چنین مشخصات خیره‌کننده‌ای، جدیدترین راکت برابوس برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر، تنها به 2.8 ثانیه زمان نیاز داشته و قادر است فقط پس از 9.7 ثانیه از مرز سرعت 200 کیلومتر در ساعت عبور کند. به گفته برابوس رسیدن به سرعت 300 کیلومتر از حالت سکون 23.9 ثانیه طول می‌کشد و در صورت ادامه شتابگیری، این هیولای چهار چرخ توانایی ثبت حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت را دارا خواهد بود. بد نیست اشاره کنیم محدودکننده الکترونیکی اجازه ثبت سرعتی بیشتر توسط راکت 900 را نمی‌دهد.

برابوس راکت 900 از نظر بدنه نیز بازنگری شده و در مقایسه با مرسدس AMG GT 63 S 4Matic+ از ظاهر به مراتب جذاب‌تری برخوردار است. کیت اختصاصی این موشک زمینی گلگیرهای متورمی دارد، به همین جهت عرض خودرو در محور عقب 7.8 سانتی‌متر بیشتر از حالت استاندارد است.

داخل این گلگیرها رینگ‌های بسیار زیبای برابوس Monoblock Z Platinum Edition با ابعاد 21×10.5 در جلو و 22×12 در عقب جا خوش کرده‌اند. این رینگ‌ها به ترتیب با تایرهای 295/30 و 335/25 احاطه شده‌اند. یک باله بزرگ فیبرکربنی چند تکه هم وظیفه افزایش پایداری راکت 900 در سرعت‌های بالا را بر عهده دارد.

آنطور که تیونر معروف آلمانی اعلام کرده، تنها 10 دستگاه از راکت 900 تولید خواهد شد. برای خرید این سوپر سدان باید 427,000 یورو کنار گذاشت، یعنی چیزی در حدود نیم میلیون دلار!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۳ آبان ۱۳۹۹

    هیولاییه واسه خودش بهتر از بنزم مگه هست.

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۳ آبان ۱۳۹۹

      سایپا و ویران خودرو...

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۳ آبان ۱۳۹۹

    آخ آخ، چی ساختن

  • Amir
    Amir | ۳ آبان ۱۳۹۹

    @Irankhodro

مطالب پیشنهادی