ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 14
تکنولوژی

اپل احتمالا در حال توسعه یک موتور جستجو برای رقابت مستقیم با گوگل است

اپل بی ‌‌سر و صدا در حال افزایش تلاش‌های خود برای توسعه فناوری جستجو برای آیفون‌ها است تا در صورت قطع همکاری با گوگل، فناوری و موتور جستجوی مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۳

اپل بی ‌‌سر و صدا در حال افزایش تلاش‌های خود برای توسعه فناوری جستجو برای آیفون‌ها است تا در صورت قطع همکاری با گوگل، فناوری و موتور جستجوی مشابهی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اپل به تازگی iOS 14 را برای گوشی‌های خود منتشر کرده و گوشی‌های سری آیفون ۱۲ نیز از این سیستم عامل بهره می‌برند. زمانی که کاربران در پنجره مربوط به جستجوی این سیستم عامل شروع به تایپ کنند، اپل نتایج خود را بجای گوگل به نمایش می‌گذارد. این ویژگی همچنین نشان می‌دهد که چگونه از جستجوهای رایج کاربران یاد می‌گیرد. تا به امروز کاربران کمی چنین تغییری را متوجه شده‌اند.

اما چرا چنین تغییراتی مهم است؟ نکته اینجاست که به تازگی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) پرونده‌ای را برای پرداخت‌های گوگل به اپل باز کرد. این غول جستجوی اینترنتی با پرداخت مبلغ بالایی، به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون‌ها باقی می‌ماند. طبق این پرونده، گوگل سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد دلار برای چنین موضوعی هزینه می‌کند.

حال توسعه یک موتور جستجوی داخلی توسط اپل در صورتی که مقامات مانع از همکاری آن با گوگل شوند، بسیار کاربردی خواهد بود. به نظر می‌رسد پرونده DOJ باعث شده سازنده آیفون با سرعت بیشتری به توسعه این موتور جستجو ادامه دهد و کارشناسان نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که اخیرا فعالیت «اپل بات»، یک خزنده وب که برای ساخت دیتابیس از اطلاعات آنلاین استفاده می‌کند، افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

اپل

پازل جدیدی که ساکنین کوپرتینو ساخته‌اند اما زمانی کامل‌تر می‌شود که می‌بینیم اپل در سال‌های گذشته چندین متخصص دنیای جستجوی اینترنتی را استخدام کرده و در آوریل ۲۰۱۸ مدیر بخش جستجوی گوگل به نام «جان جیاناندریا» مشغول به فعالیت در اپل شد. علاوه بر این، هرچند وقت یکبار شاهد انتشار آگهی‌های استخدام برای مهندسان جستجو هستیم. این استخدام‌ها توانایی‌های هوشمند مصنوعی و همچنین دستیار صوتی سیری را در سال‌های اخیر بهبود داده‌اند.

در صورتی که DOJ مانع از همکاری اپل و گوگل شود، هردوی آن‌ها آسیب می‌بینند، با این حال گوگل ضربه سنگین‌تری را تجربه خواهد کرد. خسارت چندین میلیارد دلاری سازنده آیفون با افزایش فروش و همچنین توسعه موتور جستجوی مخصوص به خود احتمالا جبران خواهد داشت، اما گوگل ترافیک بسیار زیادی را از دست می‌دهد که جایگزینی آن تقریبا غیرممکن خواهد بود. وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده بود که تقریبا نیمی از ترافیک گوگل از دستگاه‌های ساخت اپل عبور می‌کند. در حال حاضر این دو کمپانی واکنشی نسبت به گزارش اخیر از خود نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ آبان ۱۳۹۹

    کسایی که از این موتور جستجو استفاده کنند به هیچ وجه امکان رسیدن به نتایج مرتبط با سیب واقعی رو نخواهند داشت، چون وقتی اپل رو با هر ترکیبی جستجو کنند جای سیب فقط به محصولات و سایت اپل هدایت میشند

  • ErfanSH
    ErfanSH | ۸ آبان ۱۳۹۹

    خدایی نباید اینکارو بکنه! دیگه گوگل به اندازه کافی شناخته شده. فکر نمیکنم به جایی بتونه برسه با موتور جستجو اختصاصی. چون الان دیگه اکثرا دارن از گوکل استفاده میکنن. یه تعداد محدودی هم شاید از یاهو و بینگ استفاده کنن.

  • آریا
    آریا | ۸ آبان ۱۳۹۹

    به جایی نخواهد رسید
    یاهم و مایکروسافت که خیلی زودتر از گوگل موتور جست و جو داشتن به کجا رسیدن که اپل بخواد برسه
    انگشتتون رو تو هر کیکی فرو نکنید و به چیزهایی که توش وارد هستید بپردازید و سرمایه تون رو هدر ندید

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۸ آبان ۱۳۹۹

    امکان نداره بتونه، حتی اگه همکاری رو برداره اپل ضرر سنگین تری میکنه چون کاربرانش تمایل به کروم پیدا میکنن تا سرچ واسشون راحت تر بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی